Cavalier king Charles spaniël

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

kohtje

Berichten: 8104
Geregistreerd: 26-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 19:40

Ik heb er nog maar 1 maar die is 12 jaar en gaat als een jonge hond. Als je een goed adres wil stuur me dan een pb.

Koh-I-Noor , mooie diamant,zijn glans zal nooit verloren gaan, hij schittert voor altijd in mijn hart.


kohtje

Berichten: 8104
Geregistreerd: 26-10-05

Re: Cavalier king Charles spaniël

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 20:08

Tibetaanse spaniel lijkt er helemaal niet op. Ik heb er 3 hier lopen maar een heel ander karakter. Geweldig ras en ja gezond. De oudste is nu 17 jaar.
Maar mijn Cavaliers zijn ook allemaal oud geworden, 12/13 jaar.

Koh-I-Noor , mooie diamant,zijn glans zal nooit verloren gaan, hij schittert voor altijd in mijn hart.

kohtje

Berichten: 8104
Geregistreerd: 26-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 17:48

Sorry maar ik denk dat ik toch wel 30 Cavaliers hier heb gehad maar wat Nimfee beschrijft ken ik er geen een. Hier had ik sportieve honden waar ik vanalles mee deed.

Koh-I-Noor , mooie diamant,zijn glans zal nooit verloren gaan, hij schittert voor altijd in mijn hart.

kohtje

Berichten: 8104
Geregistreerd: 26-10-05

Re: Cavalier king Charles spaniël

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 18:21

Ik ken er heel veel en die zijn wel gezond.

Koh-I-Noor , mooie diamant,zijn glans zal nooit verloren gaan, hij schittert voor altijd in mijn hart.

kohtje

Berichten: 8104
Geregistreerd: 26-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 18:23

Ik heb behendigheid en zwemmen gedaan met mijn Cavaliers. Natuurlijk is een Border slimmer maar daar moet je ook geschikt voor zijn.

Koh-I-Noor , mooie diamant,zijn glans zal nooit verloren gaan, hij schittert voor altijd in mijn hart.

kohtje

Berichten: 8104
Geregistreerd: 26-10-05

Re: Cavalier king Charles spaniël

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 18:50

Als je geen risico wil op ziekte moet je geen een dier kopen. Als ik om me heen zie hoeveel paarden iets hebben dan moet iemand daar ook maar niet aan beginnen.
Je kan evt op de Winner gaan kijken dan kan je er een hoop zien en met fokkers praten.

Koh-I-Noor , mooie diamant,zijn glans zal nooit verloren gaan, hij schittert voor altijd in mijn hart.

kohtje

Berichten: 8104
Geregistreerd: 26-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 20:43

Nimfee schreef:
kohtje schreef:
Sorry maar ik denk dat ik toch wel 30 Cavaliers hier heb gehad maar wat Nimfee beschrijft ken ik er geen een. Hier had ik sportieve honden waar ik vanalles mee deed.


Dat vinden mensen met b.v. engelse bulldoggen ook. Niets mis mee toch, allemaal hartstikke gezond.


Ik heb iets meer ervaring dan jij. Ben zelf gestopt met fokken omdat ik niet meer genoeg voor het ras kon doen. Er gaat heel veel tijd en geld in het onderzoek zitten.
Op het laatst zijn mijn oudere honden alsnog getest zodat mensen die nakomelingen hebben weten of er vrije honden voor zitten.

Koh-I-Noor , mooie diamant,zijn glans zal nooit verloren gaan, hij schittert voor altijd in mijn hart.

kohtje

Berichten: 8104
Geregistreerd: 26-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 22:48

blokje schreef:
ik bedoel dierenarts kosten, oor en tanden spullen (snel tandproblemen en oor problemen) 4x per jaar trimmen, dieet voer vanwegen allergieen.

4x trimmen is normaal niet nodig. Allergieën heeft niets met het ras te maken. (geholpen?)

Koh-I-Noor , mooie diamant,zijn glans zal nooit verloren gaan, hij schittert voor altijd in mijn hart.

kohtje

Berichten: 8104
Geregistreerd: 26-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 17:49

leun schreef:
hier ook een zeer tevreden cavalier eigenaar. Mijn meisje is 3 jaar en ook helemaal doorgelicht.
Gelukkig de iets minder CKCS bouw, dus wat groter hoofd, bijna geen bologen en spitsere snuit. voor mij ideaal daardoor heeft ze (tot nu toe) geen gezondheidsproblemen en is alles inwendig ook helemaal goed (nagekeken en gescand). Maar net als bij mensen geeft dat geen enkele garantie voor een lang en gezond leven.

Qua karakter zijn het idd super lieve en knuffelige honden. Kan me geen fijneren hond bedenken.

Ga mee in de beschrijving van LoveShettys, soort van shetlanders in hondenvariant :D
dit is mijn zoey
http://www.mijnalbum.nl/Foto-CLUOAHGC-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-66R7CJBG-D.jpg

Bedoel je door de Mri ?

Koh-I-Noor , mooie diamant,zijn glans zal nooit verloren gaan, hij schittert voor altijd in mijn hart.

kohtje

Berichten: 8104
Geregistreerd: 26-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 18:32

Volgens mij hoeft daar nog niets. Ik zal eens kijken.
Nee dus, alleen dna om ouders te bewijzen.

Koh-I-Noor , mooie diamant,zijn glans zal nooit verloren gaan, hij schittert voor altijd in mijn hart.

kohtje

Berichten: 8104
Geregistreerd: 26-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 19:01

Ik zou als ik jouw was me meer gaan verdiepen in rassen. Je noemt al twee rassen die niet echt honden zijn voor de sport die jij wil doen.

Met mijn Cavaliers deed ik behendigheid en zwemmen.

Koh-I-Noor , mooie diamant,zijn glans zal nooit verloren gaan, hij schittert voor altijd in mijn hart.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, Lugea, YandexBot en 140 bezoekers