Honden mee op hotel, ervaring?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
crazygirl1

Berichten: 1582
Geregistreerd: 04-12-08
Woonplaats: Hoeilaart (België)

Honden mee op hotel, ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-13 12:00

Ik zou als Kerstcadeau graag met mijn ouders en onze 2 kleine honden (4 en 10kg) een 2 à 3 daagjes weg willen. Dus 3pers en 2 hondjes.

Ik heb volgende opties:
* Een B&B waar honden koning zijn. Er zijn er 2 in de Ardennen maar de prijs is er ook naar, vind het eigenlijk best veel geld voor enkel B&B in natuur. Wel is er tuin en alles voor de hondjes.

* Hotel ***+ waar mijn 2 hondjes welkom zijn. Dan zou ik gaan voor meer luxe voor ons dus eventueel zwembad en/of sauna. Natuurlijk kies ik uit een hotel waar honden welkom zijn. Maar ik vrees toch voor mensen die gaan klagen. Wat zijn jullie ervaringen?

Ps: Exacte datum niet van belang, ergens in januari. Regio: België en ruime omstreek (dus grensaanliggende gebieden in Nederland ook goed). Onze hondjes wandelen elke dag en hebben dus ook absoluut nood aan wat beweging. Ze zijn sociaal en heel kindvriendelijk, echte knuffelaars. De kleinste is soms wel een keffertje maar zo schattig dat de meeste mensen toch verliefd zijn :D

daffodil

Berichten: 10441
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Honden mee op hotel, ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 12:03

Ik kies altijd voor een huisje....dat vind ik makkelijker en ik heb meer vrijheid. In hotels laten ze je vaak fors meer betalen voor je hond terwijl er niets tegenover staat. Het is wel lastig zoeken waar ze allemaal toegestaan zijn, ik heb er namelijk vier.....

eva1969

Berichten: 4035
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 12:08

Als je weet dat je hondjes als je ze alleen op een hotelkamer zou laten gaan keffen zou ik dat niet doen. (je zal daarnaast maar een kamer hebben geboekt van je zuurverdiende centen). Waarom zoek je niet een leuk huisje voor een weekend ofzo? Ken je de site http://www.dogsincluded.nl al? Misschien dat daar nog lastminutes opstaan?

crazygirl1

Berichten: 1582
Geregistreerd: 04-12-08
Woonplaats: Hoeilaart (België)

Re: Honden mee op hotel, ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-13 12:24

Omdat ik wil vermijden dat mijn mama meer in de keuken enz staat dan dat ze geniet hihi. Mama kan moeilijk stil blijven zitten tenzij ze wat verplicht wordt zoals op hotel :P

8nnemiek

Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Honden mee op hotel, ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 13:31

Mijn hond gaat regelmatig mee naar een hotel :) opvouwbare bench mee, en hij kan prima alleen blijven zonder te blaffen, dus nooit problemen mee gehad.

KimD

Berichten: 20410
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Honden mee op hotel, ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 13:37

In een hotel vind ik altijd een welles nietes spelletje, je hebt altijd mensen die vies zijn van honden en dus ook gaan klagen als de hond bijvoorbeeld onder de dinertafel ligt. Of in het café tijdens het drinken, en sowieso als je bent gaan wandelen en ze zijn niet helemaal schoon.

Ik verkies ook liever een huisje boven een hotel.

Def

Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Re: Honden mee op hotel, ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 13:40

Ik heb ook altijd liever een huisje.
Wij zijn in de Ardennen afgelopen jaar op het Sunclass Grand Han park geweest in Durbuy. Was helemaal niet duur en er zat ook een restaurant bij dat prima is, dus hoef je moeder ook niet altijd te koken :D.
Park was prima en in het huisje liggen allemaal wandelroutes die je met de hond heel mooi kan maken in de omgeving. Wij hebben erg genoten.
Tip is dat dit park ook vaak op vakantieveilingen staat!

Jessicauvita

Berichten: 2578
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 13:50

Mijn hondje (10 kg ) is ook heel vaak mee geweest naar hotels en Landal huisjes. We zijn zelfs in een heel chique hotel in milaan geweest waar volgens mij veel modellen enzo overnachten. Werden altijd heel vriendelijk geholpen en hondje werd altijd wat lekkers aangeboden.

Vink, op een hotel aanbod site, aan of huisdieren gewenst zijn, en meestal komen er heel veel hotels naar voren.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70510
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 15:07

Ik heb onze hondje meegenomen naar een hotel, b&b en huisje. Mijn voorkeur gaat naar een huisje omdat je dan meer vrijheid hebt. Zelf vind ik het als gast niet fijn wanneer een hond gaat blaffen/keffen en wanneer ik een hond had die dit deed zou ik alleen voor een huisje kiezen om geen overlast te veroorzaken hoe schattig een hond er ook uitziet.
Je kan een huisje nemen en zelf koken of buiten de deur gaan eten zodat je moeder niet hoeft te koken.

essiesilly

Berichten: 7830
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: berkenwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 19:43

8nnemiek schreef:
Mijn hond gaat regelmatig mee naar een hotel :) opvouwbare bench mee, en hij kan prima alleen blijven zonder te blaffen, dus nooit problemen mee gehad.


Hier ook idd, gaat prima hoor.
Maar heb in oktober ook al een keer gehad dat mensen in een hotel zaten en eruit gestuurd werden omdat de honden keften... Dus ze moeten wel goed alleen kunnen blijven

schotjes
Berichten: 311
Geregistreerd: 18-05-10

Re: Honden mee op hotel, ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 19:55

Hahaha ik zie het al voor me, de honden breken perongeluk uit, ze rennen door het hotel en alle gasten(Inclusief de bruidstaart van de bruiloft die toevallig bezig was) worden omvergesprongen door die honden. (teveelfilmsgezien!?)
Nee, het zal best kunnen hoor ;) Maar in een huisje heb je wel minder mensen die gaan zeuren dacht ik zo.

crazygirl1

Berichten: 1582
Geregistreerd: 04-12-08
Woonplaats: Hoeilaart (België)

Re: Honden mee op hotel, ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-14 13:10

Haha oh neee!

Het is uiteindelijk de B&B Chez maranoa geworden. Heb er veel positieve ervaringen over gelezen. We gaan 12-13 januari :)

friesiszwart

Berichten: 10172
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: pendelend tussen GLD, Overijssel en ZH

Re: Honden mee op hotel, ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 15:50

Als je de honden goed opgevoed hebt zou een hotel geen probleem moeten zijn. Mensen klagen alleen als de hond(en) veel blaffen of irritant aanwezig zijn.