Stronghold ontworming voor kitten ervaringen!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
love_animals

Berichten: 392
Geregistreerd: 27-01-15

Stronghold ontworming voor kitten ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-15 23:33

Hallo Iedereen
Sinds 10 en 17 mei heb ik 2 nestjes zwerfkittens opgevangen en omdat ze niesziekte hadden nog niet ontwormt of ontvlooit maar vlooien hebben ze niet
Nu ben ik bij de DA geweest en hebben ze me stronghold meegegeven ze zeiden dat dit het beste was en het werkte tegen wormen en vlooien.
Nu heb ik alleen nog mijn twijfels over stronghold want op internet sta dat ze iedere maand zoon pipetje moeten krijgen en stronghold is behoorlijk prijzig
En waar ik ook mee zit is of de wormen echt goed worden bestreden want meestal moet een ontworming oraal worden toegedient (zoals bij vitaminthe) inplaats van een pippetje
En hoelang mogen ze elkaar niet likken want ik ga het vanavond bij ze inbrengen.
Graag ervaringen!!!!!

Groetjes & bedankt voor het lezen!

xSCWx
Berichten: 7058
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 23:53

Stronghold wordt sowieso niet INgebracht maar OPgebracht... :Y)
Oke flauw natuurlijk.
Maar ik weet dat stronghold maar tegen bepaalde soorten wormen werkt.
En ja, hij bestrijd de wormen echt wel, daar hoef je je geen zorgen over te maken.
Hoelang ze niet aan elkaar mogen likken, daarvoor zou ik even in de gebruiksaanwijzing kijken maar zelf hou ik 8u aan (ik breng het voor het slapen aan dus dan laten ze elkaar met rust).
Iedere maand geef ik mijn honden zeker geen stronghold, of überhaupt worm/vlo middel. Meer eens per half jaar. Wel is bij kittens ontwormen de eerste weken erg belangrijk, omdat ze wormen van de moeder meekrijgen in de moedermelk. Ik durf niet met zekerheid te zeggen welke wormen dit zijn maar google is your friend.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70531
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Stronghold ontworming voor kitten ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 00:02

ED -> BB aangezien het niet om een paardgerelateerd dienst gaat.

love_animals

Berichten: 392
Geregistreerd: 27-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-15 00:04

xSCWx schreef:
Stronghold wordt sowieso niet INgebracht maar OPgebracht... :Y)
Oke flauw natuurlijk.
Maar ik weet dat stronghold maar tegen bepaalde soorten wormen werkt.
En ja, hij bestrijd de wormen echt wel, daar hoef je je geen zorgen over te maken.
Hoelang ze niet aan elkaar mogen likken, daarvoor zou ik even in de gebruiksaanwijzing kijken maar zelf hou ik 8u aan (ik breng het voor het slapen aan dus dan laten ze elkaar met rust).
Iedere maand geef ik mijn honden zeker geen stronghold, of überhaupt worm/vlo middel. Meer eens per half jaar. Wel is bij kittens ontwormen de eerste weken erg belangrijk, omdat ze wormen van de moeder meekrijgen in de moedermelk. Ik durf niet met zekerheid te zeggen welke wormen dit zijn maar google is your friend.


Dankje wel voor je informatie maar wat gebeurd er als de kittens mekaar toch gaan likken ?
En is vitaminthe beter ?
ohja en de kittens sabbelen soms aan elkaar

xSCWx
Berichten: 7058
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Stronghold ontworming voor kitten ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 18:09

Bedenk je dat je met een giftig goed werkt. Je kan denk ik zelf bedenken wat dit voor het gestel van een kitten doet. Maar volgens mij is Stronghold relatief veilig bij inname. Nogmaals, check de gebruiksaanwijzing wat je moet doen bij inname.
Ik weet niet wat vitaminthe is dus ik zou niet weten of dat beter is :)

Mist

Berichten: 9487
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 18:12

ik vind het twijfelachtig advies van de DA....zwerfkittens die nog nooit ontwormd zijn stronghold geven. Het is een heel goed middel maar vaak zitten die kittens zo vol wormen dat het iets te straf is voor de eerste keer. Ik kies zelf altijd eerst voor milbemax

Ik vang overigens al jaren kittens op voor het asiel (+15jr)

Afgelopen 1e kerstdag vond ik een doodziek kitten bij mij in de tuin, had een mega abcess wat 2e kerstdag is uitgesneden, kwam een drinkglas groene puss uit. Het heeft 3wkn op het randje gebalanceerd daarna ging het iets beter, maar het was nog lang geen kitten ! toch moest ik iets doen aan die bolle buik, milbemax dus. Je wilt niet weten wat er uit kwam -O- heb er zelfs een foto van gemaakt voor de DA om te zien (ook voor als het fout zou gaan) pas daarna heeft ze stronghold gekregen. (eerst 2x milbemax)

als je zelf denkt dat ze in goede conditie zijn dan kun je het wagen, maar ik zou voor de eerste keer een ander (milder) middel kiezen.

love_animals

Berichten: 392
Geregistreerd: 27-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-15 18:15

Mist schreef:
ik vind het twijfelachtig advies van de DA....zwerfkittens die nog nooit ontwormd zijn stronghold geven. Het is een heel goed middel maar vaak zitten die kittens zo vol wormen dat het iets te straf is voor de eerste keer. Ik kies zelf altijd eerst voor milbemax

