Politiehond Jazz vermist! Gestolen en doorverkocht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Mystica
Berichten: 122
Geregistreerd: 09-04-10

Re: Politiehond Jazz vermist! Gestolen en doorverkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 21:42

Ah, goed dat het je gelukt is. Ik had in een ander topic al gepost maar een eigen topic is veel beter. Duimen maar.


Mystica
Berichten: 122
Geregistreerd: 09-04-10

Re: Politiehond Jazz vermist! Gestolen en doorverkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 21:49

Ja, het laat me niet los. Ik blijf delen en heb iedereen benaderd die op onze pensionstal komt en beroepsmatig ook andere stallen aandoet + de hondenvereniging van mijn dochter. Hopen dat het gebied dat 'bedekt' wordt steeds groter wordt. Dan moet het uiteindelijk toch goedkomen. En het getagd in het topic over de vermiste poes Abbey.

Mystica
Berichten: 122
Geregistreerd: 09-04-10

Re: Politiehond Jazz vermist! Gestolen en doorverkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 10:38

Staat op Facebook: Jazz Buitenhuis. Maar graag delen in Belgie en Duitsland Bokkers!
Er zijn vermoedens Lucifertje maar zoals zijn baasje aangeeft op FB: je kunt anno 2013 niet iemand martelen om meer te zeggen dan diegene kwijt wil. Misschien ook op advies van de politie? Dus delen en ogen open houden is op dit moment het meeste dat we kunnen doen. Kijk vooral eens op industrieterreinen, autosloperijen en misschien ook wel manege's???

Mystica
Berichten: 122
Geregistreerd: 09-04-10

Re: Politiehond Jazz vermist! Gestolen en doorverkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 13:35

Jazz, waar ben je nu toch?

Mystica
Berichten: 122
Geregistreerd: 09-04-10

Re: Politiehond Jazz vermist! Gestolen en doorverkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 14:16

Dat is natuurlijk de hoop die er leeft; dat de nieuwe eigenaar hem te goeder trouw heeft gekocht en via een omweg (chip, flyers, media) erachter komt dat Jazz is gestolen. Jazz heeft maar één ingedaalde testikel, dus dat maakt hem herkenbaar en ongeschikt voor de fok. Dat maakt de mogelijkheden waar hij nu is natuurlijk kleiner. Ook heeft hij een zwarte vlek op de tong maar dat heef mijn mechelaar ook, is dus niet uniek. Maar je brengt me op een idee: doorgeven aan je eigen dierenarts!

Mystica
Berichten: 122
Geregistreerd: 09-04-10

Re: Politiehond Jazz vermist! Gestolen en doorverkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 14:23

Thanks


Mystica
Berichten: 122
Geregistreerd: 09-04-10

Re: Politiehond Jazz vermist! Gestolen en doorverkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 18:15

En ik heb contact via FB. Ik had mijn dochter net gevraagd een topic aan te maken en toen stond Peet erop. Ik had ook al het idee om bokkers in te schakelen. Jazz is verdwenen tijdens het wandelen, Josca, zijn baasje, heeft het vermoeden dat hij geroepen is (door een bekende?) Later heeft ze een telefoontje gehad dat Jazz is verkocht als terreinbewakingshond maar ze kan op dit moment niet meer over dit gesprek zeggen. Ik heb net via FB de flyer naar een aantal dierenartspraktijken doorgezet. Zoals Angelique hierboven ook aangeeft: svp je eigen dieren/veearts verzoeken de flyer in de praktijk op te hangen. Jazz is een mechelaar en is al nerveus van zichzelf. Misschien dat hij door alle spanningen klachten gaat krijgen en de koper (die heus te goeder trouw kan zijn) naar een dierenarts moet?

Mystica
Berichten: 122
Geregistreerd: 09-04-10

Re: Politiehond Jazz vermist! Gestolen en doorverkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 19:22

Er staat een artikel op Telegraaf.nl en 100%.nl is geinteresseerd. Het gaat eindelijk lopen. Hou ook alsjeblieft ogen en oren open op stallen e.d.
Kom op Jazz, laat van je horen!

Mystica
Berichten: 122
Geregistreerd: 09-04-10

Re: Politiehond Jazz vermist! Gestolen en doorverkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 00:11

Ja, vorige week stond er al een berichtje op maar dat is vandaag geupload en direct kwam er een reactie uit Oosterhout. Maar voor zover ik nu weet betreft dat een andere mechelaar. Feit is dus wel dat steeds meer mensen op de hoogte zijn en uiutkijken naar Jazz. Ik heb SBS weer gestalked en ze helpen herinneren dat het interview na de diefstal bij ons heeft geresulteerd in het terugvinden van de trailer en dat het nu dus ook belangrijk is. Volgens mij hebben al veel mensen gemaild, ik hoop dat ze zo gek worden van alle verzoeken om dit in HvN op te nemen, dat ze uiteindelijk instemmen.

Mystica
Berichten: 122
Geregistreerd: 09-04-10

Re: Politiehond Jazz vermist! Gestolen en doorverkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 12:00

Seven: via facebook kun je Josca Buitenhuis, zijn baasje bereiken.Zij kan je allles vertellen wat je nodig hebt om verder te gaan. FB pagina: Jazz Buitenhuis

Mystica
Berichten: 122
Geregistreerd: 09-04-10

Re: Politiehond Jazz vermist! Gestolen en doorverkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 12:09

Het ergste is dat er nu reacties binnenkomen van: "als je 5000 euro beloning geeft, weet je dat de hond nooit meer terugkomt en heb je zelf wat te verbergen"
Ziek!
En iedereen bedankt voor het delen, er komen nu langzaam ook reacties binnen van mensen die hem denken te hebben gezien en het hoeft er maar één te zijn die juist is.

