De Munchkin

Moderators: Ods, NadjaNadja, Duhelo, Muiz, MirandaT, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Rennie89

De Munchkin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-10 20:08

Ik heb een tijdje geleden voor het eerst echt kennis gemaakt met dit ras. Ik vind het erg leuke katten en heb bizarre
feiten gehoord. Je hebt deze katten in verschillende kleuren en types, met korte pootjes, althans, de typische munchkins
hebben korte poten, maar je hebt ook langpotige munchkin katten.

Ik vroeg me af of er meerdere bokkers hier zijn die een munchkin hebben en/of kennen en wat hun ervaringen zijn met
dit apparte ras. Ik heb namelijk vernomen dat er maar een klein aantal fokkers van in Nederland zit.

voor de duidelijkheid, dit is een Munchkin :P
Afbeelding

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-10 20:14

Ze zijn niet beperkt in hun leven :P kunnen springen, rennen, duiken whatever :P Althans, de excemplaren die ik heb gezien dan :P
edit: leuk weetje, mijn ava is ook een munchkin kitten , de kitten van die in de beginpost :P

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-10 20:24

jawel hoor :j zoals ik al zei niet beperkt.. Tekkels hebben toch ook een prima leven? :P Dit is nou te vergelijken met een tekkeltje :D

Rennie89

Re: De Munchkin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-10 20:30

Ik heb iig nog nooit zoiets over een munchkin gehoort, katten zijn natuurlijk wel wat flexibeler dan honden, dus ga er vanuit dat deze katten geen aanleg hebben voor rugproblemen maar ik heb iig geen idee :=

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-10 20:40

Ik zal het eens aan mijn oom vragen (dierenarts) :j maar nee, er zitten geen gewrichtsproblemen aan dit ras, heb net eff goed gegoogled :D wel is er een hoog sterfte als je 2 munchkins (kortpoten) met elkaar kruist, maar dat wist ik al :j daarom moet je een munchking kortpoot met een langpotige munchkin kruisen, dan heb je gewoon een normaal nestje, waarvan de ene helft lange poten heeft en de andere helft korte poten heeft. Dat was ook het geval bij de persoon waar ik was, had 2 of 3 langpotige en 3 kortpotige :) zagen er allemaal heel gezond uit :D

Maar wat betreft die rugproblemen, ik heb al een poes met een rugbeschadeging :') en dat is geen munchkin :P dus bij elk ras heb je risico┬┤s :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-10 21:12

Ik heb even vlug de paar reacties gelezen, er werd gezegt dat ze niet konden springen, ik heb anders gezien :P het zag er alleen wel meer konijnachtig uit, maar springen kunnen ze wel hoor, iig beter als mijn normale poes met rugbeschadeging die dikwijls mis springt :=

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-11 23:53

Is idd een oud topic :+ je hebt trouwens nog een vergelijkbaar ras, dacht ik wel erkend, de Napoleon

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-11 14:52

Cats 101 inderdaad :j ze hebben er ook absoluut geen last van, ik heb de munchkin zelf gezien, en gezien hoe ze bewegen, ze zijn nog leniger dan mijn poes (die wel een beetje een zenuwbeschadiging heeft, maar om een beeld te geven :') ) dus wat betreft het welzijn van de kat, die leid er dus niet onder :n

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie