Hondenpoep.. lekker laten liggen...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
WolinLotte

Berichten: 4305
Geregistreerd: 31-05-07
Woonplaats: Kranenburg, Duitsland

Hondenpoep.. lekker laten liggen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-10 12:01

Pfff... een hele grote ergernis van mijn kant! -:(-

Ik als grote hondenliefhebber, heb een pup van 5 maanden.. Hij is hardstikke zindelijk, maar vaak bij het spelen of na een stukje rennen, komt die stoelgang lekker op gang en ja.. dan moet meneer a la direct poepen.. maakt dan ook niet uit waar hij gaat zitten, hij moet het op dat moment kwijt.. Helemaal niet erg, maar ik ruim het ALTIJD op.. Aangezien ik zijn poeppatroon ken en ik dus weet dat hij 'in tweeën kakt', neem ik twee poepzakjes mee..

Ik woon aan een lang jaagpad langs de Rijn, dus 's ochtends om 7 uur gaat de hekdeur open van de tuin en mag hij eerst even gauw een plasje doen, zodat hij geen hoge nood heeft terwijl ik sta te zingen onder de douche.. En 's ochtends gebeurt het dan ook wel dat hij een stukje rent en dan plots gaan zitten en zijn behoefte doet.. En ja, dat gebeurt dan op de straat/pad, bij hem gaat er nog niet echt een lampje branden dat dat in het gras kan (ook dat hoor je op te ruimen)... Ik ruim dit dus direct op en gooi het zakje keurig in de vuilnisbak.

Nu is het dus zo dat ik alle drollen van mijn kleine man opruim, maar ik regelmatig op dezelfde plek waar hij heen sjeest ook drollen liggen van andere honden... en die blijven gewoon liggen!! Ik herken een drol van mijn hond uit duizenden (het is een Pyr.berghond x Golden retriever, dus hij kakt geen drollen van tekkelformaat bijvoorbeeld) en kan er dan goed pissig om worden dat andere mensen dit gewoon zo, pontificaal, op het wandel/fietspad laten liggen..
Waardoor ik dus net, met een heel legioen aan poepzakjes, heel het wandel/fietspad af ben gegaan om die drollen op te ruimen!! Wat ik hier zo vervelend aan vind; ik woon aan dit pad en ik weet dat mijn hond daar ook kakt, maar ik wil niet aangekeken worden op anders mans hondendrollen die ze laten liggen, terwijl ik mijn (Beer zijn) drollen op ruim..

Ik heb dus nu een bordje aan mijn hek gehangen.. :D
"SH*T, sta ik in de kak!! Ga je op pad.. neem dan wat draagbaars mee, bijvoorbeeld een poepzak! Bijvoorbaat dank voor het opruimen van uw hondendrol.."

Valencia2002
Berichten: 1504
Geregistreerd: 11-05-06
Woonplaats: Ergens in de prov. Grunn

Re: Hondenpoep.. lekker laten liggen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 12:03

Ik begrijp je wel, maar vraag mij dan ook af waarom er zoveel hondenbelasting betaald moet worden.

WolinLotte

Berichten: 4305
Geregistreerd: 31-05-07
Woonplaats: Kranenburg, Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-10 12:08

Tja.. dat is weer een ander punt.. ;) Helaas ga ik daar niet over -O- ...

Waar het mij om gaat, is die hondenpoep op het pad achter mijn huis, daar wandelen mensen met rollaters, spelen kinderen, etc... en ik ben straks de sjaak, want de poep ligt op het stuk bij mijn huis.
Hierbij denk ik aan de samenleving en mijn reputatie als mens met de pup die nog wel eens op straat kakt... terwijl ik het keurig opruim..
Daarnaast is het gewoon niet netjes om het te laten liggen vind ik.

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 12:11

Het is inderdaad een erg dubbelop verhaal..

Ik ruim ook op achter mijn hond. Altijd en waar dan ook. Ik vind het verschrikkelijk goor om in andermans drol te trappen.. Buiten dat vind ik, IK heb een hond, dus daar hoef ik de rest van Ridderkerk niet mee lastig te vallen. Maar ik weiger dan ook hondenbelasting te betalen.

Moet je 100 euro in het jaar betalen gewoon omdat je een hond hebt (en dan nog wat.. de poezen van mijn buuf schijten ook in mijn tuin... := ) kan ik me goed voorstellen dat je wat laks in het opruimen wordt..

