Waarom is een kat binnen sneu/zielig ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110624
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 17:17

Wij hebben vanaf jongs af aan al katten gehad die niet naar buiten op straat kunnen. Wel kunnen ze in de grote omheinde tuin of de kattenren.
Ten eerste wil ik niet dat iemand last heeft van mijn kat of zijn ontlasting in de tuin. Ik heb het zelf wel van andere katten en vind het echt zo smerig! En je ziet geen eigenaar die het even netjes komt opruimen, want zijn of haar kat doet dit niet :roll:

En je schrikt je te pletter wanneer een kat voor je auto oversteekt! Levensgevaarlijk voor zowel de automobilist als de kat zelf. Ik snap dus ook niet dat mensen moedwillig dat risico nemen als ze zoveel om hun dier geven. Dan moet je ook niet gaan miepen wanneer je kat plat in de berm ligt. Je kiest er toch zelf voor om je dier dat risico te laten lopen? Het is net als hondeneigenaren die hun hond los laten lopen langs de weg (waar het dus niet voor loslopende honden bestemd is). Op dat moment neem je zelf het risico dus mag je ook de gevolgen dragen.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert


Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110624
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 17:23

Leffroi schreef:
Echt, moet overal een topic over gemaakt worden zodra er ook maar de kleinste discussie ontstaat?

Er zijn mensen die er voor kiezen hun kat te laten gaan en staan waar ze willen, anderen kiezen ervoor hun kat 'op te sluiten' in huis/ ren. Dat moeten ze allemaal zelf weten denk ik maar zo. Een mening mag iedereen hebben, maar sommigen gaan er erg ver in door. Daarbij komt ook nog het bokt fenomeen, want zodra er ook maar 1 persoon is die negatief reageert, wordt je tot de grond toe afgebrand. Een middenweg schijnt er niet te zijn.

Get a life :)


Bokt is in de eerste plaats nog altijd een discussieforum. Je laatste opmerking vind ik erg kinderachtig :)

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110624
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 19:53

Roosch schreef:
Wij hebben ook kattenpoep in de tuin, maar het zou mij worst wezen. Ik ben alleen maar blij dat er in onze omgeving zoveel katjes rondlopen, ze hebben het prima naar hun zin. :)


Nou sorry, ik ben zelf kattenliefhebber, maar ik vind het toch heel ranzig wanneer ik tussen de planten bezig ben en ik grijp in de kattenstront of kattenkots.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110624
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 21:43

ingedebruijn schreef:
Ach de eerste de beste die ik dat bij mijn kat zie doen heeft een gigantisch probleem laat ik het daar op houden :)


Dus jij gaat netjes je kat uit alle tuinen houden en de kattenstront die jouw kat in andermans tuin legt, opruimen?
Zo niet, dan heb je geen reden tot klagen en is het gewoon eigen risico.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110624
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Waarom is een kat binnen sneu/zielig ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 21:54

Bij ons in het dorp hebben we een tijd last gehad van iemand die rattengif strooide. Drie katten zijn hier toen overleden. De overbuurvrouw raakte ook een kat kwijt, maar een week later ging haar nieuwe kat meteen al naar buiten. Hoppa, ook die overleefde het niet. Dat vind ik gewoon moedwillig risico nemen.

Overigens is de gifstrooier wel gepakt.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110624
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 07:44

ingedebruijn schreef:
Dat is dan inderdaad maar goed want dat is eens maar nooit weer. Bah!


Maar dan is het al gebeurd en ben je al te laat. Conclusie: gewoon het risico niet nemen en lekker je dier op eigen terrein houden als het je echt zo lief is :)

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110624
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 15:39

Mijn overburen hebben een hond die al een aantal katten heeft gegrepen die bij hem in de tuin sprongen. Eentje heeft het niet na kunnen vertellen (werd later in de tuin gevonden) en de ander brak een pootje en moest geopereerd worden.

