Vraag voor de katten liefhebbers...

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Re: Vraag voor de katten liefhebbers...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 19:27

Is hier ook zo hoor :+
Ik laat ze lekker gaan. De kattin vindt de jonge kater gewoon niet zo leuk en veel te druk. De jonge kater daarentegen daagt weleens uit.
Als de poes zit te eten mag de kater haar echter wel wassen, ik hou het dus maar op prinsessengedrag.
Vanmorgen betrapte ik de poes er op dat ze achter de kater aanzat en dat zag er toch echt uit als spelen, zodra ze mij ziet stopt ze daar meteen mee.

De poes komt nog steeds heel graag binnen en sleept nog weleens een cadeautje mee naar huis dus ik ga er maar vanuit dat ze het nog steeds naar haar zin heeft bij ons :j


SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Re: Vraag voor de katten liefhebbers...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 22:27

De jongste hier eist heel erg veel aandacht op. Ik werd me daar ineens bewust van en ben heel bewust de kleine af en toe gaan negeren en me juist gaat richten op de oudere kat. Alleen daardoor zag ik al verbetering. De kleine is gewoon echt heel erg druk, nu met zijn anderhalf is het soms nog steeds net een kitten, zo veel spelen en rennen. De oudere kat, die ook nog maar 4 is, vindt dat gewoon niks aan, die is altijd heel rustig geweest en zie je zelden nog spelen (was ook al zo voordat de kleine er bij kwam). De kleine irriteerd haar soms gewoon :+ Maar ze zet hem wel op zijn plek hoor :j
En af en toe pest de kleine haar gewoon.

Jouw situatie is precies zoals die van mij, ze hebben namelijk nog nooit echt gevochten, neuzen af en toe wel, liggen ook weleens dicht bij elkaar te slapen. Maar zodra die kleine in beweging komt, zie de grote denken: Nee he, daar gaat ie weer :roll: Ze zucht dan ook weleens heel diep. Maar ze gaan beiden wel gewoon op de vloer liggen met de buikjes zichtbaar zeg maar. Dat doen ze volgens mij ook alleen maar als ze zich vertrouwd voelen.

Nu moet ik er wel bij zeggen dat de kleine met de hand groot gebracht is, dus geen moeder die hem de kneepjes op het sociale vlak heeft aangeleerd en ook geen broertjes en zusjes waar hij goed mee kon spelen. Hij heeft bij mijn ouders in de opvang gezeten met twee andere kittens die eigenlijk net iets te oud waren voor hem om goed mee te spelen. Die waren vaak wat ruig en al veel sterker en dan durfde hij niet goed meer :+

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Facebook, IASCrawler en 40 bezoekers