Vind je bordje wel goed gevonden trouwens, nu maar hopen dat het werkt. Wij hebben in de (gemeenschappelijke) binnentuin al vanalles geprobeerd, officiële bordjes en al, maar het mag niet baten. De bordjes worden gewoon met betonkluit en al uitgegraven, en de baasjes laten hun honden alsnog doodleuk in onze tuin poepen. Heerlijk, mijn buurkinderen van 2, 7 en 9 spelen daar...

miss_nadine

Berichten: 1416
Geregistreerd: 29-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 12:17

Ik ruim het ook op maar wat ik hier heel vervelend vind is dat er nergens vuilnisbakken staan! Heel vervelend als je een groot stuk wilt lopen en dat je dan de hele weg met zakjes vol poep moet lopen. Ik vraag me echt serieus af waarom ik dan nog hondenbelasting betaal..
Bij mijn moeder, 1 dorpje verderop staan wel overal prullebakken met zakjes, dat vind ik wel netjes geregeld.

secricible

Berichten: 25694
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 12:19

Neej schreef:
Het is inderdaad een erg dubbelop verhaal..

Ik ruim ook op achter mijn hond. Altijd en waar dan ook. Ik vind het verschrikkelijk goor om in andermans drol te trappen.. Buiten dat vind ik, IK heb een hond, dus daar hoef ik de rest van Ridderkerk niet mee lastig te vallen. Maar ik weiger dan ook hondenbelasting te betalen.

Moet je 100 euro in het jaar betalen gewoon omdat je een hond hebt (en dan nog wat.. de poezen van mijn buuf schijten ook in mijn tuin... := ) kan ik me goed voorstellen dat je wat laks in het opruimen wordt..

Vind je bordje wel goed gevonden trouwens, nu maar hopen dat het werkt. Wij hebben in de (gemeenschappelijke) binnentuin al vanalles geprobeerd, officiële bordjes en al, maar het mag niet baten. De bordjes worden gewoon met betonkluit en al uitgegraven, en de baasjes laten hun honden alsnog doodleuk in onze tuin poepen. Heerlijk, mijn buurkinderen van 2, 7 en 9 spelen daar...


Hoe doe jij dat? Hier staan ze af en toe aan de deur, gaan ze gewoon alle mensen langs om te controleren of er geen honden zijn.. Dat is dan bij jullie zeker niet?

chocobroodje

Berichten: 15420
Geregistreerd: 31-12-08
Woonplaats: Beek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 12:19

Hier ook, er ligt nota bene een speelveld hier voor kinderen waar iedereen zijn hond uitlaat, ik zie echt zeer zelden iemand de hondenpoep opruimen ik vind dat zo vreselijk asociaal! Zeker midden in een woonwijk/dorp/centrum. Dat je het in het bos laat liggen ok maar niet midden in een woongebied en al helemaal niet op het voetbalveld :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 12:20

Ik kan me er ook behoorlijk aan ergeren, hoor. Vooral drollen op plaatsen waar veel mensen komen, zoals bij bushaltes, op de stoep, in de stad, speeltuinen, bij bankjes in parken, etc. Ik vind het gewoon asociaal, het is maar een kleine moeite om het op te ruimen. En als je er vies van bent, doe het dan met een schep, dat deed ik ook altijd. Dan kun je het zo in een put gooien, die zijn er vrijwel overal. Dat je ook al hondenbelasting moet betalen en daarom laks wordt in het opruimen van de drollen van je eigen hond vind ik geen goed argument. Andere mensen die in de drol van jou hond trappen hebben er niet voor gekozen dat jij een hond neemt. Dit hoort er nou eenmaal bij :)

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 12:21

@miss_nadine, dat klinkt dan wel weer bekend. Als meneer hier nét even op de verkeerde plek gaat zitten kan ik zo een kwartier tot een half uur met zo'n zak vol lopen :j

@secricible, ik ben gelukkig nog geen controleur tegen gekomen :P Ze zijn er ook druk mee bezig de HB hier af te schaffen gelukkig..

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 12:22

Een dikke pluim voor jou dat je het pad bent afgegaan en drollen hebt lopen ruimen!
Mijn hond doet zijn behoefte altijd in de bosjes waar ik niet bij kan komen, ik moet ook erlijk zeggen dat ik dat niet opruim.
Als hij op straat poept wel.
Onlangs waren we een weekend weg en gingen even de stad in naar de dierenwinkel. Hond mee, maar net dat we terug liepen.... Gaat hij midden op het plein tussen de terrasjes zijn behoefte doen. Ik had het niet in de gaten en dacht dat die hond weer zat te snuffelen ergens. :D Dat ruim ik natuurlijk wel op.

