Ervaringen met de toller retriever of flatcoated retriever?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
prairiewolf

Berichten: 263
Geregistreerd: 16-12-04
Woonplaats: Hengelo Ov

Ervaringen met de toller retriever of flatcoated retriever?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-13 07:26

Onlangs hebben we helaas onze hond in moeten laten slapen. Hoewel we haar nog heel erg missen zijn we aan het nadenken over een nieuwe hond. Voorlopig komen we uit op de Nova Scotia Toller Retriever of Flatcoated retriever, maar dat is vooral lezend en googlend.
Ik ben benieuwd of er hier mensen zijn met ervaringen met de toller of de flatcoated, al dan niet in combi met paarden. Misschien ook suggesties voor fokkers of iemand die een herplaatser weet. Foto's zijn ook erg welkom. *\o/*

Iets over ons, we wonen in het buitengebied in Twente, op een boerderij met ruime tuin. We zijn gewend met onze hond naar trainingen te gaan als basisopleiding. Heb ook een tijd agility gedaan maar onze vorige hond had weliswaar een zogenaamde 'Will to please' maar de drukte van zo'n trainingssessie leek toch niet echt haar ding. Wij nemen onze hond ook graag mee op ritten met ons vierspan pony's, op of naast de koets. Er zijn oudere kinderen in huis, die zich ook al een beetje verheugen op een nieuwe hond (niks aan zo!)
We hebben ervaring in het opvoeden van pups etc, zelf ooit ook een nestje gehad. Maar de verzorgende kant komt erg op mij neer en ik ben overdag een flink aantal uren weg. Vandaar dat een herplaatser welkom is, maar volgens mij zijn die er niet zoveel?

Kortom, we willen ons graag verdiepen in deze rassen. Tips heel erg welkom!

echte vrienden zie je niet
die staan namelijk achter je


prairiewolf

Berichten: 263
Geregistreerd: 16-12-04
Woonplaats: Hengelo Ov

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-13 08:20

Nuttige info, dank! Zijn er meer Tollers die zich hyperactief gedragen? Hond krijgt hier absoluut zijn beweging en aandacht, maar wij zijn wel gewend dat de hond ons volgt in activiteiten. Dus mee naar stal, wedstrijd etc. Zwemmen kan hier op zichzelf, maar zie nog niet voor me hoe dat een vast programma gaat zijn... Maar komt tijd komt raad. Hoor graag hoe dat voor andere Tollers is.

echte vrienden zie je niet
die staan namelijk achter je

prairiewolf

Berichten: 263
Geregistreerd: 16-12-04
Woonplaats: Hengelo Ov

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-13 10:33

Esther schreef:
Wij hebben 2 halve tollers (samen één hele :+ ).
Onze honden willen graag werken, wij doen jachttraining met ze en ik oefen een paar keer per week.
Werken houdt de rest van de tijd in dat ik ze op stal de emmer laat 'opruimen', halster meenemen van de wei terug naar de zadelkamer en in huis bijv. post laten ophalen of wat clickertraining.
Daarnaast hebben ze natuurlijk ook hun beweging nodig, maar geestelijk tevreden houden door 'denkwerk' is ook belangrijk voor ze, anders gaan ze zelf wat bedenken..

Ooit wil ik een echte toller.. ik vind het leuke honden.

De flatcoat zijn imo actiever dan een toller en ook iets groter. Ook honden die vertier nodig hebben.
De flatcoat van een kennis is hyperactief, hij blijft enthousiast ondanks dat ze vrij veel met haar honden doet.


Kinkt goed, hoe ziet jullie jachttraining er uit? Onze vorige hond moest in haar actieve jaren altijd aan het denken gezet worden. Als ik met haar naar training ging, zag je dat ze al reageerde op de opdracht van de trainer aan mij ;-) ook leuk en leerzaam om te trainen dat het anders gaat btw

echte vrienden zie je niet
die staan namelijk achter je

prairiewolf

Berichten: 263
Geregistreerd: 16-12-04
Woonplaats: Hengelo Ov

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-13 10:34

_Michelle__ schreef:
Mijn vriend heeft vroeger een flatcoat gehad.
Dat was een rustige en integere hond, maar die wel graag werkte.
Ze zijn wel een stukje groter dan de ducktolling retrievers.

Ik wil graag een ducktolling retriever, terwijl mijn vriend een flatcoated wil.
Dilemma :)

Ook al een dilemma ;-) wel een leuk dilemma
Ik weet dat de flatcoated wat groter is, dat is geen probleem.

echte vrienden zie je niet
die staan namelijk achter je

prairiewolf

Berichten: 263
Geregistreerd: 16-12-04
Woonplaats: Hengelo Ov

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-13 21:07

Fijn jullie verhalen te lezen. Het hyper zijn komt toch regelmatig terug, dat is wel even een nadenker. Nu was onze Hollander in haar goede jaren ook onvermoeibaar, maar die ging altijd wel lekker onder de tafel liggen als het tijd was voor koffie ;-)
@mar_fay heb al even op de site gekeken, zag er leuk uit. Ik neem het aanbod van advies van je moeder graag aan.
We gaan morgen maar eens bij een fokker van flatcoats kijken... Ben heel benieuwd.

echte vrienden zie je niet
die staan namelijk achter je

prairiewolf

Berichten: 263
Geregistreerd: 16-12-04
Woonplaats: Hengelo Ov

Re: Ervaringen met de toller retriever of flatcoated retriever?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-13 20:37

Vandaag gekeken bij een flatcoat fokker, keurig verzorgd en schattige pupjes. Toch voelde het niet als onze toekomstige hond, dit ras. We gaan ons verder oriënteren, we hebben de tijd!

echte vrienden zie je niet
die staan namelijk achter je


prairiewolf

Berichten: 263
Geregistreerd: 16-12-04
Woonplaats: Hengelo Ov

Re: Ervaringen met de toller retriever of flatcoated retriever?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-13 07:11

Wat een leuke verhalen allemaal, bedankt voor het delen. De flatcoat is definitief afgevallen.. Past toch niet zo bij ons. We zijn ook wezen kijken bij een 'oude liefde' van mij, de border collie. Helemaal smoor weer, hebben een fokker gevonden die mooie pups fokt in een showlijn. Niks hyper, wel vrolijk en actief. Zo zie je maar oude liefde roest niet... Misschien met een mooie toller erbij op termijn?

echte vrienden zie je niet
die staan namelijk achter je


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 33 bezoekers