Snotterend konijn

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Snotterend konijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-13 10:18

Sinds vorige week snottert onze 8 jarige dwergkonijn.
We zijn er vorige week mee naar de DA geweest en we hebben AB gekregen. Het leek een paar dagen minder te worden, maar sinds dinsdagavond is het in alle hevigheid terug en begint hij ook weer slechter te eten.
Een stukje wortel of brood bijvoorbeeld wil hij prima eten, maar hij eet geen brokken, wel hooi.
Hij reageert nog gewoon als je hem roept.

Gisteren heb ik voor advies de DA gebeld en die wilde dat ik langs zou komen. Helaas waren ze gisteravond niet open en kon ik geen vrij krijgen. Dus vanmorgen direct weer gebeld en ik kan nu vanmiddag om half 6 terecht.

Nu heb ik eens wat op internet gezocht en het blijft dat 7 dagen AB wel erg kort is. Ik weet zo uit mijn hoofd even niet welk middel we hebben gekregen.
Vanavond heb ik een afspraak met de konijnenexpert van de praktijk.

Iemand dit eerder meegemaakt en iemand die me kan zeggen wat bij jullie konijn wel geholpen heeft?

Ik weet dat mijn konijn al behoorlijk op leeftijd is, maar wil toch kijken of ik hem kan helpen. Ik blijf niet eindeloos met hem dokteren trouwens, hij is oud, is nooit ziek geweest en heeft gewoon zijn beste tijd gehad.



SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Re: Snotterend konijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-13 10:34

Ja ik weet niet welke AB ik nu heb, ben nu op het werk, dus kan het ook even niet nakijken.

Kan ik die Echinaforce ook gewoon naast iets geven wat ik al van de DA krijg?
En ik weet eigenlijk even niet zo goed hoe ik er een tabletje in moet krijgen. De AB die ik nu kreeg was vloeibaar.
Maar hij wordt idd wat ouder en als ik hem met dat soort middeltjes wat kan ondersteunen zou dat wel fijn zijn natuurlijk.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Re: Snotterend konijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-13 12:04

Vind dit wel een beetje jammer :o

Het konijn is echt goed ziek en ik maak me serieus zorgen om hem, dat er dan grappen over gemaakt worden kan ik even niet zo goed tegen.

Ik heb het topic geopend om tips te krijgen niet om in de zeik genomen te worden.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-13 12:15

Ik het hooi even opzoeken wat dat is. Als ik vanavond goed nieuws krijg van de DA is het wel iets om te gaan proberen.
Hij is al van het zaagsel af en krijgt nu veel stro als bedekking om dat zaagsel toch wel erg stoffig is. Hooi hadden we net een nieuwe verpakking van gekocht. Hij eet wel hooi trouwens en is nog net zo druk als anders met het sorteren van strootjes en hooi.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Re: Snotterend konijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-13 21:20

Nou we zijn bij de da geweest. Hij heeft het echt zwaar.
Hebben een hele rits aan medicatie gekregen. Andere AB , pijnstillers, neusdruppels. En ik moet hem dwangvoeren. Nu vindt hij de dwangvoeding blijkbaar heerlijk want hij likt het gewoon van de spuit. Hij is echt heel makkelijk. Hok hebben we helemaal schoongemaakt, zodat er geen snot meer aan bodembedekking zit en er steeds herbesmetting is en het hok staat nu in de garage, zelfde temperatuur als buiten maar geen wind en dus geen tocht.
En nu duimen dat het goed komt :j
Voor het slapen gaan geef ik nog wat te eten en druppel ik zijn neus nog een keer.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Re: Snotterend konijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-13 22:16

Ja gebit is vorige week nagekeken en toen hij had 1 klein haakje die is behandeld. Ze heeft voor de zekerheid nu weer gekeken en zag er allemaal goed uit.
Het schijnt dat ze het gewoon heel erg lekker vinden. Hij wilde ook nog wel brood en andere lekkere dingen. De brokken liet hij staat. Hij had ook nog wel eten in zijn maag darm kanaal dus hooi heeft hij waarschijnlijk ook nog gehad.
Hij had ook geen koorts en zijn longen waren ook gewoon schoon. Dus echt de voorste luchtwegen.

Hoop ook dat het goed komt. Ga zo nog even kijken.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Re: Snotterend konijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-13 23:44

Nou ja brood is niet heel goed voor ze, maar hij mag het nu wel hebben, als het maar droog brood is.
Beter iets eten dan niks.

Ik moet nog even een lijst opzoeken van groente ed die ze mogen hebben. Dat krijgt hij namelijk van ons niet veel. Haal wel even kruiden hooi voor hem.
Toen ik ging kijken was hij best kwiek, flink niezen en dat is goed, daar had hij eerder geen kracht meer voor eigenlijk. Dus raakte hij ook geen snot kwijt. Nu komen er soms van die vieze klodders uit :r
Morgen de wekker een half uurtje eerder en dan hem verzorgen.

Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik niet verwacht had dat ik dit zou doen :o
Ik ben altijd vrij hard geweest tov het konijn. Hij is al wat ouder en wilde echt niet gaan dokteren. Als zijn longen vanavond niet schoon geweest waren was ik er niet aan begonnen.
Nu hij echt alleen heel veel snot heeft in bovenste luchtwegen waag ik het er op. Ondertussen zijn we 130 euro verder maar daar denk ik verder maar niet meer aan.
Heb hier ook een kat lopen die me nog geen jaar geleden 1200 euro heeft gekost. Ze zijn gewoon onderdeel van ons en dan ga je toch proberen alles op alles te zetten.
Als dit niet helpt is het einde verhaal maar dan kan ik mezelf aankijken en zeggen dat ik alles geprobeerd heb ;)

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Re: Snotterend konijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-13 19:17

Oh had de laatste vraag even gemist :o

Hij knapt langzaam wat op. Heeft nog steeds snot maar dwangvoeren ben ik mee gestopt. Hij voelt zich behoorlijk wat beter en begint te protesteren. Omdat ik nu zelf vakantie heb kan ik hem wat beter in de gaten houden en hij eet weer wat brokken en drinkt ook goed (in dwangvoeding zit natuurljk ook veel vocht)

Neus druppels krijgt hij een paar keer per dag als er snot zit. Snot is al minder taai en wordt wat meer vloeibaar. Pijnstillers zijn bijna op dus dat wordt nog wel even spannend.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot, freetorun, Froukje, JesdaJinn, Karma_k, Lena82, SemrushBot en 144 bezoekers