Ik vang overigens al jaren kittens op voor het asiel (+15jr)

Afgelopen 1e kerstdag vond ik een doodziek kitten bij mij in de tuin, had een mega abcess wat 2e kerstdag is uitgesneden, kwam een drinkglas groene puss uit. Het heeft 3wkn op het randje gebalanceerd daarna ging het iets beter, maar het was nog lang geen kitten ! toch moest ik iets doen aan die bolle buik, milbemax dus. Je wilt niet weten wat er uit kwam -O- heb er zelfs een foto van gemaakt voor de DA om te zien (ook voor als het fout zou gaan) pas daarna heeft ze stronghold gekregen. (eerst 2x milbemax)

als je zelf denkt dat ze in goede conditie zijn dan kun je het wagen, maar ik zou voor de eerste keer een ander (milder) middel kiezen.


Dankje wel voor de informatie en ze hebben wel niesziekte gehad en nog steeds een beetje maar ze hebben mischien ook vlooien maar als ze eraan dood kunnen gaan ;(

maralyn

Berichten: 10420
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 18:16

Zelf kies ik ook liever voor milbemax kitten.
En pas later de stronghold.

Zolang je de moeder en de omgeving goed hebt ontvlooid wil het vaak wel.

love_animals

Berichten: 392
Geregistreerd: 27-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-15 18:17

maralyn schreef:
Zelf kies ik ook liever voor milbemax kitten.
En pas later de stronghold.

Zolang je de moeder en de omgeving goed hebt ontvlooid wil het vaak wel.


ze hebben al geen moeder meer die is weggelopen en nooit meer terug gekomen maar de DA zei dat stronghold het beste was

Enjoy_

Berichten: 609
Geregistreerd: 09-06-07
Woonplaats: Heemstede

Re: Stronghold ontworming voor kitten ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 18:26

Stronghold kan zeker hoor voor kittens, als je maar niet óók milbemax geeft, dan zouden eventueel alle wormen in 1x dood gaan. Maar dan zouden ze zó vol wormen moeten zitten voordat dat klachten geeft, maar better safe than sorry. En Stronghold is juist het enige middel wat niet erg is als ze het oraal binnen krijgen. Dus als ze elkaar likken, smaakt vies, maar niet erg.

love_animals

Berichten: 392
Geregistreerd: 27-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-15 18:37

Enjoy_ schreef:
Stronghold kan zeker hoor voor kittens, als je maar niet óók milbemax geeft, dan zouden eventueel alle wormen in 1x dood gaan. Maar dan zouden ze zó vol wormen moeten zitten voordat dat klachten geeft, maar better safe than sorry. En Stronghold is juist het enige middel wat niet erg is als ze het oraal binnen krijgen. Dus als ze elkaar likken, smaakt vies, maar niet erg.


Kijk dat is de informatie die ik nodig heb +:)+ ik wou trouwens deze week stronghold gebruiken en dan over 2 weken millbemax want heb gehoord dat stronghold niet tegen lindwormen werkt maar stronghold is weer handig voor de vlooien

zonnebloem18

Berichten: 24835
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Stronghold ontworming voor kitten ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 19:20

Hier geven ze op het asiel de Milbemax en Stronghold tegelijk als er geen vermoeden is van wormen, is die er wel dan eerst de Milbemax en 1 week later de Stronghold.
Vitaminthe gaf ik altijd de eerste rondes maar na 12 weken zijn Stronghold en Milbemax veel effectiever.
Stonghold dood geen lintwormen dus je moet eigenlijk sowieso nog altijd iets er naast gebruiken als je wormen vermoedt.

love_animals

Berichten: 392
Geregistreerd: 27-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-15 22:26

zonnebloem18 schreef:
Hier geven ze op het asiel de Milbemax en Stronghold tegelijk als er geen vermoeden is van wormen, is die er wel dan eerst de Milbemax en 1 week later de Stronghold.
Vitaminthe gaf ik altijd de eerste rondes maar na 12 weken zijn Stronghold en Milbemax veel effectiever.
Stonghold dood geen lintwormen dus je moet eigenlijk sowieso nog altijd iets er naast gebruiken als je wormen vermoedt.


we hebben ze net ingespoten met stronghold en over 2 weken geven we ze millbemax maar het ga bij ons meer om de spoelwormen dat die nu worden behandeld want daar hebben ze last van op dit moment en over 2 weken komen de lintwormen aan de beurt dit lijkt me wel een goed idee toch?

Enjoy_

Berichten: 609
Geregistreerd: 09-06-07
Woonplaats: Heemstede

Re: Stronghold ontworming voor kitten ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 15:30

Yep, goed idee! Maarre, nu wel benieuwd naar foto's van de kittens! :)

love_animals

Berichten: 392
Geregistreerd: 27-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-15 15:34

Enjoy_ schreef:
Yep, goed idee! Maarre, nu wel benieuwd naar foto's van de kittens! :)


hahaha 'i know' ik ga ze zo snel mogelijk maken
Spoiler:
als ik er tijd voor heb :o

hopelijk kan ik ze morgen of overmorgen plaatsen ze zijn zo schattig geworden en ze groeien als koolen we hebben ze ook ontwormt met stronghold en we zien geen wormen meer in hun ontlasting hopelijk blijf dit zo haha +:)+