nog meer mensen (ervaring met) een kaukasische owcharka?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

_Femkeeex
Berichten: 3463
Geregistreerd: 09-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 21:50

Mijn vader heeft wel ervaring met zijn naaste broer de 'Sarplaninac' maar niet met dit ras. Qua uiterlijk lijken ze best veel op elkaar, qua karakter heb ik geen idee. Dus ik kan je wel info geven, over de Sarplaninac hond als je dat wilt.


_Femkeeex
Berichten: 3463
Geregistreerd: 09-08-13

Re: nog meer mensen (ervaring met) een kaukasische owcharka?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 13:18

Mijn vader is pas vanavond thuis, dan kan ik je info geven.

Ps: wat wil je allemaal weten.

_Femkeeex
Berichten: 3463
Geregistreerd: 09-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 09:00

Ik heb gisteravond met mijn vader gepraat en hier de beloofde info.

Mijn vader heeft van zijn geboorte tot zijn 15/16 de Sarplaninac hond gehad, ze woonden op een boerderij en de honden werden gebruikt voor waken en schapenhoeden.

Leefomgeving: deze honden hebben een paar hectare nodig, waar ze vrij kunnen rondrennen. Ze zijn niet geschikt als 'huishond'. Ik zou in Nederland niet beginnen aan zo'n hond, omdat je hier niet die hond kan gunnen wat hij verdiend.

Karakter: deze honden hebben echt een evenwichtige en consequente baas nodig met ervaring en die stevig in zijn schoenen staat. Je moet streng tegen ze zijn en je mag kleine dingen absoluut niet door de vingers zien, want dan kunnen ze gevaarlijk worden. Mijn vader raadt jou aan om een puppy te nemen en die dan met GOEDE begeleiding op te voeden. Deze honden kunnen heel gevaarlijk zijn, als je ze niet goed opvoedt, dus zonder ervaring NIET aan beginnen. Het zijn hele waakse honden die wat wantrouwig zijn naar vreemden, dus jong laten wennen aan vreemden. Ze kunnen hele lieve honden zijn, waar een 8 jarige die stevig in zijn schoenen staat mee kan spelen (spreek uit ervaring). De honden moeten ook iets te doen hebben (schapen opdrijven, uren wandelen enz) het zijn geen honden voor 3 keer per dag een blokje om. Mijn vader had 1 hond waar die alles mee kon en heel veel van hield, ze hadden een goede band samen. Er waren er ook een paar bij, die niet opgevoed waren, die konden dus alleen in hun hokken blijven omdat ze zo gevaarlijk waren. Je moet ze ook HEEL goed opvoeden met andere honden, het zijn niet de sociaalste honden.

Dit spreekt allemaal uit eigen ervaring, wil je mee weten, dan kan ik mijn vader meer vragen stellen.

Kijk is op hun Youtube Canaal

http://m.youtube.com/user/trumbomedo

_Femkeeex
Berichten: 3463
Geregistreerd: 09-08-13

Re: nog meer mensen (ervaring met) een kaukasische owcharka?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 20:00

Wat een reltopic. Je moet het opbouwen, je eerste hond kan niet meteen een Kaukasische Owcharka zijn. Je begint eerst met een makkelijker ras en daarna steeds moeilijker, heb je het gevoel dat je klaar bent voor een Kauk dan kan je er een nemen. Ik adviseer, als je voor de eerste keer een Kauk (of een ander sterk ras) in huis gaat nemen, je goede begeleiding neemt en hem met een ervaren kenner opvoedt.

_Femkeeex
Berichten: 3463
Geregistreerd: 09-08-13

Re: nog meer mensen (ervaring met) een kaukasische owcharka?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 20:40

Je moet niet gaat oordelen over honden als je er zelf nooit een gehad hebt. Het zijn gevaarlijke honden maar als je ze goed opvoed, zijn het grote teddyberen. Die eerste filmpjes geven ook al zo'n negatief beeld.

_Femkeeex
Berichten: 3463
Geregistreerd: 09-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 20:57

_San87_ schreef:
Waarom mag ik niet oordelen? Ik heb ook ervaring met de honden. Het zijn geen labradors, een waarschuwing is op zijn plaats, niet iedereen kan honden opvoeden.


Natuurlijk mag je je mening geven en ik bedoel dan je geen ervaring hebt met de Kauk :+ en een waarschuwing is altijd goed. Ik wil alleen niet dat er zo'n negatief beeld wordt gevormd over de Kauk en de Sarplaninac (en dat soort rassen).

_Femkeeex
Berichten: 3463
Geregistreerd: 09-08-13

Re: nog meer mensen (ervaring met) een kaukasische owcharka?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 21:11

Rustig aan, ik wil niet dat het een reltopic wordt. Ik heb het niet over jou, waarschuwen is goed. Ik heb het over de vorige pagina ;)

_Femkeeex
Berichten: 3463
Geregistreerd: 09-08-13

Re: nog meer mensen (ervaring met) een kaukasische owcharka?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 21:17

Ik reageer ook niet meer, wil je meer info stuur maar een PB.

_Femkeeex
Berichten: 3463
Geregistreerd: 09-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 07:32

Ik kom even een foutje van mij verbeteren. In mijn tekst zij ik dat ze niet het sociaalste ras zijn, dan is dus niet ze zijn wel sociaal en kunnen goed met andere honden omgaan (ik had het verkeerd begrepen van papa)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Annamk, Evelyne79, karelien, karlli, smiley, Touchem, Wistaire, Zomer en 136 bezoekers