Weet iemand wat dit is? Parkiet maakt kokhalzende beweging?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ibanez

Berichten: 86
Geregistreerd: 31-05-13

Weet iemand wat dit is? Parkiet maakt kokhalzende beweging?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-13 23:27

Hoi,

Mijn grasparkietje maakte net kokhalzende bewegingen, hij had zijn snaveltje open en bewoog zijn nekje. Ik denk dat er misschien een schilletje van een zaadje zat te vervelen of zoiets. Even snel gegoogled maar niet echt iets behulpzaams gevonden. Hij lijkt nu weer gewoon zichzelf te zijn... Moet ik me hier zorgen om maken?

xJustMe6

Berichten: 1735
Geregistreerd: 08-10-08

Re: Weet iemand wat dit is? Parkiet maakt kokhalzende beweging?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 16:55

De valkparkiet van mijn vader doet dit ook en maakt er lach geluidjes bij.

Hij had vroeger ook nog een ander vogeltje en die deed dat na, maar dan zonder geluid :').

Maar ik neem aan dat dat bij jou niet het geval is. Geen idee eerlijk gezegd.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110684
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Weet iemand wat dit is? Parkiet maakt kokhalzende beweging?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 16:56

Schudt hij daarna met zijn kop en gooit hij dan ook zaadjes eruit? Het kan zijn dat hij je probeert te voeren, maar het kan bijvoorbeeld ook zijn dat hij zijn krop leeg gooit ivm een ontsteking oid. Daar is zo weinig van te zeggen.

Ibanez

Berichten: 86
Geregistreerd: 31-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-13 18:15

Haha, ik moest daar toch even om lachen.. Ik denk niet dat ie mij probeert te voeren (dan eerder zijn parkietenvriendinnetje denk ik) :p Hij maakte er geen geluid bij. Misschien probeerde hij me te versieren met zijn paringsdans haha :P
Ik hoop niet dat hij ziek is, ik merk verder ook niks anders in zijn gedrag. Hij eet en drinkt ook normaal. Hij verliest wel sinds deze week wat meer veertjes, is die in de rui of zou dat een teken zijn dat ie toch niet helemaal lekker is?