Grieperig hondje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Ashii_

Berichten: 1168
Geregistreerd: 24-08-11
Woonplaats: Limburg

Grieperig hondje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-13 12:54

Hallo allemaal,

Aangezien er hier op Bokt ook wel mensen zitten die het waarschijnlijk herkennen of iets anders, had ik namelijk een vraag. Nou laten we even beginnen.
Het gaat over een 3 jarig Boomer hondje ( Maltezer x Cavalier King Charles x Tibetaanse Terriër ) genaamd Zoë. Al vanaf begin af aan heeft ze last van haar anaalklieren gehad en als ze last heeft ervan bijt/likt ze haar hele kont kapot en kaal. Ze zijn dan gewoon vol en is verder niks aan de hand. Dierenarts kon hier verder ook niks aan doen en verwijderen van de klueren rade hij ons af en deed hij dus ook niet. Nu beet ze laatst ook weer haar hele kont kaal dus ik naar de trimsalon waar we haar ook laten trimmen en daar bleken de klieren helemaal leeg te zijn, hierna hield ze wel op met bijten en dergelijke. Alleen nu gisteren avond had ze uit het niets flink gespuugd. Een bruine slijmerige dikke drab. Ze heeft niks vreemds gegeten. Toen we naar bed gingen sloot ze zich af en ging ze op me kamer meteen in haar mandje liggen en wou niet bij me komen. Toen ze opstond had ze haar staart tussen de benen en keek best ziekjes, dus hop meteen naar de badkamer en ja hoor weer prijs. Weer flink gespuugd en weer het zelfde. Dit was tegen 01.00 uur. Daarna begin het, bijna elk half uur/ elk uur kunnen opstaan om met haar naar de badkamer toe te rennen omdat ze moest spugen. Telkens een dikke slijmerige drab met rood/bruine vlokken erbij. De laatste paar keer was de drab overigens wel helder. Dit heeft zeker geduurd tot 03.30 uur. Daarna wat kunnen slapen en om 10.00 uur naar onder toe voor ontbijt en stond ze bij de deur voor naar de tuin, dus open gemaakt en heeft ze weer gespuugd. Tot nu toe was dat de laatste keer.
Nu is mijn vraag, aangezien de drab eerst bruin was, kan dit vanuit de anaalklieren komen?
Sorry voor het hele verhaal maar super als je het gelezen hebt.

Zoë heeft verder GEEN vlooien of wormen!!! Hier dus verder geen commentaar op asjeblieft!

Tigress

Berichten: 8936
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Re: Grieperig hondje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 13:00

Het eerste wat ik denk; zo vaak spugen, bel meteen de dierenarts! Dit klinkt alles behalve goed ;)

kohtje

Berichten: 8104
Geregistreerd: 26-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 13:00

Toch maar even de dierenarts bellen. Nee kan niet van de anaalklieren komen.

Anoniem

Re: Grieperig hondje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 13:02

Rode vlokken? Was het geen bloed?
Ik zou toch de DA maar even bellen inderdaad.

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Re: Grieperig hondje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 13:18

Als mijn hond zo vaak moet spugen dan had ik al bij de dierenarts gezeten. Dat is niet goed.

_Ashii_

Berichten: 1168
Geregistreerd: 24-08-11
Woonplaats: Limburg

Re: Grieperig hondje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-13 13:26

Ja daar dacht ik ook meteen aan. Maar me moeder wilt nog even afwachten, ik zelf vertrouw het ook niet. Tot nu toe *klopt af* slaapt ze sinds ze de laatste keer heeft gespuugd.
Maar het kan dus niet van de klieren komen kohtje? Want daar linkte wij meteen heen.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Grieperig hondje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 13:28

Drinkt ze wel ?
En heeft ze koorts ?

_Ashii_

Berichten: 1168
Geregistreerd: 24-08-11
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-13 13:29

Koorts durf ik niet te zeggen, ben niet zo een held met temperaturen en gedronken heeft ze een klein beetje

Tigress

Berichten: 8936
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 13:31

_Ashii_ schreef:
Koorts durf ik niet te zeggen, ben niet zo een held met temperaturen en gedronken heeft ze een klein beetje

Voel eens bij de oren, hoe warm voelen deze aan?
Normaal, of warmer dan gewoonlijk?

_Ashii_

Berichten: 1168
Geregistreerd: 24-08-11
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-13 13:32

dees_daan schreef:
Rode vlokken? Was het geen bloed?
Ik zou toch de DA maar even bellen inderdaad.


Kan bloed in braaksel ook in vlokken voorkomen? Normaal is het ja gewoon vloeibaar, heb zo een dingen nooit op school gehad.

_Ashii_

Berichten: 1168
Geregistreerd: 24-08-11
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-13 13:33

Tigress schreef:
_Ashii_ schreef:
Koorts durf ik niet te zeggen, ben niet zo een held met temperaturen en gedronken heeft ze een klein beetje

Voel eens bij de oren, hoe warm voelen deze aan?
Normaal, of warmer dan gewoonlijk?


