Kitten met weinig eetlust, en te mager

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Larisske

Berichten: 494
Geregistreerd: 15-04-07

Kitten met weinig eetlust, en te mager

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-15 18:51

Ik zit even met een vraagje, misschien hebben mensen hier ervaring mee.

Wij hebben nu anderhalve week een opvangkitten van het asiel. De eerste 6 dagen ging alles goed: hij eet en drinkt (niet heel veel maar niet zorgwekkend weinig).

Zondag ging het enkel slechter: hij lag heel vaak neer (vaak met zijn ogen open) en hij zag er zo ziek uit. Ik heb zijn vocht gecontroleerd en zijn temperatuur gemeten. Resultaat: 39.5 , hiermee meteen naar dierenarts van wacht gegaan waar hij een antibioticum voor zijn darmpjes gekregen en een koortremmer.

Die nacht heeft hij enorm overgegeven. Dag erna weer naar een DA van het asiel nu, hier kreeg hij nogmaals antibiotica, een vochtspuit & een glucosespuitje dat ik om de zoveel tijd in zijn mondje moest spuiten. Dan ben ik weer naar huis gegaan waar hij weer heeft overgegeven waar nu een spoelworm inzat. Dag erna weer naar de dierenarts voor een ontworming. (Het was een vervanger van mijn vaste dierenarts) Zij gaf hem ook een antibiotica spuitje voor zijn darmpjes weer.

De dag erna bleef hij enorm lusteloos, hij lag constant, reageerde niet. Kortom een enorm zieke kitten. Ik weer naar de dierenarts ditmaal was het mijn eigen dierenarts. Deze beweert dat hij de moedermelk nog enorm mist, en zijn darmpjes het vast voer (brokjes & hills a/d die ik hem moest dwangvoeren) niet kon verteren. Resultaat: ik moet hem melk van de diere arts geven ongeveer 5x per dag een 10 ml. Dag erna moesten we op controle, na een dag op deze melk had hij onze andere kat zien eten en miauwde hij om brokjes. De dierenarts raadt nu aan om op de melk te blijven omdat dat zijn basis is, ik moet dit nu dikker maken met bambix rijstvlokken om meer een papvorm te krijgen.

Hij is een dag na de start van die melkvoeding weer heel goed geweest actief & even spelen, Spinnen en rondlopen. Maar ik vind hem vandaag weer wat minder nog steeds niet slecht maar minder.

Ook even een ondernoot: hij is van 700g naar 540 gegaan :( De diere arts zegt dat het gewicht nu niet onze hoofdprioriteit is, maar eerder het werken van de darmen.

Sorry voor dit lange bericht, maar ik wil echt kijken of ik alles wel doe voor onze schattige kitten!

Neffesh


Larisske

Berichten: 494
Geregistreerd: 15-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-15 19:05

Oei sorry. Hij is geschat op 8 weken, dan zou hij al ruim 800 moeten wegen.. Ik ben nu echt al ruim 7 keer naar een dierenarts gegaan op anderhalve week om hem erdoor te krijgen.

Neffesh

Larisske

Berichten: 494
Geregistreerd: 15-04-07

Re: Kitten met weinig eetlust, en te mager

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-15 19:17

Ja hij at in het begin goed vaste voeding. Het is omdat hij daar zo goed was dat hij best in een pleeggezin ging omdat hij anders ziek kon worden. Ik heb hem dis als opvang om hem extra te verzorgen, ben er ook al 2 jaar vrijwilliger en heb al eerder moederloze papfleskittens opgevangen :)

Neffesh


Larisske

Berichten: 494
Geregistreerd: 15-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-15 20:19

Dit is hij trouwens :)

Afbeelding

Neffesh

Larisske

Berichten: 494
Geregistreerd: 15-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-15 20:38

Nu krijgt hij milkodog ( http://www.uwdierenarts.nl/index.php?route=product/product&product_id=971). Dit is een bijvoeder dat ik van de dierenarts kreeg. Geef dit 5x per dag zo tussen de 10 en 20 ml per keer. En om en om doe ik er een heel klein beetje rijstvlokken door zodat het meer een brei wordt.

Hij heeft onwijs zin in de brokjes van onze kat gekregen, maar de dierenarts heeft het afgeraden dat nu te geven.. Ik vind het onwijs zielig, want hij miauwt de hele tijd aan de deur naar de kat zijn eten.

Neffesh

Larisske

Berichten: 494
Geregistreerd: 15-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-15 07:08

Oké, het lijkt al een beetje beter te gaan. Ik heb bij zijn laatste 3 voedingen vemorzelde brokjes over zijn melkpapje gedaan waardoor hij veel meer eet en ook zelf eet. Nu hoop ik dat hij doordat het wat dikker voedsel is, hij het ook wat langer binnenhoudt en wat meer voedsel opneemt. :j

Vanmorgen had ik alleszins een actieve en spelende kitten! Hopelijk is dit goed en gaat het alleen maar beter en beter!

Neffesh

Larisske

Berichten: 494
Geregistreerd: 15-04-07

Re: Kitten met weinig eetlust, en te mager

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-15 07:57

Zij ontlasting is nu wat meer waterig door de kittenmelk normaal. Dit heeft de dierenarts me zo gezegd. Ik heb ook contact met de dierenarts van het asiel, hier ben ik de eerste keer geweest. Zij is voor mij wat meer dan een uur reizen voor het moment, dus ik denk dat het beter is dat ik gewoon naar mijn dierenarts ga met deze hitte want die zit 5 minuten van mij. :)

Hij is nu actief en aan het spinnen. Hij tuttert wel heel vaak aan mijn kleren als hij bij me ligt.

Neffesh

Larisske

Berichten: 494
Geregistreerd: 15-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-15 08:09

Mijn hoop is dat het vooral de spoelwormen die voor een irritatie/onsteking in zijn darmpjes zorgden. Als hij blijft zoals het nu is lijkt het alleszins de goede kant op te gaan.

We zijn enorm gek op hem, dus doen alles wat we kunnen voor dat kleine hummeltje <3 In het asiek had hij het waarschijnlijk niet gehaald, want daar is een ziekte uitgebroken waardoor vele kittentjes snel achteruit gegaan zijn.

Neffesh

Larisske

Berichten: 494
Geregistreerd: 15-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-15 12:15

Ik geef hem nu 5x daags de melk van de dierenarts maar met brokjes doorheen. Hierdoor eet hij ze op, en heeft hij met die verdunde melk ook nog eens vocht binnen. Hij is ondertussen bijna 20g bijgekomen sinds eergisteren *\o/*

Morgen nog eens op controle bij de dierenarts, en ga meteen voor hem ook wat beter voer bestellen. Hij is erg levendig (wat een verschil al, hij slaapt niet meer veel & loopt door heel het huis terwijl hij met alles speelt)

<3
Afbeelding

Neffesh

Larisske

Berichten: 494
Geregistreerd: 15-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-15 09:05

Even een update van deze kleine man. Hij gaat alsmaar beter weegt nu ook 890 gram (misschien vandaag wel al iets boven 900). Hij is een echte verkenner die met alles speelt, en dan in de namiddag graag zijn dutje doet bij me <3

Ook zijn brokjes (van Royal Canin nu) eet hij met veel plezier op!

Neffesh

Larisske

Berichten: 494
Geregistreerd: 15-04-07

Re: Kitten met weinig eetlust, en te mager

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-15 21:44

Ben ook blij, we geven hem dan ook niet meer terug! Hij is nu de eerste maal ingeënt, binnen 2 weken moet ie dan gecastreerd & gechipt worden waarna we hem kunnen adopteren!

Neffesh


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: esmee_2001, IASCrawler, Jannie79, pjer, Thincla en 28 bezoekers