Leuk uitstapje met de hond, suggesties?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Miracle_

Berichten: 11833
Geregistreerd: 11-06-08
Woonplaats: Brabant

Leuk uitstapje met de hond, suggesties?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-14 12:24

A.s. zaterdag hebben vriendstout en ik ons 5-jarig jubileum, en willen graag iets leuks gaan doen, maar dan wel graag met onze hond.
We dachten zelf aan een lekker dagje strand (mits het weer het toe laat) maar dan willen we natuurlijk ook een hapje kunnen eten en drinken ergens. Maar gezien wij niet aan de kust wonen, hebben we eigenlijk ook geen idee of het ergens mogelijk is de hond mee naar binnen te nemen?

Maar andere leuke uitstapjes met hond zijn ook zeker welkom! Ook misschien suggesties als het rotweer is?
Alvast bedankt! :)

Rennie89
Berichten: 37248
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 12:45

Als je naar het strand wilt kan ik noordwijk en scheveningen aanraden. Je hebt daar genoeg eet gelegenheden.Ik weet dat ze in scheveningen verwarme terrassen hebben waar je met je hond kan zitten

manonutjuh

Berichten: 3008
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Re: Leuk uitstapje met de hond, suggesties?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 13:45

Ik weet niet precies waar je vandaan komt, maar in rockanje, vlak na t strand in het badhotel mogen de honden mee naar binnen.

linnke

Berichten: 868
Geregistreerd: 21-02-09

Re: Leuk uitstapje met de hond, suggesties?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 13:49

Ik dacht ook aan Rockanje :j
Erg leuk om daar met je hond te wandelen :)

Bandaloe
Berichten: 192
Geregistreerd: 30-03-12

Re: Leuk uitstapje met de hond, suggesties?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 14:41

Dagje Schiermonnikoog (of ander Waddeneiland) is een aanrader. Vind ik persoonlijk veel mooier dan het strand in het westen v/h land.

Miracle_

Berichten: 11833
Geregistreerd: 11-06-08
Woonplaats: Brabant

Re: Leuk uitstapje met de hond, suggesties?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-14 16:16

Dankje voor jullie tips! Ga meteen eens even googlen :D Ik kom trouwens uit Brabant! :) Maar een stukje rijden is geen probleem!

Goof

Berichten: 28770
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Leuk uitstapje met de hond, suggesties?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 16:20

Bij tenten aan het strand mogen eigenlijk overal honden binnen.
Heerlijk altijd, een lekkere wandeling en dan opwarmen in een strandtent.

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 16:21

Ik vind het strand bij Monster een absolute aanrader, maar ik zit even te twijfelen of je deze tijd van het jaar wel terecht in het strandpaviljoen?!
Je kunt er prima parkeren, eerst een lekker stuk door (afgezet) duingebied lopen, dan een stukje vast en dan zo het strand op.
Vind het voordeel daar dat het niet extreem druk is met andere honden, maar dat is natuurijk persoonlijk :D

Heb even gegoogled en er is sowieso een tent open :D

Miracle_

Berichten: 11833
Geregistreerd: 11-06-08
Woonplaats: Brabant

Re: Leuk uitstapje met de hond, suggesties?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-14 16:32

Ah, dat is mooi! :D Ik zal eens een mooi overzichtje maken. :)

Ik wil wel graag een soort back-up hebben mocht het slecht weer zijn, dus die ideeën zijn ook welkom! :)

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 16:37

Laatst bijgewerkt door Kentaro op 16-01-14 16:39, in het totaal 1 keer bewerkt

DewiRox
Berichten: 4586
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 16:37

Lange velderslag (geloof dat je het zo schrijft?), is ook erg leuk. Naast het strand kan je ook heerlijk door de duinen lopen, wat onze hond vaak nog leuker vind. De kans is groot dat je dan ook hertjes en konijntjes tegenkomt.

Ter hoogte van de parkeerplaats, maar dan aan het strand zit een onwijs leuke strandtent. Echt heel leuk opgezet en 100% hondvriendelijk en je kan er heerlijk zitten en lekker wat eten/drinken. Ook best een romantisch tentje.

Miracle_

Berichten: 11833
Geregistreerd: 11-06-08
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-14 22:57

DewiRox schreef:
Lange velderslag (geloof dat je het zo schrijft?), is ook erg leuk. Naast het strand kan je ook heerlijk door de duinen lopen, wat onze hond vaak nog leuker vind. De kans is groot dat je dan ook hertjes en konijntjes tegenkomt.

Ter hoogte van de parkeerplaats, maar dan aan het strand zit een onwijs leuke strandtent. Echt heel leuk opgezet en 100% hondvriendelijk en je kan er heerlijk zitten en lekker wat eten/drinken. Ook best een romantisch tentje.


Klinkt zeer goed!

Bedoel je dit tentje:
http://etenbijnederzandt.nl/

Hier mag ons viervoetertje dus mee naar binnen dan? Kan het zo snel niet vinden op de site.

DewiRox
Berichten: 4586
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Leuk uitstapje met de hond, suggesties?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 00:34

Ja, zo heet het inderdaad!
In de zomer maanden is het er echt nog gezelliger, met veel muziek enzo en dan kunnen de honden gewoon erbij op het terras.

Toen wij er 2 weken geleden waren met de hond hadden ze een heerlijk verwarmde ruimte buiten, wij hebben toen daar gezeten. Lekker tussen alle kleden en het was toen buiten ook fris, maar daar echt prima te doen.

Ik zal voor de zekerheid even aan mijn ouders vragen of ze echt mee naar binnen mogen. Maar ik verwacht van wel, en anders is daarbuiten zitten ook zeker geen straf.

Misschien kan je voor de zekerheid morgen even bellen, dan weet je het 100% zeker.

Maar het is zeker een aanrader, ook een mooie om te onthouden voor de wat warmere maanden.

SilverStorm

Berichten: 2024
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Leuk uitstapje met de hond, suggesties?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 00:39

een dagje ouwehands dierenpark? Mooie dieren bezichtigen en hondlief mag ook mee. Zelfde geldt voor Osnabruck dierentuin, mooi ruim bospark, met overal waterbakken voor de honden en genoeg plaats voor ze om te ravotten ^_^
En anders is strand natuurlijk wel een geweldig uitstapje als je niet in de buurt woont ivm het strand ^_^

Miracle_

Berichten: 11833
Geregistreerd: 11-06-08
Woonplaats: Brabant

Re: Leuk uitstapje met de hond, suggesties?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-14 01:23

Dankje DewiRox, ik denk dat dat hem gaat worden! :D

@Silverstrom: Bedankt voor het mee denken, maar ik sponsor liever geen dierentuinen.. :o
Strand is voor ons inderdaad zeker een mooi uitstapje, gezien ik in Brabant woon! :)

EvelijnS

Berichten: 17537
Geregistreerd: 17-11-04
Woonplaats: Groningen

Re: Leuk uitstapje met de hond, suggesties?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 02:41

LZP -> BB