Ervaringen met de toller retriever of flatcoated retriever?

Moderators: MirandaT, Essie73, Warboel, Ods, Duhelo, Muiz

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 11:50

Wij hebben een kruising toller, zit ook wat kooiker en duitse staander in. Hij heeft qua gedrag absoluut veel toller kenmerken. Dol op water, kan erg focussen op een bal of stok, apporteert als de beste, heeft bergen energie. Een hele blije, vriendelijke hond, vindt iedereen aardig. Gaat niet achter schapen aan of onze eigen katten en kippen, maar katten van een ander........... 3 a 4 keer per week gaat hij mee op rit van 2 uur of langer en dan loopt hij altijd los. Als ik dan een km of 25 rijd, denk ik dat hij wel 75 km aflegt, haha. Deze beweging heeft hij echt wel nodig, je merkt dat hij lastiger wordt in huis als er eens een weekje is met minder ritten. Dan gaat hij slopen of wordt ie opdringerig, vragend om aandacht. Op dat soort dagen fiets ik met hem naar de lokale vijver en ga een half uurtje stokken gooien in het water. Op rit hoef ik hem nooit te roepen, af en toe is hij even achter een spoor aan, maar nooit langer dan 30 seconden uit zicht. Hij houdt me goed in de gaten en zorgt dat hij mij niet kwijtraakt. Verder loopt hij hier wat over het erf, maar ligt ook rustig urenlang lekker in zijn mand. Wel heeft hij wat concentratieproblemen, althans is snel afgeleid, zo van ""hey, wat gebeurt daar?"" en zoef weg is ie, terwijl hij bijvoorbeeld netjes moet volgen. Ook wil hij wel eens de tijd nemen om te komen, vooral als hij net een lekker geurtje in de neus heeft. Maar dat zal ook wel met onze opvoeding te maken hebben, want hij is slim genoeg om te leren.

mijn dromen rijden op een paard dat nooit moe wordt

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie