Honden fokken is dierenmishandeling!

Moderators: Essie73, MirandaT, Ods, Duhelo

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Nessavende

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:29

Ik heb zelf een Labrador reu van een fokker van beroep. Nu is het van Labradors bekend dat deze ook vaak doorgefokt zijn, met name voor bepaalde kleuren. Daardoor zijn er veel honden met heup problemen of een minder fijn karakter.

Wat mijn fokker heeft gedaan is zowel de vader als moeder hond laten testen op alle mogelijke afwijkingen en erfelijke aandoeningen. Ook mocht er geen inteelt in de lijn voorkomen. Om dit te waarborgen heeft de fokker een hond over laten komen. Mijn hond is dan ook de afstammeling van een Italiaan!

Zelf vond ik dit ook best een goede zet van de fokker en er is dan ook een prachthond uit gekomen. Tuurlijk, je betaalt er iets meer voor maar dan heb je wel een hond die kerngezond is en een goed voorzicht heeft voor de toekomst

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten