Echte bontkragen aan goedkope jassen,waarom je ogen sluiten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Echte bontkragen aan goedkope jassen,waarom je ogen sluiten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-13 15:11

Ik zie in mijn omgeving echt 85% van de bevolking met winterjassen lopen waarbij de kraag van echt bont is. Ik zie van een afstand heel duidelijk wat echt en nep bont is, en ik erger me hier mateloos aan.

Een collega had ook zo'n jas, ik heb haar erop gewezen dat het echt bont is maar zij zei dat ze de jas op de markt had gekocht en dat de verkoper tegen haar zei dat het nep bont was.

In de labels is niks te zien, daar staat niks over het bont, alleen dat het uit China komt. Officieel moet bij echt bont de huid(leer) te zien zijn onder het bont, bij nep bont is het stof. Maar bij deze jassen hebben ze heel slim erover heen genaaid zodat je helemaal niet kan zien waar het bont aan vast zit, je zit alleen de vacht.

Mijn collega is een echte dierenvriend, ik heb haar het 1 en ander laten zien op internet dat het dus waarschijnlijk katten of honden bont is, en dat dit op een afschuwelijke manier wordt verkregen.
Toch gelooft ze me nog niet, ik heb nog niet een goed artikel over honden en kattenbont gevonden.
Ze zegt dat echt bont niet te betalen is, en dat deze jas van de markt komt.

Ik ben die dag erop gelijk naar de markt gegaan, en ja hoor... De schappen hangen vol met deze jassen met een echt bonten kraag, maar het staat nergens en de verkopers (die het volgens mij ook echt niet weten) zeggen dat het 'een hele goede kwaliteit imitatiebont is'. Jaja, ik weet dat verschil echt wel, ik ben vergeten er foto's van te maken dit ga ik zeker nog doen. De jassen kosten rond de 15/30 euro en iedereen hier in twente loopt er bijna mee, zeker nu ik er op ga letten.

Herkennen jullie dit, en wat kunnen we eraan doen? Ik zeg de mensen tot vervelends toe of ze zich er van bewust zijn wat ze dragen, maar vaak wordt ik niet gehoord of zeggen ze dat het geen echt bont is.
Vreselijke hype, die hopelijk niet lang stand houdt!!

VenoSnorlax

Berichten: 4519
Geregistreerd: 04-02-12
Woonplaats: Den haag

Re: Echte bontkragen aan goedkope jassen,waarom je ogen sluiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 15:12

zou je kunnen vertellen hoe je dat ziet.
Ga binnenkort een nieuwe winterjas kopen en wil geen echt bont hebben

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 15:13

Dat echt bont niet te betalen is, is helemaal niet waar.. Het is juist lekker goedkoop als het bijvoorbeeld uit China komt..

Stuur bont voor dieren een berichtje op facebook, en die gaan er dan werk van maken! :)

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-13 15:15


CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-13 15:15

Geryon schreef:
Dat echt bont niet te betalen is, is helemaal niet waar.. Het is juist lekker goedkoop als het bijvoorbeeld uit China komt..

Stuur bont voor dieren een berichtje op facebook, en die gaan er dan werk van maken! :)


Dit heb ik inderdaad al gedaan. :j

Telpeva

Berichten: 14713
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 15:15

Ik ben ook benieuwd waaraan je dit ziet, zelf doe ik leer bewerken en zie ik het verschil tussen huid en fake ook wel, toch zie ik niet zo veel mensen rondlopen met echt dierlijk materiaal zoals jij aangeeft. Zeker geen 85% :o mis ik iets?

fokfanaat

Berichten: 20214
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 15:16

geloof er niets van dat 85% echt is, volgens mij is bijna alles nep, ook in china is nep veel goedkoper dan echt.

Anoniem

Re: Echte bontkragen aan goedkope jassen,waarom je ogen sluiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 15:17

Er is tegenwoordig ook nep bont te krijgen wat niet van echt te onderscheiden is. Daar wordt men ook steeds beter in.

Goed dat je je er voor inzet +:)+ daar niet van.

CoSnuf

Berichten: 1725
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 15:17

Er is geen verschil tussen echt bont en nep bont....

Het is of bont of het is synthetisch.

Ook de jassen van €30,- met een kraagje is bont. Dan draag je dus geen jas met nep bont omdat hij goedkoop was. Je draagt gewoon een jas met een bont kraag

jorika1986

Berichten: 5217
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 15:19

Je kunt heel simpel vaststellen of bont echt of nep is.
Trek een paar haren uit het bont en steek het in de fik.
Ruik je brandend plastic is het nep, ruik je een crematie lucht.... dan is het echt bont.

Doe het wel boven de wasbak of het fornhuis....

Jannepauli

Berichten: 10818
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 15:22


CoSnuf

Berichten: 1725
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 15:24

Hahaha leuk filmpje!
Sta je in de winkel een kraag op te fikken hahaha. Ja sorry ik wil weten wat ik koop _/-\o_ _/-\o_
Geleerd van youtube *D

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-13 15:30

Laatst bijgewerkt door Neej op 29-11-13 16:46, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Link naar dierenmishandeling verwijderd