Waarom is een kat binnen sneu/zielig ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 16:54

Ik woon op een woonwagenkamp omringd door weilanden. Paleis dus voor een kat. Zou de mijne dan ook echt niet binnen houden.. :n Ik vind dat ze moeten kunnen jagen etc. en dat dat niet moet worden nagespeeld met een speeltje.

De enige kat die hier dood is gegaan door auto's is mijn zieke kat, die op de band van een busje is gaan zitten en niet weg ging toen de auto startte.. Reden om mijn kat binnen te houden? Zeker niet.

Mijn kat komt heel vaak binnen met wonden omdat hij weer eens gevochten heeft. Ook dat is voor mij echt geen reden om hem binnen te houden.

Als ik aan een drukke weg zou wonen of in een flat oid, zou ik denk ik gewoon geen kat nemen. Ik heb er geen moeite mee als mensen hun kat binnen houden, maar omdat ik weet hoe leuk het voor een kat kan zijn om wel buiten te zijn, hoe die zich dan écht als kat kan gedragen, zal ik niet zo snel een kat binnen houden.


Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 17:10

Roosch schreef:
Ik ben het helemaal met je eens, Ibbel. :j

Hoe denken de voorstanders van naar buiten gaan over mijn situatie met de 2 dove katten?
Ik had in het begin echt moeite met mezelf te overtuigen dat het ivm veiligheid niet kan, want ik vind dat katten naar buiten moeten kunnen. Maar ze horen immers geen gevaar aankomen en dat is dan ook het argument waardoor ik er vrede mee heb. Ze komen wel minimaal een halfuur per dag buiten aan het tuigje waar ze lekker achter vlindertjes, vliegjes en ander gespuis aan kunnen rennen. :)


Ik ben voorstander van katten buiten houden, maar vind twee dove katten wel een andere zaak. Die zou ik ook niet buiten houden ivm auto's.

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Re: Waarom is een kat binnen sneu/zielig ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 12:32

Zulke daden zijn gruwelijk en walgelijk egoïstisch. Dat is gewoon dierenmishandeling!!!! Arme katten. Wat een walgelijke gedachtegang van je, BAH!

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 18:08

Fiffill schreef:
Ik vind ook dat er genoeg andere manieren zijn hoor, maar je weet gewoon dat als je je kat buiten laat lopen er veel risico's aan zitten :)


Omdat er blijkbaar veel meer gekken rondlopen dan het aantal dat in het nieuws voorkomt. Snap best dat mensen gefrustreerd worden, maar om dan het dier maar te gaan mishandelen of vermoorden (en wát voor dood ook echt..) :n


Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 18:13

Fiffill schreef:
Geryon schreef:

Omdat er blijkbaar veel meer gekken rondlopen dan het aantal dat in het nieuws voorkomt. Snap best dat mensen gefrustreerd worden, maar om dan het dier maar te gaan mishandelen of vermoorden (en wát voor dood ook echt..) :n


Ik keur het toch ook nergens goed? Maar het komt wel voor. Ik vind dat er teveel nadelen aan zitten om een kat buiten te laten lopen in een dichtbevolkte woonwijk zoals die van mij; overlast voor anderen, gevaar op de weg voor anderen, gevaar om dood gereden te worden voor de kat zelf, mishandeling, ga zo maar door.


Ik heb niet gezegd dat jij het niet goedkeurt, excuses als ik het zo over heb laten komen :D
Ik ben het wel met je eens hoor :j Mijn kat is een echte buitenkat, maar ik zou mijn katten ook niet buiten houden (dan zou ik waarschijnlijk gewoon géén katten houden) als ik niet zou wonen hoe ik nu woon.

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 18:14

IndianLady schreef:
Ik zeg niet dat ik het goedkeur, maar had die kat dan zijn gang moeten gaan en hun duur gefokte vogeltjes mogen vermoorden?
Misschien hadden ze de kat al 100 keer gewaarschuwd.


Er is natuurlijk geen andere manier om de kat weg te jagen, dan op hem te schieten 8)7

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Re: Waarom is een kat binnen sneu/zielig ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 17:14

Wij hebben hier inderdaad ook nog nooit katten mee gemaakt die niet naar buiten wilde. Althans, in het begin zijn ze inderdaad wat bang als ze het niet gewend zijn, en gaan dan al snel weer terug naar binnen. Maar dat is logisch. Al denken velen hier dat ze dan niet naar buiten willen :=


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dewii, Grainey, GrapeshotBot, leenleen11, Leo, reina, Reusje_xx en 143 bezoekers