Hond heeft de hele dag honger

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Love_boyke
Berichten: 318
Geregistreerd: 25-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 09:22

Dit heeft onze pup ook, nu 6.5 maand.
Onze dierenarts adviseert juist om nooit vlees te geven aan pups, of wanneer je dit wel doet; naast de brokken en niet in plaats van.

Onze pup (herderxlabrador) heeft ook vaak/altijd honger. Hij heeft ook die darminfectie gehad, dat is sinds 1 maand helemaal verholpen. In overleg met onze dierenarts krijgt hij 700/900 gram brokken per dag (wat dus écht veel is!) verdeeld over 5/6 keer per dag eten. Zo krijgt zijn lijf rust/tijd om het voer te verwerken, en zit hij natuurlijk langer vol. Onze dierenarts raadt het sowieso aan om meerdere eetmomenten op een dag in te schakelen, altijd na het wandelen. Wandelen met een volle buik is ook niet goed haha.

Rijst en blikvoer raadt onze dierenarts dan juist weer af. Dit bestaat voor 70% uit water, wat dus niet echt voedzaam is. In brokken zitten blijkbaar veel meer miniralen en vitamine.

Is hij ook gewoon nog op schema ontwormd?
Laatst bijgewerkt door Love_boyke op 30-11-13 09:23, in het totaal 1 keer bewerkt


Love_boyke
Berichten: 318
Geregistreerd: 25-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 09:59

essiesilly schreef:
vers vlees is zeker goed :J mijn hondje (nu 9 maanden) heeft vanaf moedermelk niks anders gehad dan vers ;)

je kan de hoeveelheid iets omhoog doen (niet te vet voeren) en niet laten schooien. ook ik sluit me aan dat hij een klap heeft gehad door het ziek zijn en daardoor nu meer honger heeft (lijf moet aansterken en dat kost veel energie, daarnaast is hij volop in de groei en kan hij eigenlijk die energie niet missen, z n lichaam werkt nu 2x zo hard)


Ik heb dit ook maar gehoord dus weet het niet zeker: Maar brokken/hard voer zou heel goed zijn voor de tanden van een pup. Af en toe een harder bot is natuurlijk ook goed denk ik? Krijgt jouw pup niks 'hards' te eten?

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, lovelance en 31 bezoekers