Hond met erge diarree

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Hond met erge diarree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 16:11

Sinds afgelopen dinsdag heeft mijn hond zware diarree. Ik ben hier mee naar de dierenarts geweest en heb nu pillen (Salazosulfa) en Iso-gel, hiermee is het al iets verbeterd. Echter blijft hij persdrang en diarree houden en laat hij enorme stinkscheten :o . Ook moet hij er zeker elke 2-3 uur uit (ook 's nachts :O ). Ik moet tot komende dinsdag afwachten van de dierenarts om de pillen de kans te geven om aan te slaan.

Even wat achtergrondinfo: hond is 12,5 en heeft chronische maag- darmontsteking. Dit is sinds begin september weer opgelaaid en hiervoor krijgt hij prednison. Verder eet hij redelijk (brok/blik, iets anders weigert hij te eten), drinkt goed en is voor zijn leeftijd nog kwiek en fit.

Iemand een goeie tip om hem nog meer te ondersteunen?

Silver_Bolly
Berichten: 958
Geregistreerd: 14-03-08

Re: Hond met erge diarree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 16:18

Onze hond krijgt als hij diarree heeft ipv brokken rijst met gekookte kip. Misschien dat je dat nog zou kunnen proberen

saskiaojan

Berichten: 7240
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Re: Hond met erge diarree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 20:28

Dat kreeg mijn hond ook idd, pillen en gekookte kip met rijst....dat zorgt ervoor dat de darmen wat tot rust komen.

giotto

Berichten: 932
Geregistreerd: 08-06-07
Woonplaats: Prov. Antwerpen,Belgiƫ

Re: Hond met erge diarree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 20:32

Blikvoeding schrappen...dat is dikwijls de oorzaak van stinkscheten.
Onze hond kon er ook niet meer tegen toen hij wat ouder was... Blikken weg en dat probleem was opgelost.

secricible

Berichten: 25695
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Hond met erge diarree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 20:34

Mijn hond moet met darmontsteking op geit en rijst... Juist geen kip ivm eventuele allergische reactie daarop. Een eiwitbron die ze normaal nooit krijgen.

annibel

Berichten: 1193
Geregistreerd: 20-07-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 20:37

Onze hond is heel ziek geweest ook met erge diarree en heeft een darmafsluiting gekregen door de diarree.
Hij kreeg toen speciaal voer van de dierenarts, Royal Canin Gastro Intestinal, en hij heeft ook een tijdje tabletjes Finidiar gekregen.

Ik zou met de dierenarts overleggen wat je het beste kunt doen en niet zomaar zelf iets geven of proberen!

Paintlinger

Berichten: 12318
Geregistreerd: 07-12-02
Woonplaats: Temidden van het groen

Re: Hond met erge diarree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 21:46

Wat voor hond is het? reu/teef? gecastreerd?

Anoniem

Re: Hond met erge diarree

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 00:59

Het gaat om een gecastreerde reu, kruising Mechelse herder X Husky.

Ik zal morgen de da weer bellen en vragen of ander voer een goed idee is. Ik heb tot nu toe bewust weinig veranderd om hem niet nog meer van slag te laten raken.

Paintlinger

Berichten: 12318
Geregistreerd: 07-12-02
Woonplaats: Temidden van het groen

Re: Hond met erge diarree

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 08:24

Misschien moet er een kuurtje metronidazol tegen aan.... Idd even naar de DA...

Sassol

Berichten: 5254
Geregistreerd: 16-01-09
Woonplaats: Omg. Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 17:43

Wat voor brok- en blikvoeding geef je nu? Ik zou namelijk een hond met dergelijke problemen op graanvrij, licht verteerbaar voer zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 18:10

Hij krijgt lams-rijst brokken, blikvoer is wisselend qua smaak maar van het merk Stuzzy Dog.
De brokken zijn van het huismerk van de dierenwinkel. Ik heb via de dierenarts al veel verschillende merken/smaken/soorten brok geprobeerd maar heb ze allemaal na 3-5 dagen retour kunnen brengen omdat meneer weigerde ze te eten. -O-

Hoe blij kan je zijn met de ontlasting van je hond, maar vanmorgen was t al wat minder diarree-achtig :')

Sassol

Berichten: 5254
Geregistreerd: 16-01-09
Woonplaats: Omg. Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 20:35

Ik stel het menu van m'n hond zelf samen, je wilt niet weten hoe vaak ik in het begin de ontlasting van m'n hond inspecteerde om te zien of ik het wel goed deed :+

Je zou eens een proefzak Taste of the Wild kunnen proberen. Graanvrij, en valt vaak goed in de smaak bij 'kieskeurige' honden. Het liefst eerst mengen met de oude brokken als je overstapt. Grotere kans ook dat de hond het lust en kunnen de maag en darmen rustig aan wennen.
De Stuzzy Dog ziet er uit als redelijk goed voer, voor zover blikvoer goed kan zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 23:24

Sassol schreef:
Ik stel het menu van m'n hond zelf samen, je wilt niet weten hoe vaak ik in het begin de ontlasting van m'n hond inspecteerde om te zien of ik het wel goed deed :+

Je zou eens een proefzak Taste of the Wild kunnen proberen. Graanvrij, en valt vaak goed in de smaak bij 'kieskeurige' honden. Het liefst eerst mengen met de oude brokken als je overstapt. Grotere kans ook dat de hond het lust en kunnen de maag en darmen rustig aan wennen.
De Stuzzy Dog ziet er uit als redelijk goed voer, voor zover blikvoer goed kan zijn.


Dank je voor de tip! Ik zal eens kijken of ik die brokken ergens kan vinden en of meneer ze wil eten :Y) . Proberen kan geen kwaad en als hij zich daar misschien wat prettiger mee voelt...

Blikvoer is in mijn ogen ook niet geweldig, maar ik moet iets als hij anders niet wil eten.

Sassieja

Berichten: 4837
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 23:36

Niet teveel gaan wisselen met voeding als ze aan de diarree zijn.

Wat je zou kunnen proberen is hem op de rijst met kip of koolvis zetten, kijken of dat verbeterd.

Anders misschien een keer ontlastingsonderzoekje laten doen?

Sassol

Berichten: 5254
Geregistreerd: 16-01-09
Woonplaats: Omg. Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 00:30