Kat eet niet. Tips?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Goof

Berichten: 28599
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Kat eet niet. Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-13 22:38

De binnenkant van zijn bekkie is ook goed idd. Hij kwijlt nog wel veel, maar ik vermoed door de sonde, wellicht is hij ook nog steeds misselijk.
Ik ga maar dagelijks Grieks eten denk ik :+


Goof

Berichten: 28599
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Kat eet niet. Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-13 11:46

Even een update;
Poes begon al snel weer een klein beetje te eten toen hij thuis was.
Gisteren heeft hij uiteindelijk zelf zijn sonde eruit weten te trekken en toen die eruit was viel hij meteen aan op zijn eten. Dat ding heeft hem gewoon in de weg gezeten.
Vanmorgen heb ik hem helemaal laten verwijderen bij de DA, hij zat immers nog met hechtingen vast.
Poes is nu dus sonde-vrij en eet *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Goof

Berichten: 28599
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Kat eet niet. Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-13 09:21

Dank jullie!
Was en duur geintje, maar zo te zien was het het waard.

Goof

Berichten: 28599
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-13 13:12

Ja hij gaat super! :D
Ik had een midweekje weg geboekt nu en het gaat zo goed dat ik hem, met oppas, gewoon thuis heb gelaten. Het was even spannend of mijn uitje door ging, maar hij is precies op tijd opgeknapt :D

Dank jullie wel allemaal :D

Goof

Berichten: 28599
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-14 09:00

Voor wie vorig jaar zo fijn heeft meegedacht en meegeleefd:

Het is nu precies een jaar later en ik ga vanavond weer langs de DA.
Kat heeft weer dezelfde klachten; hij eet en twee minuten later komt alles er weer uit. Vooralsnog heeft hij wel trek, maar niets blijft binnen.
Duimen jullie weer mee? :(

Goof

Berichten: 28599
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Kat eet niet. Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-14 21:17

Thanks!

Maandag heeft de DA hem een infuus gegeven en een injectie gegeven tegen misselijkheid. Zijn eten is er gisteravond en vandaag inderdaad in gebleven, maar nu is hij spontaan zijn eetlust weer kwijt, dus dat schiet niet op.
Ik moet hem komende paar dagen pillen blijven geven tegen misselijkheid, dus ik moet maar even aankijken wat hij doet komende dagen.

Goof

Berichten: 28599
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Kat eet niet. Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-14 16:42

Nee, vroeg de DA ook al idd, of hij niet iets geks had gesnaaid met sinterklaas ofzo. Maar ik doe niet aan sinterklaas en kerst, ben ook geen zoetekauw ofzo dus heb ook niets aan snoep in huis en sowieso lust hij niks anders dan zijn droge brokken.

Hij lijkt happy today en zijn eten blijft binnen. De anti-misselijkheid spuit en pillen lijken dus te werken. Misschien was het wel echt toeval en blijft het hierbij. Over twee dagen stop ik met de pillen dus dan weet ik hoe hij verder gaat reageren.

Goof

Berichten: 28599
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Kat eet niet. Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-14 17:18

Dank je mamamier.
Ik kijk even aan wat hij gaat doen als ik weer stop met zijn pillen, mocht hij weer slechter worden is jouw idee wel een hele goede. Dan hoor je me ;)

Goof

Berichten: 28599
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Kat eet niet. Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-14 15:25

Ik ga vanavond weer met poes.
De pillen hielpen, hij hield zijn eten binnen, maar zodra ik stopte begon hij weer te spugen.
Pfff

Goof

Berichten: 28599
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Kat eet niet. Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-14 08:36

Aankomen hoeft niet, hij is niets afgevallen dit keer en hij is verder ook helemaal zichzelf, dus in dat opzicht voelt hij zich (gelukkig) gewoon goed.
Nav mijn verhaal vermoedt de DA een ontsteking aan de maagwand/ maagvlies. Het zou verklaren dat er meteen weer eten uitkomt zodra het in aanraking met de maag komt.
Hij heeft ontstekingsremmers ingespoten gekregen en ik moet nogmaals enkele dagen pillen tegen misselijkheid voeren. Volgens DA zou dit het 'echt moeten zijn'.......
Nou, zal mij benieuwen. Ik zie het komend weekend wel weer als de pillen op zijn.

Goof

Berichten: 28599
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Kat eet niet. Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-14 17:17

Ja, grappig dat je het vraagt, ik ben vanmiddag weer bij de DA geweest....
Met medicatie gaat het goed en zodra ik stop gaat het weer mis. Dierenarts gokt nu op voedsleallergie, dus ik moet nu 6 weken speciaal voer proberen en ondertussen ondersteunen nog met pillen tegen misselijkheid zodat hij het ook wel meteen binnen houdt.
Wordt er een beetje simpel van.......

