Politiehond Jazz vermist! Gestolen en doorverkocht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 11:18

lucifertje schreef:
Goed dat je het hier neer zet, ik was het nog niet tegen gekomen op FB.

Even een vraagje vwb veiligheid. Is zo'n soort hond (politie) te benaderen door een vreemde? Hiermee bedoel ik niet door de dieven maar als iemand denkt dat het de hond is ze de hond veilig kunnen benaderen.


Dit is ook een stukje opvoeding (natuurlijk speelt karakter ook mee). Mijn getrainde mechelaar kan je zo aaien, op de club (als hij hoog in zijn driften staat) is het misschien een ander verhaal.
Een vriend van mij heeft er 4 waarvan er 3 zeer sociaal zijn naar andere mensen.

Ontopic: Ik verwacht niet dat hij de sport in is gegaan omdat ze zijn paspoort natuurlijk niet hebben en eventuele certificaten.
Hopelijk vinden jullie hem snel terug!


amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 10:18

naomi_g1998 schreef:
Seven schreef:
Wat ik alleen niet snap hoe raak je een getrainde ''politie'' (ik denk dan knpv) hond kwijt doordat een ander hem roept. Die honden staan scherp onder appél en zijn niet zomaar te roepen en zeker niet mee te nemen.
Dit snap ik ook niet echt... Ik heb geen fb dus kan niks vragen aan de eigenaar.


Als een getrainde hond uitgelaten wordt staat deze hond niet onder appél. Als ik mijn getrainde politiehond uit het oog verlies kan ook iemand anders hem meenemen omdat ze ontzettend sociaal is. Als ze onder appél zou staan zou ik haar ook niet uit het oog verliezen :+
Je kunt een hond onder appél niet uitlaten want dan zullen ze hun behoefte niet doen omdat ze alleen maar met jou bezig zijn.
Een "getrainde" hond is ook maar gewoon een hond en kan ook achter een konijn oid aangaan, even een seconde de andere kant uitkijken en je bent hem al uit het oog verloren zoals dit bij een ongetrainde hond ook kan gebeuren.....

amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 10:41

geerke schreef:
dan stond hij toch niet zo heel goed onder appel....ik vond het al een raar verhaal dat een hond gestolen word tijdens een wandeling?


Nogmaals omdat de hond een opleiding deed volgens de knpv wil niet zeggen dat hij altijd onder appèl staat. Het zijn ook gewoon honden met allemaal verschillende karakters. Op het terrein bij de training luistert mijn hond perfect. Tijdens het uitlaten staat mijn hond niet onder appèl, zodra ze los loopt en er komt een kat in beeld is ze ook weg. Ze komt wel terug maar in die paar seconden kan je een hond al uit het oog verliezen......

Veel sterkte voor de eigenaar gewenst!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Astridhorse, eva1969, GrapeshotBot, IASCrawler, Kayleigh__, Malle_meid, mvdende, The_Cat, YandexBot en 107 bezoekers