Ervaringen met de toller retriever of flatcoated retriever?

Moderators: MirandaT, Essie73, Warboel, Ods, Duhelo, Muiz

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

mar_fay

Re: Ervaringen met de toller retriever of flatcoated retriever?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 18:56

Wij hebben zelf op dit moment vier tollers en een kooiker. Fokken doen we al jaren en meer info kan je vinden op de site (google van de stam de duffelt). Je kan ook altijd even bellen met mijn moeder of je langs kan komen (ook al is twente wat ver van ons af, maar er zijn zeker collega fokkers in jullie buurt die mijn moeder zo kan noemen en op die manier kun je zelf kennis maken met het ras :) )Een vriendin heeft een flatcoated, en hoewel het een schat van een ding is, ze de will to please zeker heeft en graag knuffelt; ik wordt er helemaal kriegel van. Dit ligt ook deels aan haar niet geheel consequente opvoeding, maar het erger mij altijd ontzettend als een hond niet zijn eigen ding kan doen en ontzettend druk is, waarbij de "luisterknop" uitvalt. Onze honden zijn rustig in huis en stoeien buiten rond - dat is dan ook veel ruimte voor. Zij blijft, binnen en buiten, altijd om je heen hangen en met trainen doet ze gewoon haar eigen ding - maar dat is uiteraard een belangrijk deel opvoeding.
Ook hier zou ik je graag willen aanraden gewoon een aantal (gerenommeerde) kennels te vragen of je eens kennis mag komen maken met het ras. Zelf koekeloeren geeft toch de beste indruk! Heel veel plezier met zoeken en natuurlijk alvast met het uiteindelijk gekozen ras :)

Ik werk in opdracht! Als je benieuwd bent naar mijn kleurrijke werkjes, kijk dan even op mijn facebook, site of insta:)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie