Ervaringen met de toller retriever of flatcoated retriever?

Moderators: MirandaT, Essie73, Warboel, Ods, Duhelo, Muiz

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 21:50

Mijn ouders (en ik dus ook toen ik nog thuis woonde) hebben al meer dan 15 jaar Flatcoateds, verdeeld over twee honden :)

Beide hetzelfde ras, beide bij goede fokkers vandaan, maar oh zo verschillend in doen en laten. De eerste was zoals hierboven een andere hond ook werd omschreven: druk, bijna hyper, maar niet in speels gedrag o.i.d. (ook wel hoor, maar nog gematigd) maar in zijn 'will to please'. Erg onderdanige hond (mede ook omdat we toen ook nog een behoorlijk dominante Golden Retriever hadden) die bijvoorbeeld zodra je alleen maar dácht aan opstaan al naast je stond te hupsen en te flupsen. Hoe vaak die zijn kop wel niet heeft gestoten omdat hij in zijn haast vergat dat hij onder de tafel lag... Geen moment rust had hij in zijn donder.

De ander, die er nu nog is, is véél relaxter. Een echte allemansvriend (zowel van mens als dier) die ook rustig op zijn plaats kan blijven liggen. Sterker nog, deze is redelijk lui aangelegd en zal zeker niet zoals de vorige dat deed, om je heen staan te springen als een zenuwenpees.

Kwaliteiten die beide honden wel hadden:

- willen graag voor je werken en daardoor ook heel makkelijk af te richten
- erg vriendelijk, andere honden, katten, paarden enz. en ook kinderen en andere mensen zijn nooit een probleem geweest
- gek op water

*Hé hallo, kijk me eens het gras zien groeien. En iedereen maar denken da 'k niets doe...*

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie