Waarom is een kat binnen sneu/zielig ?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
maralyn

Berichten: 10400
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 15:38

Captain schreef:
Ik vind een kat die niet anders gewend is dan binnen zitten niet zielig. Een kat die niet anders weet dan buiten lopen permanent binnen houden vind ik wel zielig, omdat je die zijn vrijheid ontneemt die hij kent.


+1

Als een kitten altijd al binnen heeft gezeten, en volwassen wordt en ook binnen zit? Ik zie het punt niet.

Vind het erger als het dier wordt aangereden, weg kruipt en vervolgens onvindbaar is en crepeert van de pijn.

En wat ook vervelend is, is dat als de buren geen katten willen/hoeven, dat die wel van jou kat mogen mee genieten als je het kat overal laat lopen waar hij wilt lopen.

Geef mij dan maar een binnenkat, met een goed kattenproof achtertuin ;)

"Hoolands is niet mijn goeiste vak." --"Dyslexie?"--
Nee, rekenen ligt me beter.


maralyn

Berichten: 10400
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 15:59

Ibbel schreef:
moyra schreef:
Toch ibbel is je vergelijking zo beter maar nog steeds niet zoals de situatie in mijn geval is.
Kat komt gewoon op (groot) balkon en ziet dus daglicht gaat achter vliegjes,vlinders en mugjes aan.
Veel mensen die hun kat(ten) binnen houden zorgen wel dat de kat in de tuin/balkon komt.


Een hele, hele grote kattenren (op BBC is nu een documentaire reeks over katten die met een cameraatje 's nachts worden gevolgd - enig idee hoe groot hun actieradius is?) is natuurlijk een hele goede optie. We laten onze paarden ook niet los op de hei.
Maar een ren van zeg 6 m2 is te vergelijken met dat paard dat in een paddock ter grootte van een buitenbak staat.


6 m2, hoe moet ik dat eigenlijk zien?
Klinkt stom, maar lengte, breedte, hoogte.

Hoe groter de ren, hoe beter natuurlijk.

Geld voor alles...Alle dieren

"Hoolands is niet mijn goeiste vak." --"Dyslexie?"--
Nee, rekenen ligt me beter.

maralyn

Berichten: 10400
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 18:08

Ik vind het wel vervelend dat ze mijn belesiss en violen uit krabben. En dan niet te spreken over de tulpen...

Nee, katten prima, maar geen vreemden in mijn tuin.
Ook vaak zat dat ze hier de honden poep niet opruimen.

Nu hebben we het over katten, maar honden dan?
Op een flatje? Appartementje? In een kennel?

En Catteriën? Fokkers? Die houden (vaak) hun katten ook niet buiten. Maar in huis of goed afgesloten rennen met sloten er op!

Edit:
Leorah. 1 geringde duif, tussen alle musjes en mezen. Of de kat van de buren...What is the difference?

"Hoolands is niet mijn goeiste vak." --"Dyslexie?"--
Nee, rekenen ligt me beter.

maralyn

Berichten: 10400
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 18:12

Nee...Ik had het even anders...

1 kat of 1 duif vind ik wel verschillend.
Want 1 duif.....Is maar 1 duif, vergeleken met die 30 andere vogels in je tuin.
En 1 kat van je buren is gewoon wel 1 kat...

Andere vogels hebben geen baas, dus heb je daar niets over te zeggen.
Een kat wel (lijkt mij...?)

"Hoolands is niet mijn goeiste vak." --"Dyslexie?"--
Nee, rekenen ligt me beter.

maralyn

Berichten: 10400
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 18:17

_San87_ schreef:
maralyn schreef:
Nee...Ik had het even anders...

1 kat of 1 duif vind ik wel verschillend.
Want 1 duif.....Is maar 1 duif, vergeleken met die 30 andere vogels in je tuin.
En 1 kat van je buren is gewoon wel 1 kat...

Andere vogels hebben geen baas, dus heb je daar niets over te zeggen.
Een kat wel (lijkt mij...?)


Als het één kat zou zijn, dan zou ik er niet zo'n punt van maken... Helaas waren het bij ons in de wijk op gegeven moment acht katten. Dat is gewoon niet leuk meer :). Al waren wij niet de enige bewoners die last hadden van de katten. Ook de vijvers zijn erg aantrekkelijk. Gelukkig zijn er vier weggegaan toen mijn buurman ging scheiden van zijn vrouw :+.



