Soms overkomt het je gewoon....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110638
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Soms overkomt het je gewoon....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-13 22:16

Tja, soms komt het op je pad wanneer je het absoluut niet verwacht...

Na de dood van mijn geweldige valkparkiet Saffier viel ik echt in een diep gat. Omdat ik niet kon wennen aan de stilte kwamen er al gauw twee nieuwe valkjes: Joy en Jade. Ik was en ben echt gek op ze, maar ik had niet dezelfde klik met hen als dat ik met Saffier had. Misschien was hun komst ook nog wel net iets te vroeg voor me, want ik merkte ook echt dat ik me niet aan hen durfde te hechten.

Maar afgelopen woensdag (mijn verjaardag :+ ) liepen vriendlief en ik door door het winkelcentrum. Toen we de dierenwinkel passeerden stopte mijn vriend opeens en zei: 'hee, er zit een valkparkiet!' Ik dacht dat vriendlief zich vergiste (de dierenwinkel in kwestie heeft nooit valkparkieten) en draaide me om.. en daar zat hij.. *Pats boem* Ik was op slag verliefd := We zijn er naartoe gelopen daar zat een klein zielig valkparkietje in z'n uppie in een kale kooi met een klein bakje eten. Volgens de winkeleigenaar was hij helemaal niet tam, maar hij kwam al wel naar m'n vingers toe. Dat maakte het voor mij alleen nog maar moeilijker :+ Het valkje zou door iemand zijn gebracht omdat ze hem niet verkocht kreeg en ze wilde van hem af. Vriendlief probeerde nog op me in te praten, maar het was al te laat, ik wilde hem mee naar huis nemen. Goed, toch met pijn en moeite doorgelopen, maar de vogel zat al te diep in m'n hoofd. Hij deed me op de een of andere manier ook aan Saffier denken en ik voelde dezelfde klik, dus daar kwamen de tranen, maar nee, het kon gewoon niet want we hadden er al twee.. Vriendlief heeft me bijna letterlijk het winkelcentrum uit moeten slepen want ik was echt in staat om te keren en terug naar de dierenwinkel te gaan.

In de auto had vriendlief toch wel door dat het diep zat en opeens merkte ik dat hij de verkeerde kant op aan het rijden was. Ik wees hem er op maar hij negeerde me gewoon >;) Opeens ging er een lichtje branden. Hij reed terug naar het winkelcentrum *\%/* en nog geen kwartier later zat ik in de auto met een doosje valkparkiet op schoot <3 Ik heb de liefste vriend ter wereld!

De vogel was absoluut niet tam (al zocht hij wel duidelijk toenadering) en de manier waarop de winkeleigenaar hem in het doosje propte heeft daar ook niet bij geholpen := maar nu, 2 dagen later, komt hij al naar me toe wanneer ik hem roep en durft hij al uit mijn hand te eten. Het is zo'n leuk ding! Hij zit voorlopig nog even alleen omdat we niet weten of hij iets onder de leden heeft en ik wil hem eerst goed ontwormen. Hij is zo'n drie maanden oud en een mannetje. Hij toont ook talent voor het fluiten van deuntjes, maar daar is het nu nog te vroeg voor om er iets zinnigs over te zeggen :)

Ik ben normaal echt tegen het kopen van dieren in een dierenwinkel, maar soms overkomt het je blijkbaar gewoon. Ik dacht dat ik na Saffier nooit meer zo'n klik kon voelen met een ander dier, maar blijkbaar kan het wel.

Meet Pyriet!


Let niet op mijn idiote praat. Hij moet nog echt aan m'n stem wennen dus ik praat zoveel mogelijk tegen hem.
Het filmpje laat al wel zien hoe snel hij tam begint te worden. Hij komt gewoon wanneer je hem roept <3

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 06-12-13 22:32, in het totaal 2 keer bewerkt

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert


Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110638
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-13 22:31

eclair98 schreef:
Maar wat doe je met de andere 2?


Die gaan nergens heen :D Ik ben ook wel gek op ze, maar op een andere manier denk ik.
Het is sowieso de bedoeling dat er over een tijdje een voliere in de tuin komt, dus plek zat :j

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110638
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-13 22:41

Bedankt voor alle lieve reacties! :+:

KimD schreef:
Dat vind ik zo leuk om te lezen! Gelukkig maar. *D Ik had dat met Karel, ik haatte valkjes maar Karel ging me meteen aan het hart en ze is er nog steeds mijn poppetje. <3

Ga je Pyriet (awesome naam trouwens) ook van die leuke deuntjes leren? Want dan ben ik ook weer tevreden, vind dat zo leuk. En met alleen maar vrouwen hier gaat dat niet lukken. :=


