Ratje is niet zichzelf meer na operatie

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Arrabel

Berichten: 5391
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: 't Gooi

Ratje is niet zichzelf meer na operatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-13 11:53

Mijn ratje Binkie had enige tijd geleden met stoeien een beschadiging in zijn oogje en dat is gaan ontsteken, na een antibiotica kuur en antibiotica zalf was de ontsteking nog steeds niet over, sterker nog het ging er alleen maar vervelender uitzien.
Op een gegeven moment was zijn oogje er zo slecht aan toe dat de dierenarts en ik besloten dat het beter was om het oogje te verwijderen en dat heeft ze dan ook gedaan.
De operatie leek geslaagd, en na 4 weken apart te hebben gezeten mocht Binkie weer bij de andere heren, maar Binkie was opeens heel erg veranderd.
Hij terroriseert de andere heren, hij bijt elke man die bij hem in de buurt komt of jaagt ze door het hele hok, vannacht werd ik zelfs wakker van het gegil van de andere heren en ik sprong me bed uit om te kijken wat er aan de hand was en ik zag de heren bang tegen elkaar in de spudnik zitten terwijl Binkie door het hok aan het schuifelen was.
Nu weet ik niet wat ik moet doen....
Een ratje alleen zetten is echt "not done" maar ik kan het zo ook niet laten doorgaan, de andere ratjes hebben zo geen leven.
Zal ik Binkie toch alleen zetten?
Wie heeft raad?

Afbeelding



Arrabel

Berichten: 5391
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-13 12:00

Koekeroekus schreef:
Als het allemaal heren zijn dan blijf je dit houden. Omdat ze apart gezeten hebben is hun rangorde verandert. Heren vechten onderling als je ze bij elkaar hebt zitten. Het gaat goed als ze van jongs af aan bij elkaar zitten maar zodra je ze uit elkaar haalt, gaat het mis. Helaas is het het beste om hem apart te zetten, zal alleen nog met een vrouwtje kunnen. Maarja dan krijg je uitbreiding.

Daar ben ik het niet mee eens, ik heb meerdere keren opvang ratjes geïntroduceerd in een mannengroep en dat is altijd goed gegaan, ik heb nog nooit gehoord dat je ratjes van jongs af aan bij elkaar moet hebben.
Sterker nog ik weet zeker dat dit niet zo is.

Arrabel

Berichten: 5391
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-13 12:41

Hij ziet nog wel met het andere oog ja.
Je kunt een man gerust eruit halen om een paar weken bij een vrouw te zetten?
Dat meen je toch niet serieus?
Dan heb ik straks een nest, ik kan op dit moment geen goed tehuis garanderen voor gemiddeld 12 ratjes.

Arrabel

Berichten: 5391
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-13 16:13

@ RedPassion: ik heb hem ook zo snel mogelijk als kon terug gezet bij de rest maar ik moest echt wachten tot dat de hechtingen er uit waren want als de andere ratjes aan de hechtingen ging trekken dan waren we nog verder van huis.
Ik denk dat je gelijk hebt wat betreft de onzekerheid, ik denk dat dit het ook is.
Het is niet anders en ik zal hem apart zetten, wel met pijn in mijn hart.
Maar toch maar beter alleen dan continue van je af bijten en je mede kooigenoten het leven zuur maken...

@ Nessa: Het kapje had hij na dag 1 al niet meer op... die zat er alleen om toen hij wakker aan het worden was van de narcose, zodra hij een beetje bij was moest en zou dat kapje er af...
Ik durfde het touwtje van het kapje ook niet zo strak om ze nekketje te doen dus hij heeft gerevalideerd zonder kapje wat gelukkig wel goed ging.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: fjordwijk, pukkepaard en 50 bezoekers