Hondvriendelijk restaurant?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IngeK
Berichten: 875
Geregistreerd: 24-06-07

Hondvriendelijk restaurant?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-15 19:08

Hoi!

Ik wil mijn ouders graag een etentje cadeau geven om ze te bedanken dat ik een paar maanden hun auto heb mogen lenen.
Maarrr dan moet hun labrador-stabij-kruising van 6 maanden oud wel mee kunnen.

Er zijn verschillende sites waarop restaurants staan waar honden toegelaten worden. Dat gaat lukken. Maar nu vraag ik me af of er ook restaurants zijn die speciaal inspelen op viervoeterige gasten? Waar het ook leuk is voor het beestje ipv dat ze eigenlijk in de weg ligt? Tips?

Mijn ouders wonen in Noordoost Flevoland en ik zoek het liefst iets op max 45 minuten rijden. Na het googelen ligt nu mijn voorkeur bij Planken Wambuis (kunnen we eerst een mooie wandeling maken en daar schrijven ze tenminste op hun eigen site ook dat honden welkom zijn) maar misschien iets te ver weg voor mijn ouders.

Jullie tips en ideeën zijn welkom!

Bowen
Berichten: 1701
Geregistreerd: 01-03-13

Re: Hondvriendelijk restaurant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 19:11

Wat bedoel je met leuk voor de hond? Want als je zit te eten komt het toch neer op gewoon erbij liggen.
Denk dat je beter kan kijken naar een leuke omgeving waardoor je eerst lekker met de hond kan gaan wandelen, kan die fijn uithijgen en wat slapen als jullie eten.

Volgens mij mag je vrijwel op elk terras wel met een hond komen, mits de hond zich een beetje kan gedragen. Bakje mee voor water en klaar is klara.

IngeK
Berichten: 875
Geregistreerd: 24-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-15 19:29

Bijvoorbeeld dat er genoeg ruimte is, dat je niet direct vies aangekeken wordt. Ook binnen want ik ben bang dat dit weer niet eeuwig aanhoudt :) en verder weet ik het ook niet precies, maar zou me kunen voorstellen dat een creatieve ondernemer misschien wel iets verzonnen heeft?

Hondje is trouwens wel gewend aan vreemde omgevingen en is dan lief en rustig, dus ik verwacht geen problemen, maar omdat het een cadeautje is wil ik wel kijken of ik iets bijzonders kan vinden.

Google vertelt mij ook dat dierenspeciaalzaak Dier All-In een speciaal 'dogstar' keurmerk bedacht heeft, maar wat dat betekent kan ik ook nergens vinden.

Edit: en een leuke omgeving voor een wandeling vooraf is inderdaad ook een pre! Thanks.

JudithO

Berichten: 7057
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Hondvriendelijk restaurant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 21:16

Volgens mij mag je bij De Ossenstal in Epe ook met de hond komen :)

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Hondvriendelijk restaurant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 21:17

Wij zoeken altijd een restaurant wat ons leuk lijkt en bellen dan even of de hond mee mag. Als dat niet mag, dan bellen we de volgende.
Ik woon helaas niet in de regio, dus kan je niet helpen aan restaurant namen.

Jessy90

Berichten: 168
Geregistreerd: 16-12-08
Woonplaats: thuis

Re: Hondvriendelijk restaurant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 21:20

Wij namen onze hond altijd mee naar juffrouw tok in Ede. Ligt vlak bij de planken wambuis en de sfeer is er geweldig! Je kan er tegenover wandelen bij de schaapskooi en wij gaven het aan bij reserveren en kregen dan netjes een tafel aan de zijkant zodat ze niemand in de weg lag.

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 21:25

Restaurant aquarius in hellevoetsluis had vroeger zelfs een eigen menu voor de hond. Volgens mij in noordwijk ook een restaurant, take2 oid...

Edit: kan niet vinden of het nog zo is, zag wel deze: http://www.kareltje.info

mika11

Berichten: 11107
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 21:45

In Elburg (Vesting) zijn bijna overal honden welkom, de meeste restaurants hebben al waterbakken voor de hond bij de ingang staan.
Dat komt omdat Elburg aan de haven ligt, en er in het toeristenseizoen veel mensen met honden vanaf de boten komen.
Elburg ligt bij Biddinghuizen de brug over naar Elburg, weet niet of dat lang rijden is voor jou?
Het is sowieso een leuk middeleeuws stadje, het restaurant aan de haven heb je een prachtig uitzicht en heel lekker eten. :)

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 21:54

Bij veel pannenkoeken restaurants bij bossen zijn honden welkom.

Wat ook leuk is is het erkermede hondenstrand, daar zit ook een paviljoen waar honden welkom zijn.

IngeK
Berichten: 875
Geregistreerd: 24-06-07

Re: Hondvriendelijk restaurant?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-15 10:26