Niet gek warm of iets nee

LhinnOlijf
Berichten: 1357
Geregistreerd: 10-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 13:33

_Ashii_ schreef:
Ja daar dacht ik ook meteen aan. Maar me moeder wilt nog even afwachten, ik zelf vertrouw het ook niet. Tot nu toe *klopt af* slaapt ze sinds ze de laatste keer heeft gespuugd.
Maar het kan dus niet van de klieren komen kohtje? Want daar linkte wij meteen heen.

Nee, dan zou ze niet zo vaak (en veel) spugen. Heb je foto's gemaakt van de kots, voor de dierenarts?

Lieverd je bent 21, dan kan je toch naar een DA bellen voor overleg? Zou toch echt wel bellen. Vooral als ze na vannacht amper heeft gedronken. Een DA assistente kan jou ook via de telefoon begeleiden in het tempen van jouw hondje. Dus bel ... al is het alleen om advies te krijgen ;)

Kitty1985
Berichten: 1788
Geregistreerd: 06-01-13
Woonplaats: Er gaat niets boven..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 13:36

Nee, kan onmogelijk van de anaalklieren komen.

De anaalklier zit onder de staart, flinke reis om er aan de andere kant uit te komen.
In de anaalklieren zit een flink stinkende vloeistof. Elke keer als de hond poept komt er een druppeltje op de drol te liggen.

Door de geur kunnen andere honden herkennen wie daar is geweest.

Als de ontlasting te zacht is, drukt de drol niet tegen de klier aan waardoor de klier op den duur vol komt te zitten en voor overlast gaat zorgen.

_Ashii_

Berichten: 1168
Geregistreerd: 24-08-11
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-13 13:42

Kitty1985 schreef:
Nee, kan onmogelijk van de anaalklieren komen.

De anaalklier zit onder de staart, flinke reis om er aan de andere kant uit te komen.
In de anaalklieren zit een flink stinkende vloeistof. Elke keer als de hond poept komt er een druppeltje op de drol te liggen.

Door de geur kunnen andere honden herkennen wie daar is geweest.

Als de ontlasting te zacht is, drukt de drol niet tegen de klier aan waardoor de klier op den duur vol komt te zitten en voor overlast gaat zorgen.


Ja ze heeft deze heel vaak gewoon overvol zitten terwijl de ontlasting altijd gewoon is enzo. Ze heeft ze ook 1x ontstoken gehad en pfoe ben toen met me moeder de kamer uitgelopen bij de dierenarts.. Wat stonk dat zeg. Ze was toen net 1 jaar oud. Maar goed, het komt in ieder geval niet daar vandaan. We hebben overwogen ze te laten verwijderen maar dat doet hij niet ivm de risico's enzo maar het was schijnbaar ook erg prijzig.

Kitty1985
Berichten: 1788
Geregistreerd: 06-01-13
Woonplaats: Er gaat niets boven..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 13:49

_Ashii_ schreef:
Kitty1985 schreef:
Nee, kan onmogelijk van de anaalklieren komen.

De anaalklier zit onder de staart, flinke reis om er aan de andere kant uit te komen.
In de anaalklieren zit een flink stinkende vloeistof. Elke keer als de hond poept komt er een druppeltje op de drol te liggen.

Door de geur kunnen andere honden herkennen wie daar is geweest.

Als de ontlasting te zacht is, drukt de drol niet tegen de klier aan waardoor de klier op den duur vol komt te zitten en voor overlast gaat zorgen.


Ja ze heeft deze heel vaak gewoon overvol zitten terwijl de ontlasting altijd gewoon is enzo. Ze heeft ze ook 1x ontstoken gehad en pfoe ben toen met me moeder de kamer uitgelopen bij de dierenarts.. Wat stonk dat zeg. Ze was toen net 1 jaar oud. Maar goed, het komt in ieder geval niet daar vandaan. We hebben overwogen ze te laten verwijderen maar dat doet hij niet ivm de risico's enzo maar het was schijnbaar ook erg prijzig.



Toch ligt het meestal wel aan de ontlasting.

Mijn reu(ook boomer) had ook enorm veel last van ontstoken anaalklieren.
Toen hij vers at had hij nergens last van.

Lang verhaal.

Maar goed, hij staat nu voor de rest van zijn leven op medicatie voor de jeuk en mag weer alles eten.
Dus botjes, pens enz.
Ontlasting is weer goed hard, en zelden nog last van zijn anaal klieren.

Maar goed, het overgeven is nu het probleem bij jouw hond, en zou ook even bij DA langs.

_Ashii_

Berichten: 1168
Geregistreerd: 24-08-11
Woonplaats: Limburg

Re: Grieperig hondje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-13 15:39

Hebben net gebeld maar was bezet. Bellen zometeen nog een keer. Ze heeft dik half uur terug weer overgegeven namelijk

_Ashii_

Berichten: 1168
Geregistreerd: 24-08-11
Woonplaats: Limburg

Re: Grieperig hondje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-13 16:00

Nou met de dierenarts aan de lijn gehad, moeten haar 1 a 2 dagen gekookte rijst geven en het rijstwater laten drinken. Verandert er niks moeten we terug bellen

Bassenqua

Berichten: 4854
Geregistreerd: 18-06-10
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 16:03

Meen je dat nou ? Ik ging toch mooi even voor een prik primperid om het spugen te stoppen.........aparte reactie van de da.

miszblueeyes

Berichten: 651
Geregistreerd: 02-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 16:06

geef haar niet te grote porsie's maar steeds een beetje geven

LhinnOlijf
Berichten: 1357
Geregistreerd: 10-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 16:14

Bassenqua schreef:
Meen je dat nou ? Ik ging toch mooi even voor een prik primperid om het spugen te stoppen.........aparte reactie van de da.

Idem hier ... Anders bel je naar een andere DA. Als meerdere DA's hetzelfde denken zal het wel goed zijn, maar dit verhaal is toch best zorgelijk.

miszblueeyes

Berichten: 651
Geregistreerd: 02-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 16:21

LhinnOlijf schreef:
Bassenqua schreef:
Meen je dat nou ? Ik ging toch mooi even voor een prik primperid om het spugen te stoppen.........aparte reactie van de da.

Idem hier ... Anders bel je naar een andere DA. Als meerdere DA's hetzelfde denken zal het wel goed zijn, maar dit verhaal is toch best zorgelijk.


inderdaad mijn hond is ook vaker zo ziek geweest, en kon toen meteen de zelfde dag naar de da toe.

_Ashii_

Berichten: 1168
Geregistreerd: 24-08-11
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-13 16:38

miszblueeyes schreef:
geef haar niet te grote porsie's maar steeds een beetje geven


nee doen we ook niet inderdaad. Eerst even kijken of ze het binnen houdt.


Ja we hebben een duitse dierenarts. Zijn ook altijd zeer tevreden over ze geweest en gaan er eigenlijk al jaren heen.
Ze zei aan de telefoon dat we gekookte rijst moesten geven en het water moesten laten drinken. Die bloedvlokjes kon van het anstrengen zijn ( kom even niet op het nederlandse woord :o ) Hadden we morgen geen verandering moesten we meteen weer bellen

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 16:51

Bloedvlokjes van de inspanning (anstrengung) klinkt erg onwaarschijnlijk. Ik weet wel dat als een van onze honden veel moest spugen ze uiteindelijk ook wat bloed meespuugde. Dit was dan van een ontstoken maagwand. Meestal het gevolg van iets verkeerds eten waar ze niet tegen konden.

Licht verteerdbaar eten geven kan geen kwaad maar als je hondje zo blijft spugen en de maagwand reageert er al op is het diervriendelijker ze een middel tegen misselijkheid te geven. Voelen ze zich ook prettiger.

Zorg er wel voor dat ze genoeg drinkt, dat is erg belangrijk.

_Ashii_

Berichten: 1168
Geregistreerd: 24-08-11
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-13 17:05

karuna schreef:
Bloedvlokjes van de inspanning (anstrengung) klinkt erg onwaarschijnlijk. Ik weet wel dat als een van onze honden veel moest spugen ze uiteindelijk ook wat bloed meespuugde. Dit was dan van een ontstoken maagwand. Meestal het gevolg van iets verkeerds eten waar ze niet tegen konden.

Licht verteerdbaar eten geven kan geen kwaad maar als je hondje zo blijft spugen en de maagwand reageert er al op is het diervriendelijker ze een middel tegen misselijkheid te geven. Voelen ze zich ook prettiger.

Zorg er wel voor dat ze genoeg drinkt, dat is erg belangrijk.


ja dat woord zocht ik! Dankje. Woon erg vlak op de duitse grens en vaak vergeet ik gewoon nederlandse woorden. Aangezien het kerkraads dialect zowat duits is haha
Maar back to the point.
Oh ok, ja we houden haar erg goed in de gaten. Ze slapen zowiezo allebei op me kamer al dik anderhalf jaar nu (hebben 2 hondjes). Dus zowiezo ben ik er steeds bij als ze moet spugen.
Tegen 17 uur al 17.30 uur eten we meestal dus de honden ook. Eens kijken hoe ze dan op de rijst reageert. We laten ook dan wat water staan in de bak met rijst wat ze te eten krijgt zodat ze meteen genoeg vocht al binnen krijgt.
De ontlasting was overigens gewoon normaal, zijn net uitgeweest ook.

kohtje

Berichten: 8104
Geregistreerd: 26-10-05

Re: Grieperig hondje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 18:37

Rijst wel langer koken dan normaal.