Geit blèrt hele dag door

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xkimmx

Berichten: 3406
Geregistreerd: 07-05-08
Woonplaats: Westland

Geit blèrt hele dag door

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-13 11:25

Ik wil graag jullie hulp vragen, misschien weten jullie wat dit kan zijn? Sinds gister loopt de geit van mijn buurman de hele dag te blèren. Normaal doet hij doet nooit of nauwelijks. Hij staat met een shetlander, varken en kippen. Wij wonen aan de overkant van de sloot van hem en hebben zelf ook geiten, kippen, konijnen etc. Ik kan geen aanleiding bedenken waardoor hij zo aan het blèren is. Hebben jullie enig idee wat het zou kunnen zijn? Het begint nu wel een beetje vervelend te worden..

Zilfstar

Berichten: 7546
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Re: Geit blèrt hele dag door

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 11:26

Euhm... Hij mist een geitenvriendje?

StalNollie

Berichten: 9106
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Geit blèrt hele dag door

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 11:28

denk het ook inderdaad zeker geiten leven graag samen,

xkimmx

Berichten: 3406
Geregistreerd: 07-05-08
Woonplaats: Westland

Re: Geit blèrt hele dag door

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-13 11:30

Ja vind het zelf ook beter als hij een andere geit als maatje had, had ook al voorgesteld om hem bij onze geiten te zetten, maar mijn vader is bang dat we dan wakker geblert worden. Ook de pony zou wel een andere pony als maatje kunnen gebruiken maar heb ik helaas niets over te zeggen. Zou die echt op de een of andere dag zo van streek kunnen zijn omdat hij een maatje mist?

Liesje89

Berichten: 9925
Geregistreerd: 01-12-03

Re: Geit blèrt hele dag door

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 11:39

Gok dat het arme beest het te koud en te vochtig vind worden buiten en dus zijn warme kudde mist. Dier moet gewoon óf bij een stel andere geiten of naar binnen en het liefst een combi van beide.

Animal

Berichten: 8446
Geregistreerd: 03-03-12
Woonplaats: Westerlee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 11:41

Ik heb het vermoeden dat ze ritsig is :P Ze is dus op zoek naar een charmante bok :P
Het is natuurlijk niet goed dat ze alleen staat, maar ritsigheid zou een goede verklaring zijn
voor het mekkeren terwijl ze dat normaal bijna nooit doet.

Edit: Bij sommige geiten klinkt het dan soms net alsof ze gemarteld worden.. Wat kunnen die beesten
een herrie maken dan :=

xkimmx

Berichten: 3406
Geregistreerd: 07-05-08
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-13 12:00

Animal schreef:
Ik heb het vermoeden dat ze ritsig is :P Ze is dus op zoek naar een charmante bok :P
Het is natuurlijk niet goed dat ze alleen staat, maar ritsigheid zou een goede verklaring zijn
voor het mekkeren terwijl ze dat normaal bijna nooit doet.

Edit: Bij sommige geiten klinkt het dan soms net alsof ze gemarteld worden.. Wat kunnen die beesten
een herrie maken dan :=


Ja kan dat in deze tijd? Hebben wij in ieder geval nog nooit gehad bij onze geiten!

Mocht het nou echt aanhouden kunnen we desnoods die geit even bij onze geiten zetten, kijken of dat helpt..

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 12:02

Ze kunnen dan zeker ritsig worden. Wij deden de bok begin november bij de geiten.. En Dan blèren ze nog wel even hoor...
Geiten worden vaak meerdere malen ritsig

Animal

Berichten: 8446
Geregistreerd: 03-03-12
Woonplaats: Westerlee

Re: Geit blèrt hele dag door

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 12:05

Wij hebben de geiten op dit moment ook nog bij de bok lopen. De vorige bok (nog een groen, jong beestje) heeft misgeschoten en wij hadden de geiten begin deze week opnieuw ritsig. Nu lopen ze bij een andere bok. Meestal duurt het heftige blèren 1 á 2 dagen.. We hebben goede hoop dat deze bok de dames wel drachtig krijgt. Het kan dus wel zeker in deze periode!

xkimmx

Berichten: 3406
Geregistreerd: 07-05-08
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-13 12:05

Oh dan zou dat een goede verklaring kunnen zijn! Is niks aan te doen neem ik aan dan :P

Animal

Berichten: 8446
Geregistreerd: 03-03-12
Woonplaats: Westerlee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 12:06

xkimmx schreef:
Oh dan zou dat een goede verklaring kunnen zijn! Is niks aan te doen neem ik aan dan :P


Haha, je kunt er inderdaad weinig aan doen.. Als je er een bok bij zet is de kans groot dat ze stil wordt, maarja dat is natuurlijk geen optie.. :n

Sterkte nog met het geluidsoverlast deze dagen!

Daniellejody
Berichten: 1213
Geregistreerd: 04-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 12:07

Wordt hij op vaste tijden gevoerd?

Michellette
Berichten: 958
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 12:08

Ach, duurt maar drie dagen en dan heb je (bijna) 17 dagen rust en begint het opnieuw, dus valt reuze mee :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 12:09

Dat zou het idd kunnen zijn.
Mijn twee dames hadden er tot anderhalve week geleden ook behoorlijk last van :=

En zodra ik of mijn vriend (of de hond) ook maar even buiten verscheen, werd het helemaal erg.
Leek wel of ze overal potentieel 'gezelschap' in zagen :=

Het gaat gelukkig vanzelf weer over, maar het geblèr gaat door merg en been ja. Pffff :D
Succes nog even!

xkimmx

Berichten: 3406
Geregistreerd: 07-05-08
Woonplaats: Westland

Re: Geit blèrt hele dag door

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-13 12:13

Daniellejody: Ehm zover ik weet wel, maar durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Michellette: Haha, is niet te hopen. Is de eerste keer dat ik het hoor. Gelukkig hoor ik het binnen niet dus heb er niet veel last van.

dollyspikkel

Berichten: 1037
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Geit blèrt hele dag door

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 21:00

Mijn geiten blèren alleen als ze honger hebben, misschien zijn de voertijden van de geit veranderd.
Maar zoals al eerder gesuggereerd werd kan het natuurlijk ook zijn dat ze op zoek is naar een bok :+

elselianta

Berichten: 1718
Geregistreerd: 09-04-11
Woonplaats: Friesland

Re: Geit blèrt hele dag door

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 19:34

Toen ik mijn geit net had blerde ze ook de hele dag door, ik had opgezocht op internet en daar stond ook dat ze rond deze periode naar de bok willen, die van mij is dat geweest dus dat kon het niet zijn. Nu ik dit lees van andere voertijden weet ik het geval denk ik al :P Ze is nu stil gelukkig :))