WolinLotte

Berichten: 4305
Geregistreerd: 31-05-07
Woonplaats: Kranenburg, Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-10 12:26

@Secricible: Serieus, doen ze dat? := Hier nog nooit meegemaakt, in al die tijd dat ik honden heb :P ... Hopelijk komen ze hier ook niet langs :o ... Geen idee hoe ze dat willen gaan controleren...

@Neej: Tja.. die hondenbelasting is een grote aanfluiting.. Je hond mag nergens meer los.. die hondenpoepbakken worden nooooit op tijd vervangen... en de honden uitlaat stroken zijn te gevaarlijk of te goor om je hond überhaupt in los te laten..

@miss_nadine: Want ik dan vaak doe, is het zakje even aan de kant leggen, als ik weet dat ik weer over hetzelfde pad terugkom :) . Dan neem ik 'm mee op de terugweg.. en anders neem ik m mee tot ik gewoon een prullenbak tegenkom..

Mano88
Berichten: 5733
Geregistreerd: 03-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 12:28

Ik ben ook van mening dat je het op moet ruimen, ware het niet dat onze hond graag wat privacy wil als hij moet poepen, dus hij duikt altijd helemaal de bosjes in (stel je voor sta ik daar met mijn arm in de bosjes, met de lijn op het uiteinde vast, en dán pas gaat hij zitten poepen :') ) en nu ben ik best van het netjes opruimen achter mijn hond, maar ik ga toch écht niet die bosjes in :n

Overigens staan hier praktisch gezien op alle logische hondenuitlaatplaatsen (zoals het park, of waar dan ook maar bosjes en gras is) vuilnisbakken waar je ook zakjes uit kan trekken :j heel netjes geregeld!

chocobroodje

Berichten: 15420
Geregistreerd: 31-12-08
Woonplaats: Beek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 12:29

Over de controleurs voor de hondenbelasting:
Ik heb ze hier al aan de deur gehad :j Ze bellen gewoon aan, veruit de meeste honden blaffen als de bel gaat heb je dan geen penning dan ben je de sigaar :j Ik heb geen hond meer dus bij mij mogen ze bellen. De buren hebben wel honden en die slaan al aan als bij mij de deurbel gaat........ Die konden dus dokken _O-

Lord_Ik

Berichten: 1190
Geregistreerd: 29-09-07
Woonplaats: Oost-Vlaanderen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 12:30

Bij ons hangen hier ergens in een woonwijk 'ik hou van uw hond, maar niet van zijn stront'-bordjes :D geweldig die, of ze iets uithalen weet ik echter niet.

WolinLotte

Berichten: 4305
Geregistreerd: 31-05-07
Woonplaats: Kranenburg, Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-10 12:30

Marchador schreef:
Een dikke pluim voor jou dat je het pad bent afgegaan en drollen hebt lopen ruimen!
Mijn hond doet zijn behoefte altijd in de bosjes waar ik niet bij kan komen, ik moet ook erlijk zeggen dat ik dat niet opruim.
Als hij op straat poept wel.
Onlangs waren we een weekend weg en gingen even de stad in naar de dierenwinkel. Hond mee, maar net dat we terug liepen.... Gaat hij midden op het plein tussen de terrasjes zijn behoefte doen. Ik had het niet in de gaten en dacht dat die hond weer zat te snuffelen ergens. :D Dat ruim ik natuurlijk wel op.

Is mij ook overkomen.. l*llig, maar doe je niks aan en inderdaad.. zakkie erover en zo de vuilnisbak in.. :)

Vaak zie ik in de bosjes hopen liggen, inderdaad onbereikbaar voor een mens en hier hebben mensen ook geen last van.. tja.. je kan niet achter je hond aan lopen met een poepzakkie in de hoop dat ie er in kakt.. soms gaat het niet.. maar hier in de graskant kom ik zooo vaak grote hopen tegen.. terwijl mensen hier ook zwemmen of ze hebben hun boot aan de kant liggen!! Onze zeilboot ligt hier achter het huis.. hoe vaak ik niet in een drol ben gestapt, die in het gras lag.. zo pal voor onze boot :\ .. Echt te goor gewoon := ..

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 12:31

@wolinlotte Ja precies, hier int dorp is het niet veel beter hoor, wij hébben niet eens hondenpoepbakken.. Moet het gewoon in de 'reguliere' bakken gooien :r dus zodoende, ik ruim op, ik weiger te betalen :P

En al komen ze langs, hoe bewijzen ze dat de hond op dat adres woont? hebben ze een chip-ding bij zich dan?