Ik had het ff als voorbeeld. 1 kat of 1 duif met 30 vreemde niet vogels zonder eigenaar.

Maar 4 duiven of 4 katten van de buren in je tuin? Geef mij maar 4 duiven...

"Hoolands is niet mijn goeiste vak." --"Dyslexie?"--
Nee, rekenen ligt me beter.

maralyn

Berichten: 10400
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Waarom is een kat binnen sneu/zielig ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 18:48

Bij ons komen geen vreemde katten in de achtertuin.
Katten die bij ons horen, vind de hond prima. Horen ze niet bij ons?
Ik geef geen garantie dat hij ze niet opeet.
This ONZE tuin, en ik ga de hond daar niet op straffen. Moeten ze maar niet in de tuin komen.

Maar mijn voortuin? Wordt helemaal uitgekrabd, en daar ben ik niet van gedient.
Ben een kattenmens...Maar hou je katten bij je ;)

"Hoolands is niet mijn goeiste vak." --"Dyslexie?"--
Nee, rekenen ligt me beter.

maralyn

Berichten: 10400
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 18:57

Leorah schreef:
een lekkere slak of regenworm is fijner om in te grijpen.. hihi (sorry, das flauw)


Vind ik minder vies dan ik welk stront dan ook!

"Hoolands is niet mijn goeiste vak." --"Dyslexie?"--
Nee, rekenen ligt me beter.

maralyn

Berichten: 10400
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 19:05

Roosch schreef:
We scheppen het wel allemaal uit de kattenbak, maar uit de tuin...


Als t je eigen kat is...A la

Maar andermans katten als je zelf geen katten hebt dan?
Als buurman of buurvrouw?
Dan moeten de buren er maar bij neer leggen dat jij je katten buiten hebt lopen?

Vind dat als je de ruimte hebt als eigenaar, je als eigenaar er wat aan moet doen.
Dan heim je je eigen tuin maar af.
Maar dat andere mensen last moet hebben omdat jij dieren houdt?

nee, sorry..

"Hoolands is niet mijn goeiste vak." --"Dyslexie?"--
Nee, rekenen ligt me beter.

maralyn

Berichten: 10400
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Waarom is een kat binnen sneu/zielig ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 08:28

Zulke acties wagelijk...? Misschien niet netjes, en misschien kat dodend. Maar hun tuin is hun tuin en daar heeft een vreemde kat niets te zoeken.
Dan moet de eigenaar maar verantwoordelijkheid nemen.
En hun eigen tuin goed afschermen dat de kat daar niet meer uit kan.
"Daar heb ik de mogelijkheid niet voor"
En dan maar de kat maar los op straat? Met alle gevolgen van dien?
-- mensne die katten niet mogen-- muis met muizengif in het lichaam, wat goed bedoeld is om muizen tegen te gaan, omdat de bewoner zelf geen kat heeft-- katten aids en andere zooi-- het verkeer -- Overals door ruziende katten of kattenpoep.

Nee, dan kies ik er liever voor om een kat binnen en in een grote ren te houden.

Hier is aangegeven door iemand van de dierenambulance, waar dus ook overheen is gelezen blijkt wel weer.
Dat er Talloze katten worden dood of aangereden, die op HUN kosten van JOU kat worden ingeslapen? En de meeste eigenaren het niet eens WILLEN betalen?
Spijt me zeer, maar als je die risico neemt? betaal er dan ook gewoon voor?

En dit is geen persoonlijke aanval, als je het wel persoonlijk voelt? Dan heb jij jezelf er mee ;)

Fiffil (schrijf ik het goed?) daar sluit ik me volledig bij aan.

En Paarde? Is appels met peren vergelijken. Paarden in een weiland, staan achter omheining, kunnen niet aangereden worden, kunnen niet in andermans tuin poepen.

"Hoolands is niet mijn goeiste vak." --"Dyslexie?"--
Nee, rekenen ligt me beter.

maralyn

Berichten: 10400
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Waarom is een kat binnen sneu/zielig ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 09:01

Ja klopt, leven en laten leven, zoals mijn onderschrift zegt.
Maar dan moeten de katten goeroe's die de katten buiten hebben willen lopen, ook niet miauwen over het feit dat "wij" (ook anderen dus) de katten binnenhouden om al die redenen.

