Kat heeft beroerte oid gehad?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Nynke
Berichten: 1747
Geregistreerd: 02-08-12

Kat heeft beroerte oid gehad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-13 16:29

Hallo Bokkers! :wave:
Ik zal meteen maar met de deur in huis vallen, onze kat Toos van 4 jaar kwam zojuist normaal binnenwandelen (ik liet haar naar binnen), ongeveer een minuut daarna begon ze heel luid te miauwen (normaal gesproken miauwt ze echt bijna nooit, als ze het doet, dan heel zachtjes en meer piepjes) en ze liep hier door het huis alsof ze hier nog nooit was geweest. Het moment daarop zou ze bij mijn moeder op schoot springen, maar dit lukte niet en ze viel. Mn moeder pakte haar op en zette haar op schoot maar ze zakte een beetje in aan de rechterkant, alsof ze niet wist hoe ze die pootjes neer moest zetten. Ook is er iets zwarts in haar (beide) ooghoekjes te zien met daar overheen het derde ooglid (zo heet dat volgens mij, wit vliesje). Ze wilde weer op de grond dus sprong van mn moeders schoot, maar ze zakte weer bijna door die rechterkant.
Ze loopt heel wiebelig, ze kan haar evenwicht niet vinden en zet haar rechter achterpootje heel ongecontroleerd neer. Ze kan ook geen rust vinden en drentelt wat rond, miauwt wat. Ze wilde net op de bank springen, maar viel er weer af.
Als we haar roepen reageert ze wel, en komt ook wel naar je toe maar dus heel wiebelig en ongecontroleerd.
Ze sleept verder niet met pootjes enzo, oogjes staan alert (behalve dan dat derde ooglid) en schrikt van bijna elk (bekend) geluidje..

Heeft iemand hier ervaring mee of weet wat dit is? Zodra mijn vader thuis is bellen we de dierenarts even, gewoon puur om advies en misschien om met haar langs te komen. Mijn vader is nu weg met de auto en we hebben de auto wel nodig om er te kunnen komen helaas.

Alvast bedankt, we maken ons namelijk best wel zorgen -O-

zonnebloem18

Berichten: 24836
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Kat heeft beroerte oid gehad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 16:31

Ik zou nu alvast bellen zodat je als het nodig is meteen in de auto kunt stappen zodra je vader er is.
Het kan van alles zijn van beroerte tot vergiftiging dus een check door de dierenarts is niet overbodig.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Kat heeft beroerte oid gehad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 16:33

Bij zo'n jong dier denk ik ook het eerste aan een vergiftiging !

Zo snel mogelijk naar de dierenarts en in de tussentijd alvast rondkijken rond het huis of je iets vreemds ziet liggen ...

ellepel

Berichten: 47339
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 16:38

kan ook een epileptische aanval zijn.
toch maar zo snel mogelijk naar de dierenarts toe.
succes!

_Nynke
Berichten: 1747
Geregistreerd: 02-08-12

Re: Kat heeft beroerte oid gehad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-13 16:49

Bedankt voor de tips, ik heb inderdaad op internet ook gelezen dat vergiftiging vaak in verwarring wordt gebracht met een beroerte oid in de hersenen

Rennie89
Berichten: 37250
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 16:53

ik zou dus inderdaad alvast bellen dat mocht je pa thuis komen je meteen naar de DA kan gaan :) Juist bij dit soort dingen kan je beter het zekere voor het onzekere nemen.. veel succes...

_Nynke
Berichten: 1747
Geregistreerd: 02-08-12

Re: Kat heeft beroerte oid gehad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-13 17:17

We hebben zojuist contact opgenomen met de dierenartspraktijk. De assistente vroeg of ze at en dronk. Eten doet ze als een gek, ze eet alsof ze uitgehongerd is :P Drinken hebben we haar nog niet zien doen.
Ze is al wel zichtbaar opgeknapt.
De assistente zei dat als ze morgen niet nog meer zichtbaar opgeknapt is, dat we dan even langs moeten komen. Maar het ziet er naar uit dat het wel weer goed komt, gelukkig. Nog een derde kat dood binnen een jaar is een beetje te veel.. (eentje aan FIP en een andere aan ouderdom, 19 jaar)

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Kat heeft beroerte oid gehad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 17:18

Beterschap, hopelijk knapt ze lekker op :(:)

spicegirl

Berichten: 9906
Geregistreerd: 31-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 17:20

bellen om advies vind ik een beetje laks met zulke symptomen. gelijk maar ff langs gaan !

_Nynke
Berichten: 1747
Geregistreerd: 02-08-12

Re: Kat heeft beroerte oid gehad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-13 17:24

Tja, we hebben gebeld en verder niet gezegd dat we niet langs wilden komen. We hebben gevraagd of ze het nodig vond om langs te komen, waarop de assistente vroeg of ze at en dronk. Hier hebben wij antwoord op gegeven zoals wij dit zien, op grond daarvan heeft zij gezegd dat we morgen weer moeten bellen om door te geven hoe het ervoor staat en we dan eventueel alsnog (met spoed?) langs kunnen komen :)
Dankjewel Shirley :) Ja inderdaad, hopen wij hier ook!

zonnebloem18

Berichten: 24836
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Kat heeft beroerte oid gehad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 17:29

Hou de kat de eerste tijd wel even binnen zodat je alles goed in de gaten kan houden, ook de ontlasting enz.

_Nynke
Berichten: 1747
Geregistreerd: 02-08-12

Re: Kat heeft beroerte oid gehad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-13 17:35

Ja, ze blijft sowieso de rest van de middag, vanavond, vannacht en morgen als het kan nog binnen.
Wordt lastig haha, ze is vooral 's nachts erg graag buiten. Maar nu wil ze zelf trouwens ook niet eens naar buiten gelukkig :)