Kat heeft pil Curakne gegeten.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lara_Silver

Berichten: 9117
Geregistreerd: 03-01-07
Woonplaats: Zwitserland

Kat heeft pil Curakne gegeten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-13 21:39

Hallo iedereen, we zijn er zojuist achter gekomen dat één van onze katten mijn pil Curakne 5 mg heeft opgegeten. (Werkzame stof Isotrétinoïne) Het is een door mijn dermatologe voorgeschreven medicijn. De pil lag samen met de biergisttabletjes op een schoteltje dat ik stom stom even alleen liet voor het eten. Natuurlijk vinden ze biergist lekker en aangezien dat pilletje er tussen lag is dat mee gegaan. Het is een hoog werkzaam medicijn dat de vetaanmaak van de huid stopt. (Eerste dagen droge huid, lippen en ogen) Ik voelde na één dag al resultaat en mijn lichaam is een flink stuk groter. We weten helaas niet wie de dader is en op het moment liggen ze rustig te slapen. Wie heeft dit ook al eens gehad, een kat dat een sterk mensen medicament op had. Als het ernstig word zit ik letterlijk binnen 5 minuten op de kliniek. (paar straten verderop)

Alvast bedankt!



Lara_Silver

Berichten: 9117
Geregistreerd: 03-01-07
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-13 22:19

Ik heb net de kliniek gebeld, hun telefoon doorgeschakeld naar hun tweede faciliteit 40 km verderop. Ik heb dus even mijn ouders gebeld die vervolgens hun dierenarts wel konden bereiken. (is veel dichterbij) Deze verzekerde dat de dosis te klein was om een kat ziek te maken, ook omdat de samenstelling niet enorm schadelijk is. We moeten beiden nu gewoon in de gaten gaan houden en direct opbellen zodra er tekenen van lusteloosheid en desoriëntatie etc. zouden ontstaan. Aangezien ze nu onderhand beiden brokjes hebben gegeten, gedronken en wild met hun muisjes aan het spelen zijn ziet het er positief uit. Ik koop in ieder geval een pillendoosje. :D

Lara_Silver

Berichten: 9117
Geregistreerd: 03-01-07
Woonplaats: Zwitserland

Re: Kat heeft pil Curakne gegeten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-13 22:23

Inderdaad, ik word de laatste tijd sowieso vaak wakker, dus dan ga ik vaker een kijkje nemen. Nu hopen dat ze lekker veel lawaai gaan maken zoals ze het altijd doen 's nachts, voor een keer ben ik dan blij ipv pissig op ze. :)

Lara_Silver

Berichten: 9117
Geregistreerd: 03-01-07
Woonplaats: Zwitserland

Re: Kat heeft pil Curakne gegeten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-13 22:41

Inderdaad. :)

Lara_Silver

Berichten: 9117
Geregistreerd: 03-01-07
Woonplaats: Zwitserland

Re: Kat heeft pil Curakne gegeten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-13 11:03

Beiden maken het goed, hun gedrag is niet veranderd en ze hebben vannacht lekker veel gespeeld zoals gewoonlijk. Ook hebben ze goed gedronken en gegeten. Ik had hun automatische drinkfontein weg gehaald en een normaal bakje neergezet om te kunnen controleren. Daar was vanochtend een normale hoeveelheid uit. Hun ogen en vacht zien er goed uit. We hebben heel veel geluk gehad en weer een les geleerd!

Lara_Silver

Berichten: 9117
Geregistreerd: 03-01-07
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-13 14:11

@ Shirley; precies, ze spelen ook veel liever en pikken niet van tafel, althans tot gisteren.

@Koudbloedkim: dat kan goed zijn! Dat ie heel vies was. Een kleine half verkauwde pil icm ons allesetende tapijt. Het inderdaad ook een mogelijkheid. :+


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _JTM, alysha92, ComscoreBot, dasalijn, Dyphusion, Kim1300, Lizeeetjr, Selina en 91 bezoekers