Vraag voor de katten liefhebbers...

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
riekie1984

Berichten: 140
Geregistreerd: 12-02-12
Woonplaats: Gelderland

Vraag voor de katten liefhebbers...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-13 16:47

Om maar ergens te beginnen, ik heb nu bijna een jaar geleden een poes uit het asiel gehaald.
Ze is toen rond de 2 jaar geschat en waarschijnlijk aangereden want ze loopt wat stram met haar heup en mist 2 hoektanden,
verder weinig bekend. (ze doet het super, geen hinder hier verder van)
Het was al liefde op het eerste gezicht van de foto en toen ze daar naar me toe kwam lopen was ik helemaal verkocht.
En ik heb/had al van kitten af een lief poezelbeest van 6 jaar!

Maar waar het nu om gaat, ik het idee heb dat die van 6 het niet leuk vind, ze is sowieso al een op zich zelf zijnde poes.
Alleen nu ze wat meer binnen zijn door het weer ze meer ruzie hebben, echt ruzie kan ik het niet noemen want ze vechten elkaar niet de tent uit en ook niet bloedend hoor maar wel met geblaas en hoop poeha!
Dat komt met name door de jongste, sinds ze lekker haar draai heeft gevonden wil ze spelen en bespringt ze de oudste op onverwachte momenten.... en daardoor is de oudste naar mijn idee niet echt op dr gemak. en lijkt erger te worden.
Dus begint ze bij voorbaat al te blazen naar de jonge.
Ze hebben genoeg eigen plekjes en kamers in huis om zich apart terug te trekken of te ontlopen, ze mogen ook naar buiten.
In de huiskamer zijn ze weinig, want we hebben 2 jonge honden en dat is wat te druk voor beide dames.

Nou zit me het niet helemaal lekker, ik heb er geen poes bij genomen met de verwachting dat 2 vreemde volwassen katten nou bij elkaar in de mand zouden kruipen, maar ik gun m'n oudste kat wel rust en veiligheid in huis!

Ik heb er dus aan zitten denken om voor de jongste misschien een ander huisje te zoeken, maar mijn beestjes zijn m'n alles (en je doet je beest niet zo maar weg) dus ik sta daar niet helemaal achter en doe ik haar ook te kort voor m'n gevoel, maar doe ik mijn oudste poes geen te kort door de jongste erbij te houden?

Misschien maak ik er voor mezelf meer een probleem van dan de katten zelf :o

Hoe denken jullie erover en wat is wijsheid?
Bedankt als je m'n hele verhaal hebt gelezen, hoop dat ik zo een beetje duidelijk heb omschreven hoe de situatie is!

:wave:

Paardrijden: De edele kunst om het paard tussen jou en de grond te houden


riekie1984

Berichten: 140
Geregistreerd: 12-02-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-13 17:00

ingedebruijn schreef:
Ach hier is het af en toe ook oorlog hoor. Hoop gegil en gekrijs maar ze kunnen ook prima met elkaar overweg. Is het ook wel zo dat ze elkaar soms wassen e.d. of hebben ze nooit sociaal contact behalve gillen?


Nee het is net als de ene binnenkomt dat ze even neusje neusje doen en het zelfde geld als ik ze ga voeren, verder niet!
Ze slapen wel regelmatig samen op onze slaapkamer maar de ene op bed en de ander op haar kussentje op de kast.

Een keer een weekje uit logeren hou ik in mijn achter hoofd al lijkt me dat ook wel wat stressvol....

Paardrijden: De edele kunst om het paard tussen jou en de grond te houden

riekie1984

Berichten: 140
Geregistreerd: 12-02-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-13 17:03

Lynaro ze heeft geen veranderingen is net zo aanhankelijk als altijd en eten doet ze ook gewoon. gelukkig!

Paardrijden: De edele kunst om het paard tussen jou en de grond te houden


riekie1984

Berichten: 140
Geregistreerd: 12-02-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Vraag voor de katten liefhebbers...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-13 18:03

Dus de meeste zeggen eigenlijk lekker hun gang laten gaan zolang het maar geen echt knokken word?!

Ze zijn allebei hartstikke lief en allebei geen dominante poezen alleen door dat de oudste wel vaak word besprongen (is volgens mij alleen spelen) en dat niet op prijs stelt is ze daardoor wat "angstig" , dat is het ook niet maar minder op haar gemak als ze door het huis wandelt. En blaast ze altijd al als ze de jongste ziet voor dat er wat gebeurt. Ze ligt wel vaak lekker in de gang in haar mandje of op ons bed! Maar zij heeft er niet voor gekozen om het huis te delen en dat vind ik wel sneu...

Paardrijden: De edele kunst om het paard tussen jou en de grond te houden

riekie1984

Berichten: 140
Geregistreerd: 12-02-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Vraag voor de katten liefhebbers...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-13 18:56

Dat komt wel goed ze ligt vaak in haar mandje in de gang en daar loop ik vaak langs en nooit zonder knuffel en ze slaapt snachts bij ons op bed en de jongste ligt niet bij ons op de kamer als wij er liggen... gekke poezel :D stelt me wel gerust die berichtjes want wil de jongste niet kwijt maar de oudste niet ongelukkig!

Paardrijden: De edele kunst om het paard tussen jou en de grond te houden

riekie1984

Berichten: 140
Geregistreerd: 12-02-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Vraag voor de katten liefhebbers...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-13 21:06

Cadeautje mee naar binnen nemen doet ze ook nog inderdaad, eet gewoon op de vaste tijden en slaapt nog lekker binnen op haar eigen stekjes, dus misschien valt het toch allemaal wel mee :)

En ik heb zeker nog een hoop te leren, zeker nu er 2 van die mormeltjes rondlopen :D

Paardrijden: De edele kunst om het paard tussen jou en de grond te houden

riekie1984

Berichten: 140
Geregistreerd: 12-02-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Vraag voor de katten liefhebbers...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-13 21:40

Dit zijn de poezels waar het om gaat...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Paardrijden: De edele kunst om het paard tussen jou en de grond te houden

riekie1984

Berichten: 140
Geregistreerd: 12-02-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Vraag voor de katten liefhebbers...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-13 22:18

Vergeten erbij te zetten de schildpad poes is de oudste en de rooie de jongste!
De foto is van de zomer gemaakt toen ze meer buiten waren.
Er was toen minder strubbeling dan de laatste tijd, dus dat ze door de regen minder hun ei kwijt kunnen scheelt ook vast. Maar dat staat los van of de oudste happy is met de hele situatie.
Ik ben er wel over uit dat ik voor zoals het nu is geen stappen onderneem om voor de jongste een ander huisje te zoeken en door ga hoe het is.
En me op de individuele aandacht en energie ga richten en het snauwerige maar negeer omdat het er toch bij hoort blijkbaar!

Bedankt voor de reacties zal in ieder geval lekkerder slapen vannacht :j

Paardrijden: De edele kunst om het paard tussen jou en de grond te houden

riekie1984

Berichten: 140
Geregistreerd: 12-02-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Vraag voor de katten liefhebbers...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-13 08:15

Ah wat een liefjes allemaal en dat het bij de meeste precies gaat als hier is best een geruststelling.
Ik denk als de jongste de oudste niet meer zou bespringen al zou schelen, dat dat is wat de oudste stoort en wat schrikkerig maakt!
Als onze honden rustig zijn zoeken ze die eerder op als elkaar, ze doen ook regelmatig een blokje mee om :D

Paardrijden: De edele kunst om het paard tussen jou en de grond te houden

riekie1984

Berichten: 140
Geregistreerd: 12-02-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-13 14:22

Dat zeker scheelt ook wel, alleen is onze jongste wat ook geen echt hele jonge poes meer is, ze is een jaar geleden rond de 2/3 jaar geschat wat betekent dat ze nu 3/4 jaar zou zijn! En dat ze luier is en meer binnen dan de oudste (altijd zo geweest en ze kunnen allebei naar buiten waar neer ze willen). Waar ik wel achter ben gekomen is dat ze gewoon heel erg op de oudste reageert, ze wacht haar altijd op voor het katten luik, ze komt altijd van haar stekkie af of om te begroeten of om te bespringen :o Gister met eten geven begint ze de oudste kopjes te geven wat meteen resulteerde in een lel, dus vanaf haar kant is er zeker genegenheid (en niet altijd plagen) alleen andersom niet...

Paardrijden: De edele kunst om het paard tussen jou en de grond te houden


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 bezoekers