Wie is dan de schuldige? De hond bewaakt zijn erf. De kat komt in zijn territorium. IMO is de eigenaar van de kat dan verantwoordelijk.. En wie kwam miepen bij de eigenaar van de hond en stond erop dat die afgemaakt zou worden omdat hij vals zou zijn?? Juistem ;)
IMO een gevalletje eigen schuld, dikke bult. Dat risico laat je je kat zelf lopen door hem naar buiten te doen.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110624
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 15:56

fransje23 schreef:
Hond van een kennis van mij heeft laatst ook een kat doodgebeten op straat terwijl de hond nog wel aangelijnd was.Sleurde degen die hem aan het uitlaten was mee en greep die kat. Hond is een herplaatser wegens problemen en heeft ook weleens moment dat de eigenaar er niet helemaal ongeschonden vanaf komt. In mijn ogen is zo een hond een soort moordwapen. Nu een kat volgende keer een rennend kindje?
Ik weet wel een oplossing voor zo een hond: enkele reis naar de dierenarts.


In het geval dat ik beschreef is het toch wel anders. Die kat kwam op zijn terrein. Verder doet de hond geen vlieg kwaad. De eigenaren hebben een dochter van 2.5 en een zoontje van 6 maanden, waar de hond ontzettend goed mee samen gaat, maar met katten nou eenmaal niet. Er loopt zelfs een konijn los door de tuin, waar de hond ook netjes vanaf blijft. Zo'n hond ga je niet een enkeltje dierenarts geven omdat een kat op zijn terrein komt. Die kat heeft er uberhaupt niets te zoeken.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110624
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Waarom is een kat binnen sneu/zielig ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 17:04

Een kokertje aan de halsband werkt ook prima.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110624
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Waarom is een kat binnen sneu/zielig ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 18:00

Waarom sluiten? We hoeven het toch niet eens te worden? Maar verder vind ik het wel een interessante discussie, zolang iedereen respectvol blijft :)

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110624
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 07:13

Twiggy2008 schreef:
Wat me al jaaaaaren opvalt, is dat er op bokt (en op diverse andere fora zal het ongetwijfeld niet anders zijn) zoveel zeikmensen zitten. Ik ben zoooo blij dat bij mij in het dorp niemand zeurt over mijn lieve buitenkatje. Welnee, er komen juist mensen bij me langs die haar zo schattig vinden. En dat is echt waar (want het is een schat van een kat, kan er niets aan doen, maar ze is populair :D ). Maar hier op bokt wordt altijd driedubbel gezeverd over loslopende katten, maar ook op kinderen, op mensen die hun paard per se 24/7 buiten houden en ook nog eens bitloos rijden. Proest. Ik voldoe helemaal aan het beeld, zalig. Gif strooien voor katten, hoe gestoord kun je zijn dat je dat 'begrijpt', 'goed keurt' of wie weet, zelfs doet -:(- . Gelukkig merk ik in real life dat mensen veel toleranter zijn. Over kattenkoppen gesproken. :P Als je een probleem met mijn kat hebt, spreek je me maar persoonlijk aan, in plaats van op bokt te lopen bleren. Ik wacht het in spanning af. ;) ;)


Wat een vreemde post. Neem je nou dit hele topic persoonlijk op? en daarbij scheer je iedereen nog even over 1 kam, maar heb je niet gedacht over dat jouw kat zijn ontlasting doet in tuinen van een ander?

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110624
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 10:05

fransje23 schreef:
Fiffill schreef:
Leuk hoor al die opmerkingen over 'spreek mij maar aan over m'n kat' maar hoe moet ik nou weten welke kat van wie is :roll: ze hebben geen brandmerk met 'kerklaan 10' oid.


Ik snap niet dat mensen niet weten welke kat bij welk huis hoort. Weet ik namelijk wel hier op de buurt (ja, ik val in herhaling). Is toch net zoiets dat je weet welke auto er bij welke buur hoort?
Zou ook nog wel kunnen dat sommige katten helemaal geen eigenaar hebben of ooit weggelopen en verdwaald zijn.


