Help! Kat poept in huis.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Appeltje00

Berichten: 5010
Geregistreerd: 28-09-09

Help! Kat poept in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-13 17:34

Hoihoi bokkers,

De laatste tijd doet zich nogal een probleem voor.
Wij hebben een kat van ongeveer 16 jaar oud. We hebben hem toen hij een jaar of 5 was uit het asiel gehaald en hij nooit geleerd om op te kattenbak te gaan. Hij poepte altijd buiten en zo hebben wij dat ook gelaten.
Tot voor kort gaf dit bijna geen probleem. Zo af en toe als we een dagje weg waren en de kat vergaten naar buiten te doen of hem niet naar buiten deden i.v.m vriezen, dan poepte hij nog wel eens in een plantenbak. Natuurlijk erg vervelend en bovenal vies maar de ongelukjes waren te overzien. Nu eigenlijk sinds de laatste winter wordt dit steeds meer. Normaal maakte de kat me 's nachts wakker als hij naar buiten moest. Maar tegenwoordig poept hij elke nacht in huis. Ook overdag als wij weg zijn doet hij het. We hebben dus eigenlijk geen mogelijkheid om hem te betrappen en naar buiten te doen. Erg vervelend, want we vinden het ontzettend vies en geen fijn idee.
Eerst was het in de plantenbakken, deze hebben wij intussen omgeruild tot nep planten zonder potgrond en een deel zelfs helemaal weggegooid. Nu gebruikt hij dan de badkamer en als deze dicht zit zoekt hij een wasmand om het in te doen. Een verschrikkelijk vies probleem waar wij dolgraag van af willen.

Nu de vraag: We willen hem op de kattenbak doen. Maar, omdat hij dit nooit heeft gedaan zijn we bang dat hij het niet gaat doen. Hoe kunnen we dit het beste aanpakken? Op internet las ik hem opsluiten op een kleine kamer maar die mogelijkheid hebben we eigenlijk niet. Dus wie o wie weet raad?

Groetjes,
Fiona


Appeltje00

Berichten: 5010
Geregistreerd: 28-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-13 18:19

Bedankt voor de snelle reacties!

De vraag die een aantal stellen: Er staat inderdaad nog geen kattenbak in huis. We hebben dit wel eens geprobeerd een aantal jaar terug maar toen weigerde hij het te doen en ging keurig naar buiten.
Nu wil ik daarom graag tips!

Bedankt voor de tips over de plek! Dat met de wasmand ga ik zeker proberen. Ik zit alleen nog te twijfelen over de plek. Hij is vaak in de woonkamer en we hebben een openkeuken. Hij zou eventueel in de keuken kunnen staan of op de overloop vlak bij de badkamer. Dan hou ik de badkamer dicht en ziet hij dat misschien direct als volgende optie? Wat raden jullie aan?

Voor de rest las ik iets over thee wat een heerlijke geur moet hebben. Waar haal ik dat en welk merk is het?

Appeltje00

Berichten: 5010
Geregistreerd: 28-09-09

Re: Help! Kat poept in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-13 21:21

hoihoi!

Bedankt voor alle tips. Net kwam ik boven en was het alweer raak en deze keer op mijn witte was.. Morgen dus nieuwe t-shirts kopen, omdat ik alles direct de kliko in gooi.
Uit frustratie ben ik direct naar de winkel gereden en heb ik kattengrit gehaald. Het is nu te nat buiten om tuinaarde te pakken dus ik heb eerst een oude la gevuld met kattengrit en op de gang naast de badkamer neer gezet. Als hij hem vannacht niet vind dan zet ik hem alsnog in de badkamer. Maar dat vind ik een beetje een naar idee. :)
Op hoop van zegen dat het vannacht goed gaat! :D

Appeltje00

Berichten: 5010
Geregistreerd: 28-09-09

Re: Help! Kat poept in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-12-13 01:25

Yaaay!!! Goed nieuws. Ik kwam zo net de overloop op en er lag zowaar poep in de geïmproviseerde kattenbak!
En er zijn geen ongelukjes meer gebeurd! yay :D

Appeltje00

Berichten: 5010
Geregistreerd: 28-09-09

Re: Help! Kat poept in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-12-13 18:40

Jaa het maakt me echt gelukkig!
Net was ik thuis en ging ze braaf op de bak terwijl ze bij de planten kon, die in een apparte kamer staan te overwinteren.
Nou ik heb haar geaait en geknuffeld.
hahaha ze snapte het gewoon uit zich zelf, dus voor de mensen die twijfelen :gewoon kopen en neerzetten !


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Facebook, Niello, SentiBot, YandexBot en 114 bezoekers