Ook leven en laten leven dus (A)

"Hoolands is niet mijn goeiste vak." --"Dyslexie?"--
Nee, rekenen ligt me beter.

maralyn

Berichten: 10400
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 11:41

Ikzelf vind het niet prima dat die mensen katten vergiftigen, maar ik snap hun wel.

Klinkt raar....Maar het moet eens duidelijk worden dat katten (de onschuldigen) op eigen terrein horen te blijven, evenals een hond ;)

"Hoolands is niet mijn goeiste vak." --"Dyslexie?"--
Nee, rekenen ligt me beter.

maralyn

Berichten: 10400
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Waarom is een kat binnen sneu/zielig ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 11:43

Laat de wet maar strengere regels aanmaken....

Kat mag best buiten, maar op eigen terrein.

"Hoolands is niet mijn goeiste vak." --"Dyslexie?"--
Nee, rekenen ligt me beter.

maralyn

Berichten: 10400
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 12:20

Een kind mag hopen om niet over het hek hier te stappen.
Onze hond is best tolerant, maar als je niet door de deur komt, ben je een indringer.
Aangezien meneer wel 85 kilo weegt en zijn ras niet bepaald om zijn goede staat, al zegt de film beethoven anders. Wil ik niet weten wat er gebeurt!

Een volwassen man wordt al tegen het hek gedrukt en er wordt flink vals tegen geblaft (Echt mee gemaakt) hij is absoluut niet vals, maar je hebt niets in onze tuin te zoeken.

Misschien wat cru, maar ook katten die niet bij ons horen, jaagt hij de tuin uit. En zijn ze te langzaam, kan ik geen garantie geven dat hij de kat zal laten leven.

Het is tenslotte de verantwoording van de eigenaar van de kat, en de ouders van het kind om AAN te BELLEN... Noujaa, de eigenaar van de kat, moet zijn kat gewoon aan zijn kant van de schutting houden.

Over een tijdje komen aan alle zeiden van onze grote tuin een stevige schutting. En dan moet je het echt niet proberen!

En wij hebben voetballende buurjongens, die wel eens de bal over het hek trappen.
Die bellen gewoon netjes aan, of schreeuwen over het hek: BUUV SORRY mOGEN WIJ DE BAL TERUG?

"Hoolands is niet mijn goeiste vak." --"Dyslexie?"--
Nee, rekenen ligt me beter.

maralyn

Berichten: 10400
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 12:27

Maar toch zijn ouders eind verantwoordelijken.

Het is ONZE tuin, en daar heeft niemand wat in te zoeken.
Ouders moeten daar gewoon duidelijk over zijn! Hij zal de kinderen niet bijten. Maar tegen het hek aan drukken en goed vals blaffen zeker wel!
Net met wat ik zeg, val is hij niet. Maar ik geef geen garantie's weg.

En wat willen ze doen, als mijn hond op MIJN terrein iemand grijpt die zonder toestemming op het erf komt? Dier muilkorven op eigen terrein? Nou....dat dacht ik niet ;)

Ook paarden, vind ik dat ouders, eind veratnwoordelijk zijn. Maar ja, wie ben ik??

Als mijn hond, de kat van de buren een knoffel geeft, en het dier bezwijkt er aan, loop ik wel netjes naar de buren toe en meld het.
Tzal mij een worst wezen wat ze er mee willen. This immers mijn terrein, hun kat.
Was hun kat, op hun terein dood gebeten door onze "los lopende hond" jaa, da mogen ze er wat van zeggen.

Staat ook overal niet voor niets : betreden eigen risico...

"Hoolands is niet mijn goeiste vak." --"Dyslexie?"--
Nee, rekenen ligt me beter.

maralyn

Berichten: 10400
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 12:35

hahaha dat vind ik enigszins wel grappig.

"geen mogelijkheid"

Een schutting mag naar mijn weten niet hoger zijn dan 2 meter of 2.30 meter.
En daar zit de schutting al op.

Moeten wij dan ook nog eens prikkeldraad met stroom of zonder stroom gaan plaatsen, zodat er echt niemand meer in kan? En wedden dat er dan nog altijd iemand in wil?

Je mag tegenwoordig nog niet eens een inbreker lens slaan, omdat hij je huis wil leegroven.
Hoe scheef zijn de regels wel niet....?