Toen ik op het punt stond om met kat naar de DA te gaan kwam de hond ineens op 3 poten haar mand uit, die wilde niet meer lopen, dus nadat ik met kat thuis kwam heb ik hond ingeladen en ben ik nog een keer geweest. Gaat goed hier :+

Goof

Berichten: 28599
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Kat eet niet. Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-14 17:25

Ik heb een zak hypoallergeen voer van royal canin mee genomen om te proberen. Hij is een hele moeilijke eter ook nog, mar hij vond het lekker gelukkig.
Wil wel gaan kijken of ik het goedkoper kan vinden, want het gaat zo klauwen met geld kosten ook nog. En dan weet ik nog niet eens of het dit wel is.

Dus tips wederom welkom +:)+

Goof

Berichten: 28599
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-14 17:46

Nee een 2,5 kilo zak. En natvoer krijgt hij niet nee, alleen brokjes.
Ik vergeet er nog bij te zeggen dat hij al op speciaal voer voor blaasgruis stond, dus nu dat wegvalt en ik naar hypoallergeen ga ben ik ook benieuwd hoe dat gaat.
Vers heb ik ook geopperd, DA gaf aan dan vooral vlees te voeren zoals eend. Wellicht ga ik dat nog eens proberen.

Ik vind het idd wel een uitdaging zo, blaasgruis en voedselallergie (die helemaal niet zeker is) en dan maar kijken of, als je de een onderdrukt, de ander niet naar boven komt. Want dan ben ik nog verder van huis.

Jij ook succes, lastig hoor.

Goof

Berichten: 28599
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Kat eet niet. Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-14 18:57

Ja, dat zei ik dus ook tegen de DA en toch zei hij dat het zomaar kan dat hij pas een jaar later weer last krijgt. Wat ik ook gek vind is dat hij ook niet krabt, geen jeuk heeft enzo.
Vorig jaar is alles gecheckt en hij vermoedde niet dat er nu wel iets uit zou komen vandaar de keuze om dit voer te gaan proberen. En anders moest ik aan biopten gaan denken enzo om verder te kijken, maar daar pas ik voor.

Goof

Berichten: 28599
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Kat eet niet. Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-14 22:03

Vorig jaar is er een uitgebreid bloedonderzoek en een echo gedaan. Hier is helemaal niets uitgekomen.
Omdat de kat nu verder geen klachten heeft naast het braken, fit is, geen koorts heeft en niet reageert op voelen aan maag en buik denkt de DA dat een echo niets zal opleveren nu. En daar ben ik het wel mee eens eigenlijk.

Goof

Berichten: 28599
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Kat eet niet. Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-14 08:34

Ik heb 0,0 aan kerstspullen in huis dus daar ligt het niet aan ;)


Goof

Berichten: 28599
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-14 11:53

Nee is het ook niet, hij kan naar buiten maar is te lomp om over het hek te komen :+
Hij blijft dus altijd in de tuin. Hij kan nergens iets anders te eten hebben gepakt en in huis al helemaal niet.
Haarballen vind ik gewoon, deze komen er gewoon uit. Nou heb ik 2 katten dus het zou uiteraard ook van de ander kunnen zijn, maar ik vermoed niet dat het probleem daar ligt, zeker omdat de DA geen verstopping heeft gevonden.

Dank voor het meedenken trouwens hoor, alle ideeën zijn welkom uiteraard.

Poes eet nog steeds graag, maar ondanks de pillen en het nieuwe voer braakt hij toch nog steeds. Beetje jammer.

Goof

Berichten: 28599
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Kat eet niet. Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-14 12:19

Dat is iets waar ik nog even goed naar zou kunnen kijken ja, maar die zou je gewoon moeten zien in ontlasting toch?
Verder is hij geen echte buitenkat, hij woont op de bank en maakt soms een uitstapje tuin. Na een rondje van 2 minuten is hij weer binnen. Hij spookt verder niets uit buiten.

Goof

Berichten: 28599
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Kat eet niet. Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-15 09:50

Kat staat inmiddels bijna twee weken op speciaal voer (hypoallergeen van royal canin) en doet het hier eigenlijk heel prima op, maar....... mijn andere kat lijkt dit voer niet te trekken en spuugt nu constant alles uit.
Het is echt om hopeloos van te worden hier.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 01San, ellen05, Goldwynn, JudithGigi, Laura_1986, leanneXXnona en 29 bezoekers