Waarom is een kat binnen sneu/zielig ?

Moderators: Leo, MirandaT, Dreamy

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Barbet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 15:36

Is ook net wat de kat gewend is.
De ene kat van mij is aan 'aanloop kat'.
Die kan niet binnen blijven, hij springt tegen de ramen op.
Ze lopen hier al jaren buiten.
Ze geven geen overlast, want ze gaan niet in tuinen maar in een soort buitengebied.
En groot voordeel is, dat je geen kattenbak in huis hoeft. :D

Als een kat niet beter weet, dan zou hij aan een leven binnenshuis kunnen wennen, denk ik.
Dat hangt er vanaf waar je woont, op veel plekken is het niet veilig om een kat buiten te laten lopen.
Maar als ik mijn katten buiten lekker in het zonnetje zie liggen of rondstruinen door de bosjes, dat zou ik ze niet graag afnemen.
Laatst bijgewerkt door Barbet op 28-07-13 15:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Barbet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 18:55

Nou, gelukkig is er geen enkele wet die verbiedt mijn katten binnen te houden.
En zolang er ook nog geen wet bestaat die dat verbiedt, kan iedereen zelf weten of hij zijn katten buiten laat of niet.

Mijn katten zijn niemand tot last hier en genieten van hun vrije kattenleventje.
(het zou anders zijn als ik in een woonwijk met aangrenzende tuinen zou wonen maar dat is hier niet het geval).

Barbet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 19:29

ingedebruijn schreef:
Volgens mij verliezen we het onderwerp wel uit het oog. Nu is het meer een discussie of we katten wel of niet los moeten laten en het doel van het topic was of binnenkatten zielig zijn.

Ja, ik vind mijn katten zielig als die niet meer naar buiten zouden kunnen. :)

Barbet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 17:23

Als je een kat haalt bij het dierenasiel wordt er ook bij verteld of het een binnen of buiten kat is.
De meeste mensen gaan er dus vanuit, dat een kat die gewend is buiten te zijn, niet geplaatst kan worden bij iemand, waar ze altijd binnen moeten blijven.
Als je kijkt bij de profielen van de katten op site van dierenasiel, staat er ook bij: 'moet naar buiten kunnen, is gewend om een blokje rond te lopen'.

Maar volgens de wet mogen katten ook gewoon buiten lopen, er is geen enkele wet die het verbiedt.
En zolang dat zo is, is het een oneindige discussie.
Van mij mag het zo blijven, mijn katten zijn graag buiten.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie