hoe is dit gebeurd bij kat

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marleen_usar

Berichten: 24653
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

hoe is dit gebeurd bij kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-10 19:06

Iemand enig idee,vanmorgen kwam mijn moeder(buuf) helemaal in paniek.De kat hield zijn tong uit zijn bek en kreeg hem er niet meer in.Mijn man kon niet goed kijken,er was zag wat bloed maar niet veel.Naar een D.A gebeld en die heeft rond gebeld waar we meteen heen konden? Meteen op de operatie tafel gelegd,wat bleek zijn hoektand zat bijna door en door door zijn tong.Dus ze trok hard aan de tong om de tand er weer uit te krijgen.Wie heeft dit ook wel eens mee gemaakt of wie heeft een idee hoe dit heeft kunnen gebeuren? Na een pijnstiller en Metacam mee gegeven te hebben gaat het nog steeds goed,hij is nog alleen nog wat duf en onder de indruk.

dorothea

Berichten: 3000
Geregistreerd: 19-01-06

Re: hoe is dit gebeurd bij kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 19:08

Vreemd verhaal zeg...heb het gelukkig nog niet meegemaakt bij onze katten. Maar ja, daar heb je dus niet zoveel aan.
Sterkte!

zonnebloem18

Berichten: 24835
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 19:08

Misschien tijdens het springen een beetje verkeerd geland waardoor hij zijn tong tussen zijn tanden kreeg.

Jess1989
Berichten: 3140
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 19:09

Misschien een klapper gemaakt (een val) terwijl ie net zn tongetje naar buiten had?
Lijkt mij dat het hetzelfde gebeurd als dat wij op onze tong bijten of een tand door de lip hebben...

lidaju

Berichten: 294
Geregistreerd: 26-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 19:10

Ja, waarschijnlijk net als bij mensen tand door de lip door verkeerd terecht komen, maar zo'n hoektand van een kat is wat scherper dan een mensen tand, weet het ook niet, arme kat!!

marleen_usar

Berichten: 24653
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-10 19:10

Ik vraag dit omdat er een kat uit de straat is verdwenen, die ging nooit ver van huis. Ik ben bang dat hij geschopt is door een katten mepper,het is een raskat hij is groot en heeft ook grote hoektanden.

lisa_pluisje
Berichten: 1354
Geregistreerd: 14-06-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 19:11

Ik weet het wel, die heeft waarschijnlijk een schop gehad van iemand.

marleen_usar

Berichten: 24653
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-10 19:12

Dat vermoeden had ik al,maar het is echt een lief beest nog vechten en zo.

lidaju

Berichten: 294
Geregistreerd: 26-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 19:14

Ja, een schop is wel logischer omdat een kat natuurlijk heel lenig is een zelden zo terecht komt na een sprong dat hij er gewond van raakt, zal vast wel een schop ofzo zijn geweest dan.
Gatsie wat vervelend!

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: hoe is dit gebeurd bij kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 19:22

Wat katten vaak overkomt bij een hoge sprong/val, is dat ze op hun pootjes landen, maar door buigen en met de kin de grond raken. Dus daar kan dit wel van komen.

Mist

Berichten: 9485
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Re: hoe is dit gebeurd bij kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 20:50

klinkt als aangereden...en toch heel goed weg gekomen

Pikeur

Berichten: 6304
Geregistreerd: 01-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 20:51

Ik heb eens een kat midden op straat gevonden, dierenambulance gebeld want er kwam toch flink wat bloed uit zn bek, bleek dus ook z'n tand door zn tong gegaan...
Oftewel, ik denk dat je kat aangereden is en zowel jij als je kat heel veel geluk hebben gehad

Anoniem

Re: hoe is dit gebeurd bij kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 21:14

Ik denk ook een trap van een kattenhater, aangereden moeten dr toch wel meer verwondingen zijn, wat heb je ook een zieke mensen in de wereld.
Sterkte met je kat!

Pikeur

Berichten: 6304
Geregistreerd: 01-02-06

Re: hoe is dit gebeurd bij kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 21:17

Nja ik heb het toch zelf meegemaakt dat dat echt niet hoeft, meer verwondingen..

Mist

Berichten: 9485
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 21:40

Ligt eraan hoe hard de auto reed en hoe de kat er tegenaan gekomen is, maar kan ook bromfietser of fietser geweest zijn.

Ik heb ooit:
1 kat gehad van wie de achterzijde compleet verlamd was (helemaal goed gekomen) en later ws alsnog een keer aangereden
1 kat die kunststof kniebanden gekregen heeft bij een achterpoot
1 kat die een gebroken poot had (onder mijn ogen aangereden) + schock- waardoor overigens de meeste katten overlijden.
En vele vele anderen die aan de lopende band gedumpt werden bij onze woonboerderij (toen ik nog thuis woonde) die gewoon dood waren.

Reden waarom ik sinds dat ik op mezelf woon, mijn katten op mijn eigen erf hou, hoe rustig de omgeving ook is.

funnyhorses
Berichten: 8047
Geregistreerd: 30-06-09

Re: hoe is dit gebeurd bij kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 21:47

Ojee arm beestje!!!
kan zijn dat ze tegen een wiel van een auto is aangebotst?
Zo kwam onze kat ook es thuis,toen had ze dr onderkaak doormidden gebroken.
Wellicht is jullie kat ook zoiets overkomen en door de klap met zn tong tussen de tanden gekomen.