"Hoolands is niet mijn goeiste vak." --"Dyslexie?"--
Nee, rekenen ligt me beter.

maralyn

Berichten: 10400
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 13:11

fransje23 schreef:
maralyn schreef:
hahaha dat vind ik enigszins wel grappig.

"geen mogelijkheid"

Een schutting mag naar mijn weten niet hoger zijn dan 2 meter of 2.30 meter.
En daar zit de schutting al op.


En de poort op slot?

Dan kan een dreumes toch ook niet de tuin in lopen om vervolgens als diner te dienen. ;)


De schutting deur kan alleen via de binnenkant open gemaakt worden.

Dus ja, die zit altijd op slot :d

Zoiezo, omdat wij niet gedient zijn van binnenkomers, altijd eerst aanbellen.

@ San

Laten ze maar komen...
Ons terrein, onze hond, moeten de buren ze maar vasthouden die katten.
Overburen hebben er trouwens vree mee. Zij vinden ook dat hun katten niet bij anderen achter het huis mogen komen.
En ter compensatie van het eruit trekken van mijn tulpen. Krijgen wij ook bloemen en andere dingen van hun.

"Hoolands is niet mijn goeiste vak." --"Dyslexie?"--
Nee, rekenen ligt me beter.

maralyn

Berichten: 10400
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 17:47

D_Desteny schreef:
Je hoort zo vaak dat een kat eens ontsnapt is en vervolgens altijd door elke deur en elk kiertje probeert te ontsnappen.
Daarom is het dus zielig, ik vind dat katten gewoon niet binnen horen.


DAn mag je eens kennis maken met de kat van kennisen van ons.

Een jaar binnen geweest vanaf kitten af aan. Met de instelling: "Hij weet dat dit zijn huis is"

Toen mocht hij naar buiten, steeds kat mee naar buiten nemen. Nu een half jaar verder, kat is niet verder gekomen dan de deurmat.
Draait zich om en loopt weer het huis in.

Niet alle katten hebben die wil hoor ;)

"Hoolands is niet mijn goeiste vak." --"Dyslexie?"--
Nee, rekenen ligt me beter.

maralyn

Berichten: 10400
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 12:43

Bij mn ouders kende ik iedere kat. Zelfs bij naam.
Ik kende de eerste 10 huizen links, en de eerste 10 huizen rechts. Dus zoiezo 20 huizen bij voornaam.
De helft had wel katten. Die kende ik ook bij naam.
Niet zo gek natuurlijk, als je daar bent geboren!!

Maar ik woon nu samen. Ik ken de buurt nog maar net eigenlijk.
Overburen, die er naast links, mn eigen buren, de buren van de buren. Wat mensen verder op. En dan houd het eigenlijk ook wel op!
Heb over buren, achter bure, daar achter weer buren. Links en rechts. En dan nog een steegje.
Maximum is hier 50 aan de 2 straten (voor mij en achter mijn achterburen, hoofdweg) maar onze weg wordt graag met 80 gereden. Op de hoofdweg wil ik het niet eens weten.

Ik heb in deze buurt, werkelijk geen idee van wie de katten zijn. Ja van de bure van de buren en de overburen. DAn houdt het wel op....

Tjsah....

"Hoolands is niet mijn goeiste vak." --"Dyslexie?"--
Nee, rekenen ligt me beter.

maralyn

Berichten: 10400
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Waarom is een kat binnen sneu/zielig ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 07:20

Wat voor ren hebben mensen wel niet voor ogen eigenlijk?

Een rennetje van 1 x 2 meter? en 2 meter hoog? Voor 2 katten?
Ja, dan vind ik het ook "sieluughh"

Maar een ren van 3x9x2 vind ik al heeel anders lijken.
Of in een ren van 2 x 10. Misschien wel 4 x 12? Voor 2 katten?

Goed onderdak erbij bieden, geisoleerd of misschien wel verwarmd van 3 x 3 minimaal voor 2 katten, liefste met meerdere hoogtes. En buiten een goede gelegenheid geven voor kllimtouwen, halve bomen, krabpalen.