Karel is een vrouwtje? := :+

Als hij ook echt talent heeft voor het imiteren van deuntjes ga ik dat zeker doen. Hij lijkt soms mijn fluitje na te willen doen dus ik denk dat hij wel talent heeft, maar hij is hier natuurlijk ook nog maar net 2 dagen. Gemiddeld kan 1 op de 10 valkparkieten ook echt deuntjes en woordjes leren, dus het is even afwachten ;)

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110638
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Soms overkomt het je gewoon....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-13 11:03

Dank!
Hij durft zelfs al heel voorzichtig uit het handje te eten <3

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110638
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-13 11:25

Hij bijt niet echt, maar 'onderzoekt' meer. Hij moet nog leren dat vingers niet eng zijn en je niet alleen maar vastgrijpen en pijn doen :)
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 07-12-13 11:30, in het totaal 1 keer bewerkt

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110638
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-13 11:48

Hij is nog in Obdam. De andere twee vogels zijn in Den Bosch :)
Ik vermoed dat hij met de kerst naar Den Bosch gaat verhuizen. Het ligt er een beetje aan.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110638
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Soms overkomt het je gewoon....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-13 17:53

Haha, daar zit wat in :') Maar als ik mezelf af en toe terug hoor :=

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110638
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-13 21:09

Hij heeft vanavond in een vlaag van verstandsverbijstering per ongeluk 10 seconden op m'n hand gezeten :D
Hij had het zelf niet helemaal door geloof ik. Toen hij het zich realiseerde bleef hij even stokstijf zitten en klom daarna van m'n hand af.
Weer een kleine mijlpaal verder! :) We gaan rustig door.
Hij kan al redelijk goed een sirene nadoen :')

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110638
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Soms overkomt het je gewoon....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-13 21:24

Hij is nog steeds erg bang hoor, dus we zijn er nog lang niet.
Ik moet ook geen onverwachte beweging maken want dan schrikt hij nog wel flink.
Maar toch durft hij al best erg veel! Nou scheelt het ook wel dat valkjes alles doen voor trosgierst :P en dat heeft hij waarschijnlijk ook een tijdje niet gehad, want hij zat al een weekje in het kale kooitje van de dierenwinkel.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110638
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-13 12:34

Bedankt allemaal!

We hebben een nieuwe mijlpaal bereikt. Eigenlijk is hij nog niet voldoende aan handen gewend, maar hij zat zo vol energie dat hij zichzelf in de weg zat. Hij had natuurlijk al een tijd in het kleine kooitje in de dierenwinkel gezeten en wie weet waar hij daarvoor in zat, maar hij moest duidelijk zijn energie kwijt, dus dan maar de gok nemen:

Afbeelding

Het huis is gelukkig valkparkietenproof dus de nodige crashlandingen hebben geen schade opgeleverd :)
Nu alleen nog even verzinnen hoe ik hem straks weer de kooi in krijg :')

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110638
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-13 19:58

Goed, Pyriet heeft slechte ervaringen met handen dus die ontpopte zich de afgelopen dagen tot een soort van jaws-valkparkiet := Mijn handen lagen open, maar gelukkig zijn we dat stadium een klein beetje voorbij en boeken we vooruitgang. Hij blijft nu netjes naast me zitten op de bank en vind het stiekem best gezellig! Ook stapt hij nu netjes op zonder als een pitbull in m'n handen te hangen :D



Zo schattig hoe hij steeds meer dichterbij komt zitten <3
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 13-12-13 20:01, in het totaal 2 keer bewerkt

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110638
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-13 20:02

Hij is zeker leuk! Hij begint mensen steeds meer te vertrouwen.

Helaas heb ik hem wel moeten laten kortwieken omdat hij zich steeds dreigde te pletter te vliegen. Hij mist wat staartveren en heeft er een paar afgebroken (in het filmpje kun je dat ook goed zien) en daardoor kan hij niet goed sturen met vliegen, waardoor zijn vleugels en z'n kop al onder de schaafplekken van de muur zaten. Voor zijn eigen veiligheid kan hij nu dus een paar weekjes alleen maar zweefvliegen tot hij in de rui gaat. Op die manier kunnen zijn wondjes wat helen en kan hij het vliegen op een veilige manier leren. Ik gok dat hij bij de dierenwinkel en bij de kweker weinig vlieguren heeft gemaakt waardoor hij er nu meer moeite mee heeft.
Normaal ben ik echt ontzettend tegen kortwieken (Saffier is nooit gekortwiekt) maar in gevallen als deze een uitzondering.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bellizdej, Galeo, Nickeltje, noordje, Traiectum en 96 bezoekers