:') Ja sorry, ik zit niet de hele dag in de gaten te houden welke kat bij wie hoort. Heb ook geen idee van de auto's hier trouwens.
Heb wel wat belangrijkers te doen dan me daarmee bezig houden, maar overlast van een dier van een ander is gewoon niet nodig.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110624
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 14:36

De katten van mijn ouders weten niet eens wat jagen is :') Ze missen het ook niet. Ze vinden het gewoon heerlijk om in de kattenren te liggen in het zonnetje. Het zijn gewoon tevreden katten. Wat is daar mis mee?

Een paard staat in een weiland, een soort van paardenren dus. Vergelijk het daar maar mee :+

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110624
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 14:50

animalwoman schreef:
Cayenne schreef:
De katten van mijn ouders weten niet eens wat jagen is :') Ze missen het ook niet. Ze vinden het gewoon heerlijk om in de kattenren te liggen in het zonnetje. Het zijn gewoon tevreden katten. Wat is daar mis mee?

Een paard staat in een weiland, een soort van paardenren dus. Vergelijk het daar maar mee :+



iedere kat weet wat jagen is die van mij heeft genoeg speelgoed waar ze achteraan jagen


Nou, kom dan maar eens de Birmanen van mijn moeder bekijken :')
De ene kat is de ander niet.
De gewone HTK kat van m'n moeder vangt in de ren trouwens nog mereljongen die stom genoeg zijn er onder door te kruipen, dus ja, in een ren kun je ook jagen.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 30-07-13 14:56, in het totaal 1 keer bewerkt

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110624
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Waarom is een kat binnen sneu/zielig ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 14:58

Ik moet zeggen dat ik je reactie ook wel erg kortzichting vind, Jans. Ik ken ook zat mensen in een rijtjeshuis die gewoon een flinke ren achter het huis hebben, en ja die zijn net zo groot als in een asiel. Die van mijn ouders is zelfs nog een slag groter.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110624
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 15:10

animalwoman schreef:
maar jagen zit in de genen van de kat het is instinct (hoe je dat ook schrijft haha)


Sommige rassen zijn al zover doorgefokt dat ze liever als bankvulling dienen en zich drie keer per dag naar de etensbak en kattenbak slepen, dan dat ze zich nog moeten opwinden over baasje met een speeltje aan een stokje :+

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110624
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 15:34

Het is idd echt niet alleen op Bokt. Ik heb niets tegen katten buiten, maar heb wel last van de zooi of een halve hartklap wanneer er eentje vlak voor de auto oversteekt.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110624
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 20:48

Leorah schreef:
Toen ik vanmorgen onze kat al springend en spelend achter een vlinder aan zag gaan en vervolgens met een noodgang de appelboom in zag sjezen, alwaar ze ondersteboven naar me keek met gifgroene boeven-ogen, dacht ik toch even glimlachend aan dit topic en schudde vervolgens mijn hoofd, met de gedachte "Ze weten gewoon echt niet beter..."

Veel plezier met discussiƫren hier! Ik ga me niet langer ergeren aan de kortzichtigheid van de mensen die juist anderen kortzichtig durven noemen.


Over kortzichtigheid gesproken :x

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert


Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110624
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Waarom is een kat binnen sneu/zielig ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 18:32

Die katten bezorgen menig volierevogel de schrik van hun leven. Imo mogen voliere eigenaren of mensen met konijnen etc de schade dan ook rustig op de eigenaren verhalen.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110624
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Waarom is een kat binnen sneu/zielig ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 16:18

De katten van mijn ouders vangen ook geregeld een veldmuis in de kattenren :D Dat kan dus ook gewoon.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, Blacky94, Googlebot, marga1, Minoes, Traiectum en 115 bezoekers