Kat steekt kont uit kattenbak...

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
KingYasFenn
Berichten: 1430
Geregistreerd: 10-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 22:31

Doet je kater je bak niet gewoon markeren?
dan vind je andere kat het dus niet meer prettig om het op die kattenbak te doen en plast ze erbuiten( uit angst dat ze gedomineerd wordt als de ander merkt dat ze op zijn plek plast).

ook kan het zijn dat je bak niet schoon genoeg voor haar overkomt. Dan zoeken ze een ander plekje om te plassen. Misschien omdat het perongeluk 1x ging dat ze het daar nu vaker doet? Ivm dat ht toch al ruikt?

Is de bak te klein? kan ze zich niet fijn omdraaien? en draait ze zich maar niet om als gevolg dat ze niet met haar achterse in de bak is?

Of ze heeft een hekel aan je matje..en wil hier gewoon vanaf, tja poezen zijn soms eigenwijs..


Overigens, haal je matje weg.
dat ruikt voor hun (ook al is het 10x gewassen) nogsteeds naar plas en wordt dus gewoon voor hun geassocieerd met daar kun je op plassen...



KingYasFenn
Berichten: 1430
Geregistreerd: 10-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 22:44

Het kan bijvoorbeeld zijn dat de vorige kattenbak vulling zo sterk voor hun van geur is, dat je poes het markeren niet echt opmerkte/ niet hinderlijk vond..
nu is je vulling veranderd en ervaart ze het wel als hinderlijk...
Waarom ze dan niet totaal ergens anders plast? Omdat ze weet dat ze het in de kattenbak moet doen en niet totaal fout wil zijn en er dus maar voor plast.
(of omdat ze juist heel lang ophoudt omdat ze niet durft en dan toch maar even gaat kijken en dan het maar laat lopen?)
Ik heb geen idee.
wij hebben nu een open kattenbak omdat mijn poes ook niet plaste waar de kater deed plassen, altijd ervoor.
Toen kreeg ik een openkattenbak aangeraden omdat daar de markering minder zwaar hangt/ hij het niet rondom kan afbakenen...

Of dat bij jou het geval is weet ik niet.
ging het wel goed toen je de kap er nog niet op had???

KingYasFenn
Berichten: 1430
Geregistreerd: 10-08-13

Re: Kat steekt kont uit kattenbak...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 23:13

Als het met de openkattenbak niet zo was, denk ik dat het snel is opgelost hoor ;)

eventueel de hele kattenbak eens met (baby)shampoo onder de douche doen.
Dat ruikt enorm en overpowert de geur van je kater ( ook de kap dus, mocht hij daar markeren)..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, GrapeshotBot en 55 bezoekers