Vraag voor de katten liefhebbers...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lauratje_88

Berichten: 1738
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Antwerpen, Belgïe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 18:12

Dat is nu kattenpolitiek en het beste is dat je ze gewoon hun ding laat doen. Ik zit in dezelde situatie de ene moment slapen ze 5 cm van elkaar het andere moment loopt de kattin blazend weg omdat de kater wilt 'spelen'. Hij plaagt haar ook vaak. Dat plagen (op de plek willen zitten waar zij zit, haar een mot geven als ze voorbij komt, ...) dat is meer dominant gedrag. Vanaf 5-6 jaar is een kat eigenlijk oud (en dus ook zwakker) en dat ziet de jongere kat als een kans om hogerop te geraken meestal zullen de plagerijen wel blijven maar ze minderen wel als de jongere kat ouder wordt en rustiger. Zolang het geen echte gevechten zijn en de oudste kat niet te gestresseerd raakt zou ik er niets aan doen, dit is normaal katten gedrag.

I wondered why the baseball kept getting bigger, and then it hit me.



Lauratje_88

Berichten: 1738
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Antwerpen, Belgïe

Re: Vraag voor de katten liefhebbers...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 19:07

Ik zou me er niet te veel zorgen over maken. Je kunt de oudste kat misschien wat extra aandacht geven. Een momentje samen spelen of kroelen zonder de andere kat. Dit kan de oudste kat terug wat meer zelfvertrouwen geven en wordt ze terug wat rustiger.

I wondered why the baseball kept getting bigger, and then it hit me.

Lauratje_88

Berichten: 1738
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Antwerpen, Belgïe

Re: Vraag voor de katten liefhebbers...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 21:16

Ik heb al heel mijn leven katten soms hadden we er zelfs 6 of 7 tegelijk. Heb nog maar 1 keer problemen met katten samen zetten gehad. Naar wat je schrijft begrijp ik dat de katten mekaar wel kunnen tolereren, ik vermoed niet dat er ooit echte problemen zullen komen.
Maar katten communiceren zo subtiel: een blik, een flikker van een oor of een staart, een knipoog, sluiten van de ogen, wijdte van pupil, een bepaalde houding allemaal dingen waar je niet echt op let maar die wel degelijk iets kunnen betekenen, soms zelfs heel erg veel. Soms kan een kat heel rustig lijken maar toch heel gestrest zijn.
Het kan ook lang duren voor ze iets nieuws accepteren. Als je ze een nieuw gedrag wilt aan- of afleren moet je rekening houden dat het tussen de 6 en de 10 weken kan duren voor ze zin hebben om het te snappen (ze zijn echt niet dom gewoon koppig en eigenwijs :') ) . Misschien kun je je eens verdiepen in kattengedrag? Ik denk dat je misschien nog versteld zou staan van deze eigenaardige wezentjes. :D

I wondered why the baseball kept getting bigger, and then it hit me.

Lauratje_88

Berichten: 1738
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Antwerpen, Belgïe

Re: Vraag voor de katten liefhebbers...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 22:19

Zo te lezen een kat dat zich echt wel thuis voelt.

I wondered why the baseball kept getting bigger, and then it hit me.

Lauratje_88

Berichten: 1738
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Antwerpen, Belgïe

Re: Vraag voor de katten liefhebbers...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 22:59

Wat een schatjes. De oudste is de rosse?

I wondered why the baseball kept getting bigger, and then it hit me.

Lauratje_88

Berichten: 1738
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Antwerpen, Belgïe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 23:38

Mijn oudste staat in mijn profiel we schatten dat ze momenteel toch zeker 5-6 jaar is en weegt ongeveer 4 kg, van de jongste heb ik momenteel geen foto's op de computer maar het is een silver tabby blotched Maine Coon en is momenteel 8 maand en een goeie 6 kg en al 2 keer zo lang als zij. Hij lijkt op zo een tochtstrip (zo een worst) dat je voor de deur legt maar dan met veel haar. Soms lijken ze te spelen soms als hij te hevig is doe ik even de deur van de living dicht en geef ik haar een beetje rust en speel ik met hem tot die moe is. Zij is geholpen hij nog niet en ik denk dat de hormoontjes af en toe wat lastig zijn.

I wondered why the baseball kept getting bigger, and then it hit me.

Lauratje_88

Berichten: 1738
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Antwerpen, Belgïe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 23:57

Roosch schreef:
Typisch om te lezen dat het in andere thuisjes zo anders gaat. Die van ons kunnen amper zonder elkaar maar niet gerealiseerd dat het ook anders kan zijn.

Dan heb je geluk veel katten zijn liever niet zo close met andere huisdieren. Hoewel ik ooit een kat heb gehad die dol was op de hond. maar meestal zijn ze liever op zich zelf

I wondered why the baseball kept getting bigger, and then it hit me.

Lauratje_88

Berichten: 1738
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Antwerpen, Belgïe

Re: Vraag voor de katten liefhebbers...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 00:51

Roosch die beestjes zien er geweldig uit :D

I wondered why the baseball kept getting bigger, and then it hit me.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: love_mandy, Mizora en 101 bezoekers