Konijnen en hamsters, samen in één kooi? Is dat nieuw?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Telpeva

Berichten: 14704
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Konijnen en hamsters, samen in één kooi? Is dat nieuw?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-13 21:39

Vandaag toen ik in een dierenwinkel was schrok ik toch wel een beetje, in de hoek van een konijnenverblijf zat namelijk een dwerghamster. Ik riep een medewerker erbij, in de veronderstelling dat dit niet de bedoeling was (hamster was ontsnapt, dacht ik nog) De medewerker meldde echter dat dit normaal was, en wees mij op de overige kooien: in elk konijnenverblijf zaten konijnen en dwerghamsters, samen. Voor de duidelijkheid, geen cavia's, echt hamsters.

Zelf vind ik dit niet normaal, en mijn mening erover heb ik ook niet kunnen verbergen naar die medewerker toe :o wat is de mening van bokt?

WinSel

Berichten: 20570
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Konijnen en hamsters, samen in één kooi? Is dat nieuw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 21:40

Huh dat is wel iets abnormaals..... Dat kan toch niet ?
Die konijnenpoten pletten zo een hamster

Heel vaag.....

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33787
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 21:40

Een keer hap en hamster is weg. := Wat raar zeg.

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8287
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 21:43

MarlindeRooz schreef:
Een keer hap en hamster is weg. := Wat raar zeg.



misschien was dat ook wel de bedoeling :+
verder wel vreemd, ook nooit eerder gezien..

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 21:43

Dierenwinkel waar ik een tijdje terug kwam had ook een hamster bij de (behoorlijk grote) konijnen, deze hamster bleek met hamsters te vechten. De konijnen lieten hem lekker links liggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 21:46

Natuurlijk vecht de hamster met andere hamsters Azmay, bijna alle hamstersoorten leven solitair!

Wel creatief omgaan met ruimte, een hamster bij een konijn inzetten.
Zo maken de hamsters elkaar niet af en hoef je niet voor ieder dier/koppel een apart kooitje te hebben in je winkel, dat kost meer geld en ruimte 8)7

WinSel

Berichten: 20570
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Konijnen en hamsters, samen in één kooi? Is dat nieuw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 21:47

Je bent me net voor WW, hamsters horen ook niet samen te zitten...

Vind dit echt een hele vreemde zaak

unihorses

Berichten: 7308
Geregistreerd: 23-08-12
Woonplaats: bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 21:47

hebben de hamster wel eens bij de cavia's ingehad, maar das enkel voor het vermaak van beiden. konden het goed met elkaar vinden. maar voor permanent? nee... hamsterslaapt en poef, geplet

WinSel

Berichten: 20570
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Konijnen en hamsters, samen in één kooi? Is dat nieuw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 21:48

Vermaak van jullie of van de dieren ?
Ik geloof niet dat hamsters en cavia's het leuk met elkaar hebben
Ze hebben totaal niks aan elkaar

unihorses

Berichten: 7308
Geregistreerd: 23-08-12
Woonplaats: bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 21:50

WinSel schreef:
Vermaak van jullie of van de dieren ?
Ik geloof niet dat hamsters en cavia's het leuk met elkaar hebben
Ze hebben totaal niks aan elkaar


cavia's en konijnen ook niet, zet je ook bij elkaar :Y) beiden vonden het leuk ja.
cavia's gaan altijd in een soort doolhof, daar springen ze ( tot zo;n 80 cm met opstapje ) e.d allemaal vrij rond, en hamster mocht meedoen. die houd ook wel van klimmen en klauteren.
(babyboxplaten, ze konden ook gewoon rechtdoor lopen. gewoon even een kwartiertje losgaan *\o/* )
dus vermaak van de dieren ja.