Nee, een kat onder een auto, die verdwijnt en die ergens in de bossen liggen te creperen "dat is niet sieluugh"
Of een kat die per ongeluk een vergiftigde muis heeft opgegeten omdat iemand in de buurt geen katten heeft en muizengif strooit (Wat ik tevens GOED kan begrijpen, rotmuizen) "die is niet sieluugh"
Maar katten die om die redenen in een grote ren met inloop naar binnen worden gehouden.
Dat is "sieluugh"

Als ik een bunny hop, lekker vrij in de achtertuin laat waggelen, met wat schuilmogelijkheden, hebben vossen, marters, vogels ook meer kans om hem te pakken te krijgen.
Mijn bunny hop zit in een groot hok + ren van 100 x 200 x 100, met 2 verdiepingen, en als ik thuis ben, maggie lekker in de achtertuin hoppen van 15x 25. Nu is hij ook zeker "sielugh"

Maar een paard dat in zijn eigen "wc" loopt waar hij maar 2 passen in vooruit kan doen en dan moet draaien, want ja, dat zijn tevens ook ruimte dieren. 20 uur op stal staan, 3 uur op het land en 1 uur aan het werk? Daar hoor je geen haan over kraaien.

Maar een kat, in een grote ren met een verwamt en geisoleerd hok, met soortgenoten...Nee....Dat kan ECHT niet hoor....

-.-" Over kortzichtigheid gesproken....

"Hoolands is niet mijn goeiste vak." --"Dyslexie?"--
Nee, rekenen ligt me beter.

maralyn

Berichten: 10400
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Waarom is een kat binnen sneu/zielig ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 08:11

Ik snap het wel wat idinn schreef.

Als buitenkat eigenaar, moet je er op verdacht zijn, dat je kat misschien ineens nooit meer terug komt, en van de weg geschrapen is door de duane of de dierenbescherming. Aangezien er veel eigenaren katten geen bandje om doen, omdat mensen bang zijn dat ze er aan blijven hangen, en ook geen chip hebben. Kun je daar donder op zeggen.

Buiten kat van mn ouders is 18 geworden, maar wel aangereden door een auto, omdat ze stokdoof was.
Andere kat is maar 2 jaar geworden.

Katten van een kennis, 3, 5, 4, 7 jaar oud.
Ze had 8 katten, je kan wel tellen met hoeveel ze er nu nog maar heeft.
Heb zelf ook bijna afscheid moeten nemen van mijn gekke poes, mevrouw was verlamd. De DA heeft haar kunnen redden. Ze is 2 keer onder een auto door geweest. Ze zal nu 7 jaar zijn.
Ze is gegrepen door een hond, midden op straat. Op het dak geklommen bij mn ouders, en naar beneden gesprongen. Ja ik weet zeker, dat zij geen 9 levens meer heeft.

Door die stomme ongevalletjes, zou ik mijn toekomstige kat binnen houden met een mega ren en een katproof achtertuin.

"Hoolands is niet mijn goeiste vak." --"Dyslexie?"--
Nee, rekenen ligt me beter.


maralyn

Berichten: 10400
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 10:29

fransje23 schreef:
Ook heb ik mijn kat, en de voorganger, altijd 's nacht in huis. Heb het idee dat het risico op doodgereden worden dan toch groter is. Ik woon in een wijk met vele kinderen die lekker buitenspelen en aan een niet direct doorgaande weg dus dan rijden mensen toch rustiger.


Niet doorgaande weg....Waar moet ik dan aan denken? Veel bochten? Of zo iets....?
Gewoon een vraag.

De straat achter ons (hoofdstraat) waar je 50 mag, wordt standaard gejaagd. Dat is al punt 1, waarvan ik zeg: Mijn (aanstaande) kat komt niet los.
Hier aan onze straat, is een ja, een 2e straat om zo maar te zeggen, met steegjes naar de hoofdstraat toe, is ook 50. En Ik kan me met mn bolle kop niet bij, dat het hier 50 mag zijn! Heel veel jonge kinderen, op straat, voetballen, vissen, fietsen. Heel veel mensen met honden en katten. Zitten hier 2 basischolen. En die kinderen TJOEPEN en straat over, alsof er niets aan komt. Levens gevaarlijk, en er zijn al enkele klachten ingediend. In het najaar, ga ik zelf een project starten, vanuit school, hopen dat t 30 gaat worden.

Maar hier is gewoon de mogelijkheid om rustig 80 of harder te kunnen rijden. En dat is gewoon niet vertrouwd. Katten niet, honden niet, kinderen niet.
Er moet hier eerst een dode vallen, VOORDAT ze er wat aan doen.
Dat is dus punt 2, waarom ik hem niet los zou laten.

