Zwemblaas

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
joann123

Berichten: 1296
Geregistreerd: 18-12-12
Woonplaats: Heerhugowaard

Zwemblaas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-13 15:13

Mijn zwarte sluier zwemt op zijn zij en mijn vorige is hieraan dood gegeaan
Nu zoek ik het web af maar kan niet veel vinden wat moet ik doen?
Dat laagje water doe ik nu maar hoe hoog moet dat dat hij echt op de bodem zwemt of?

Telpeva

Berichten: 14704
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: Zwemblaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 15:21

Kan je 'dat laagje water' omschrijven? ik kan mij daar geen voorstelling bij maken, heb ik ook nog nooit wat van gehoord.

Een van de sluierstaarten die ik had had hier ook last van, wanneer hij te dik werd begon het probleem, elke keer weer. Voor mij was de blijvende remedie om 1 dag in de week niet te voeren, zo kreeg zijn buik geen kans om de zwemblaas te verdringen.

joann123

Berichten: 1296
Geregistreerd: 18-12-12
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-13 15:24


Telpeva

Berichten: 14704
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 15:50

Dat advies vind ik een beetje raar, en onvriendelijk :o een vis die niet kan zwemmen omdat het geen controle heeft, en daarbij naar boven drijft die kan niet op de bodem liggen. Dan zou het waterniveau zó laag moeten zijn dat de vis deels boven water ligt, wat voor nare pijnlijke wonden zal zorgen, zelf zou ik dit echt niet doen. Een dier dat al verzwakt is maakt dan imo alleen nog maar minder kans. Ik zou zelf helemaal niks doen aan het waterniveau. Als je nog meer vissen erbij hebt, zou ik wel aanraden om het in de gaten te houden dat ze hem niet aanvallen. Mijn vis vond het fijn om te schuilen onder een koepel, schuin onder de aquariumdecoratie, tussen de plantjes etc. zodat hij niet naar het oppervlak dreef. Dit zou ik zelf willen aanraden ipv het verminderen van het waterniveau, dan komt zijn huid niet aan het oppervlak, en het scheelt stress omdat hij dan ergens in kan leunen of ergens tegenaan kan leunen en hij niet oncontroleerbaar door het aquarium zweeft.

Zoals ik al zei, wat voor mij hielp was minder voer. Zodra die weer raar ging zwemmen, niet voeren. Heb je wel voer in huis dat naar de bodem zinkt? dit kan het al voor een goed deel voorkomen dat het nogmaals gebeurd :)

joann123

Berichten: 1296
Geregistreerd: 18-12-12
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Zwemblaas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-13 00:17

ja het zijn sluier korrels

joann123

Berichten: 1296
Geregistreerd: 18-12-12
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Zwemblaas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-13 00:18

als je google sluierstaart korrels bij afbeeldingen de eerste die heb ik