Mystica
Berichten: 122
Geregistreerd: 09-04-10

Re: Politiehond Jazz vermist! Gestolen en doorverkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 12:25

Begrijp ik maar Josca kan niet op bokt en zij kan je alles precies vertellen, niet alle info staat op facebook.
joscabuitenhuis@gmail.

Mystica
Berichten: 122
Geregistreerd: 09-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 12:36

Thanks

Mystica
Berichten: 122
Geregistreerd: 09-04-10

Re: Politiehond Jazz vermist! Gestolen en doorverkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 14:06

En als je in album Jazz kijkt, zie je nog veel meer foto's. Kun je daar bij?

Mystica
Berichten: 122
Geregistreerd: 09-04-10

Re: Politiehond Jazz vermist! Gestolen en doorverkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 14:26

Ga ik vragen

Mystica
Berichten: 122
Geregistreerd: 09-04-10

Re: Politiehond Jazz vermist! Gestolen en doorverkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 15:32

Er staan nu drie extra foto's op facebook. Kun je ze dan zien.
TS, kun jij ze anders op bokt zetten?

Mystica
Berichten: 122
Geregistreerd: 09-04-10

Re: Politiehond Jazz vermist! Gestolen en doorverkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 13:33

Hij is in opleiding en pas anderhalf jaar. Wij hebben zelf twee mechelaars die aan het trainen zijn voor de IPO en ook zij hebben van die momenten dat ze ineens alles vergeten lijken te zijn. Zijn ook 1 1/2 en 2 jaar oud, dus nog jong in hun koppie. Het zijn en blijven beesten die soms alleen maar hun instinct achterna gaan (en een fluitje???).

Mystica
Berichten: 122
Geregistreerd: 09-04-10

Re: Politiehond Jazz vermist! Gestolen en doorverkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 20:27

Dank je PP. Er komen nu langzaam aan wel tips binnen, nog echter zonder resultaat.

Mystica
Berichten: 122
Geregistreerd: 09-04-10

Re: Politiehond Jazz vermist! Gestolen en doorverkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 21:35

Dat is een goed idee Mijn zoon rijdt op Engeland, omgeving Londen, en ik zal hem vragen een flyer op zijn
ruiten te plakken. De flyers zijn inmiddels in drie talen!

Mystica
Berichten: 122
Geregistreerd: 09-04-10

Re: Politiehond Jazz vermist! Gestolen en doorverkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 23:56


Mystica
Berichten: 122
Geregistreerd: 09-04-10

Re: Politiehond Jazz vermist! Gestolen en doorverkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 17:14

In Dessel in Belgie schijnt een man te zitten die Mechelse Herders voor de bewaking aanbiedt. Kent iemand dit?

Mystica
Berichten: 122
Geregistreerd: 09-04-10

Re: Politiehond Jazz vermist! Gestolen en doorverkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 20:10

Zal het aan Jitske (mod) vragen. Ik denk dat het komt omdat de eigenaresse niet op bokt zit en de TS via de media info info krijgt en ik bevriend ben via FB. Daar loopt het wel hard.
Maar het is minstens even tragisch. Van de kat wist je wel dat ze was weggelopen en met geluk kon worden teruggevonden, deze hond is wrs. weggelokt en doorverkocht. Waar moet je dan zoeken? Vandaar mijn opmerking over die verkoper van bewakingshonden in Belgie. Hij verkoopt honden maar er wordt ook om getrainde honden gevraagd op marktplaats, dus ze worden ook opgekocht. Misschien dat iemand uit de buurt van Eindhoven hem kent?

Mystica
Berichten: 122
Geregistreerd: 09-04-10

Re: Politiehond Jazz vermist! Gestolen en doorverkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 20:49

Ik heb gegoogeld en deze man is vrij bekend en lees nergens verkeerde verhalen, vandaar dat ik wat voorzichtig ben. Wil niemand beschadigen maar had er direct een beetje vreemd gevoel bij. Een hondentrainingscentrum (flink wat honden worden er verhandeld), daar zou je een dagtaak aan hebben. Maar daarnaast ook nog een bedrijf. Iets voelt niet goed. Maar als je wil vragen, graag, misschien weet jouw buurman ook wat meer over dit soort handel. Inmiddels ook veel dierenartspraktijken geflyerd en daar wordt flink op gereageerd en doorgedeeld met andere praktijken. Is natuurlijk ook een 'kanshebber' waar Jazz op kan duiken op enig moment.

Mystica
Berichten: 122
Geregistreerd: 09-04-10

Re: Politiehond Jazz vermist! Gestolen en doorverkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 09:46

Dank je poetser. Er zijn inmiddels zoveel initiatieven genomen (ook via FB), je zou toch haast denken dat Jazz terug moet komen! Duimen maar!

Mystica
Berichten: 122
Geregistreerd: 09-04-10

Re: Politiehond Jazz vermist! Gestolen en doorverkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 20:15

Nog steeds niets...
Jazz waar ben je?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, marga1, tiwi1969, Vecar en 129 bezoekers