WinSel

Berichten: 20570
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Konijnen en hamsters, samen in één kooi? Is dat nieuw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 21:52

Cavia's en konijnen horen idd ook niet bij elkaar, ik snap zulke mensen nooit.
Risico nemen voor vermaak

Telpeva

Berichten: 14704
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-13 21:56

Waar het mij om draaide is dat sommige knaagdieren elkaar soms totaal niet tolereren, de verhalen die ik ken van mensen die hun diersoorten bij elkaar gezet hadden, daarvan hadden de mensen er lol en maar liep het in alle gevallen slecht af voor het kleinste diertje. Vogels los met katten en honden, muizen los met ratten, dat is leuk en schattig TOT het grote dier het kleintje niet meer zo serieus neemt en hap zegt. Cavia's en konijnen heb ik het dan niet zozeer over omdat die hetzelfde formaat hebben en zichzelf kunnen verdedigen of van zich af kunnen bijten, een hamster vs konijn kan dat niet.

Mijn vraag is dus meer, zijn deze hamsters in gevaar?

WinSel

Berichten: 20570
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Konijnen en hamsters, samen in één kooi? Is dat nieuw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 22:01

Ja dat zijn ze....

De poten van een konijn zijn gemiddeld groter dan een hamster. Het konijn plet de hamster geheid

BeFearless
Berichten: 239
Geregistreerd: 12-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 22:05

Vroeger ontsnapte mijn hamster weleens 's nachts en dan vonden we hem altijd de volgende ochtend terug bij mijn konijn in de kooi. Die twee konden het wel goed met elkaar vinden :+

Maar over het algemeen lijkt het mij dat je een hamster en een konijn niet samen in een kooi houdt. Die horen niet bij elkaar te leven. (overigens heb ik nu 2 konijnen, konijnen horen niet alleen weet ik nu)

WinSel

Berichten: 20570
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Konijnen en hamsters, samen in één kooi? Is dat nieuw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 22:07

Het is naar klanten toe ook een verkeerde indruk, straks wordt het een nieuwe hype om konijnen en hamsters samen te houden

dierenfan
Berichten: 9610
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Konijnen en hamsters, samen in één kooi? Is dat nieuw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 08:11

geloof niet dat een hamster net als mijn konijnen netjes in de hondenkennel blijft.... Ga dus maar niet mee doen met deze nieuwe trend. Hoe verzint men het!!!!

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: Konijnen en hamsters, samen in één kooi? Is dat nieuw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 08:21

huh nee heb ik ook nog nooit gezien, hamsters bij elkaar is ook geen optie maar deze optie is vrij uniek haha inderdaad scheelt ze ruimte is de enige reden die ik kan bedenken. Wat zij de medewerker nadaat je jou mening had gegeven?

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Konijnen en hamsters, samen in één kooi? Is dat nieuw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 09:31

Overigens heb ik een gevonden konijn wel eens uit nood bij mijn 2 woestijnratten gezet, binnen de kortste keren zat het konijn in een hoekje. Die beesten regelen het echt zelf wel. Konijn natuurlijk meteen weer gepakt maar had verder niets dus vast moeten houden tot de dierenambulance kwam.

Siepie
Berichten: 5671
Geregistreerd: 28-10-09

Re: Konijnen en hamsters, samen in één kooi? Is dat nieuw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 09:41

Hmm ik zou niet weten waarom ze dat bij die dierenwinkel doen. Bij de dierenwinkel waar ik kom doen ze dat niet. Ik was daar deze week nog en er zat een hamster bij konijnen en cavia's in het hok, maar die was ontsnapt. Eerst lieten ze het zo maar toen ze zagen dat de hamster de konijnen en cavia's probeerde te terroriseren door ze aan te vallen hebben ze de hamster weer terug in z'n eigen hok gedaan.

Telpeva

Berichten: 14704
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-13 16:20

dito schreef:
huh nee heb ik ook nog nooit gezien, hamsters bij elkaar is ook geen optie maar deze optie is vrij uniek haha inderdaad scheelt ze ruimte is de enige reden die ik kan bedenken. Wat zij de medewerker nadaat je jou mening had gegeven?


De medewerker keerde mij direct de rug toe, daar was geen gesprek mee mogelijk :)