Mijn hond blaft gelukkig niet naar de bel :P

WolinLotte

Berichten: 4305
Geregistreerd: 31-05-07
Woonplaats: Kranenburg, Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-10 12:32

Lord_Ik schreef:
Bij ons hangen hier ergens in een woonwijk 'ik hou van uw hond, maar niet van zijn stront'-bordjes :D geweldig die, of ze iets uithalen weet ik echter niet.

Hahahah die vind ik ook erg leuk!! :D

WolinLotte

Berichten: 4305
Geregistreerd: 31-05-07
Woonplaats: Kranenburg, Duitsland

Re: Hondenpoep.. lekker laten liggen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-10 12:33

@Neej: De mijne blaft ook niet naar de bel :P .. en nee.. ze mogen ook niet even binnen komen :D ...

chocobroodje

Berichten: 15420
Geregistreerd: 31-12-08
Woonplaats: Beek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 12:33

Neej schreef:
@wolinlotte Ja precies, hier int dorp is het niet veel beter hoor, wij hébben niet eens hondenpoepbakken.. Moet het gewoon in de 'reguliere' bakken gooien :r dus zodoende, ik ruim op, ik weiger te betalen :P

En al komen ze langs, hoe bewijzen ze dat de hond op dat adres woont? hebben ze een chip-ding bij zich dan?

Mijn hond blaft gelukkig niet naar de bel :P

Dat hoeven ze niet te bewijzen. Hond loopt in jouw huis op dat moment, je kunt later bezwaar maken er tegen maar de boete krijg je

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 12:35

In de buurt waar ik woon is het echt vreselijk hoeveel kak er overal ligt.. Op de stoep, bij elk plantenperkje/boom, op het grasveld waar ook kinderen spelen.. Echt smerig! Nou staan ook nergens hondenpoep bakken, dat is ook wel vreemd. Mijn hond heeft 2 vaste afgelegen poepveldjes waar mensen niets te zoeken hebben, daar drolt hij standaart en ik laat het er ook gewoon liggen, niemand heeft er last van daar. :)

RoosvanBlue

Berichten: 1897
Geregistreerd: 30-04-06

Re: Hondenpoep.. lekker laten liggen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 13:02

Mijn hond poept altijd op de meest onmogelijke plekken. Midden in het riet, heel hoog onkruid of gras. En dat ruim ik dus niet op, omdat er niemand loopt. Zelfs toen ik bekeurd werd omdat hij losliep en vertelde dat ik dus niet ging opruimen waar hij zojuist gepoept had, zeiden die beste heren; 'neee, dat hoeft ook niet hoor'. Als hij op het pad of een veldje poept haal ik het wel weg.

Ik weigerde tot voor kort ook hondenbelasting te betalen. Tot er een meneertje voor de deur stond. Heeft u een hond? Eh...Jack stond al uitbundig naast hem te kwispelen dus ja...Ik kan/wil dan ook niet liegen hoor...Maarja, moet nu wel betalen :@

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Re: Hondenpoep.. lekker laten liggen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 14:24

Ik betaal ook geen hondenbelasting. :P Hij staat op m'n ouders naam en die wonen in friesland.. Ik heb 'm hier gewoon op kamers.. Bij de voordeur staat een bordje dat het een studentenhuis iets is, zouden die kerels dan wegblijven? :P Hij blaft gelukkig niet als er aangebelt wordt.. :D

moonprayer

Berichten: 2394
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Friesland

Re: Hondenpoep.. lekker laten liggen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 14:29

ik ruim het niet op, maar mijn hond heeft een grote voorkeur om echt in de bosjes of het allerhoogste gras te gaan zitten.

hij zou het eigenlijk nooit op straat doen. als hij het op straat zou doen zou ik het wel opruimen. maar in het hoge gras, zo diep mogelijk in de bosjes (guess he likes his privacy) dan laat ik het liggen.
ik kies ook altijd veldjes uit waar kinderen in elk geval niet spelen of overstekken.

Anoniem

Re: Hondenpoep.. lekker laten liggen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 15:47

Ik ruim ook niets op daar betaal ik hondenbelasting voor, hier is ook geen opruimplicht. Bovendien komt er nauwelijks wat uit mijn hond dus waarom zou ik dan moeilijk doen?

KayC

Berichten: 3822
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Friesland

Re: Hondenpoep.. lekker laten liggen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 15:51

Onze hond doet het gelukkig altijd in het gras of in de bosjes. Toen ze nog wat jonger was deed ze het nog wel eens per ongeluk op straat, dan ruim ik het wel op.