3. Hier zijn genoeg mensen zonder katten, met muizen, die muizengif strooien.

4. Het aantal honden hier is ook groot. Ik wil de risico niet lopen, dat mijn kat bij de schutting van de bewoners klimt, en in de kiezen van een cane corso beland. Die hier niet meer dan 100 meter van ons vandaan woont.

5. Het aantal katten overlast is hier ook dermate groot, dat ik daar niet aan mee wil doen. Maar juist de oplossende zoekende baas wil zijn, die zijn buren op die manier te vriend houd. Ik wil nog steeds met de buren een pilsje kunnen drinken, zonder te moeten horen, dat mijn kat, hun prachtige tuin verwoest.

Dat zijn voor mij 5 redenen, om hier in deze buurt te zeggen: Nee, ik laat ze niet los.
Ik wil verantwoordelijk zijn over de daden die ik, of mijn katten verichten.

"Hoolands is niet mijn goeiste vak." --"Dyslexie?"--
Nee, rekenen ligt me beter.

maralyn

Berichten: 10400
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 11:52

+1

Inderdaad, ik vind dat de eigenaar van de kat daar verantwoordelijk voor moet worden gesteld.

"Hoolands is niet mijn goeiste vak." --"Dyslexie?"--
Nee, rekenen ligt me beter.

maralyn

Berichten: 10400
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 14:12

Ninx schreef:
Er zijn teveel mensen met teveel katten op plekken waar te weinig ruimte is voor katten.
Ditzelfde is het geval met paarden.

Oplossing van eigenaren: ze binnen houden.

Mijn oplossing: het dier niet aanschaffen, of op een plek wonen waar je kat zorgeloos kan tijgeren door het hoge gras ;-)


Wauw.....dat is pas kortzichtig!!

Dus bij jou is het OF binnen of los buiten?
Zwart wit zeg? Bestaat er voor jou geen grijs gebied?

Misschien zou je toch even verder moeten kijken dan je neus lang is ;)
Want hier wordt niet meer gepraat over eigenaren, maar mensen die er LAST van ondervinden. Ofwel de buren ;)

"Hoolands is niet mijn goeiste vak." --"Dyslexie?"--
Nee, rekenen ligt me beter.

maralyn

Berichten: 10400
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Waarom is een kat binnen sneu/zielig ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 14:21

En wat zou een mens daar bij voor moeten stellen?

Binnenhuis? Te klein? Groot kasteel? Bedoel, niet iedereen heeft maar een huisje van 2 onder 1 kap, met een huiskamer van 3x3 een keuken van 3x3 en een badkamer van 2 x 3.
Zijn ook mensen die groter wonen met een prachtige grote tuin waar ze een ren van maken?

-- Daarnaast had je ook kunnen vermelden dat je het topic verder niet hebt gelezen, en je mening dropt.
Want wij waren wel al 18 pagina's verder natuurlijk dan de op.

Ja, sorry, ik vind je mening wel kortzichtig. En mijn mening daarover vind je in mijn 2e allinea.

"Hoolands is niet mijn goeiste vak." --"Dyslexie?"--
Nee, rekenen ligt me beter.

maralyn

Berichten: 10400
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 14:28

Ninx schreef:
Ik heb wel degelijk e.e.a. in dit topic gelezen.... maar op een gegeven moment wijkt het gesprek af van het oorspronkelijke topic.
Dus ik heb gereageerd op hetgeen ts vraagt/ stelt.

Ik vind een kat gewoon geen binnendier, een paard ook niet....
Mijn mening is dat mensen zo graag een dier willen dat ze bereid zijn in te leveren op wat het dier nodig heeft.
Een konijn in zijn uppie, een paard in zijn uppie of 23 uur op stal, een kat op een flatje die drie stappen links en drie stappen rechts kan zetten op een balkon....

Dit is mijn mening. En het staat iedereen vrij een volstrekt andere mening te hebben.



Wat is het verschil met een stal en een hele grote huiskamer met een kattenren naar buiten?

Iemand anders nog een poging? Want mijn geduld houd een beetje op geloof ik ;)

"Hoolands is niet mijn goeiste vak." --"Dyslexie?"--
Nee, rekenen ligt me beter.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, JorineV, MirjamRobin en 24 bezoekers