Iemand wilde mijn hond neersteken..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Iemand wilde mijn hond neersteken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 22:19

Weet ff niet zo goed wat ik hier nu mee aanmoet. Het zit mij echt niet lekker en weet niet zeker of ik morgen even naar de politie moet gaan om hier toch even een melding van te maken. Ik zal het even uitleggen.

Ik ben gister wezen stappen en was rond 05.00 weer thuis en ben mijn hond gaan uitlaten. Mijn hond is agressief tegenover andere honden en ik had mijn hond gemuilkorft en hij was aangelijnt.

Ik liep al een tijdje met hem buiten tot ik een man zag met een hond. ik riep naar hem: Meneer is uw hond aangelijnt? Waarop hij ja zei.
Ik dacht dus niets aan de hand en ik liep lekker verder ( de man liep aan de overkant van de straat). Toen ik op gelijke hoogte met die man was vroeg hij: Bijt jou hond? Waarop ik zei: ja daarom heb ik hem ook gemuilkorft en aangelijnt. Toen zei de man: Mijn hond is al 3 keer aangevallen en deze keer heb ik mijn mes bij me.

Ik schrok daarvan en mompelde iets van: Ohja joh? Ik vertrouwde het niet en liep wat harder door.

Toen kwam de man achter mij aan en kwam erg agressief over en mijn hond reageerde daarop, zijn nekharen gingen al overeind staan en ik voelde gewoon dat mijn hond zoiets had van niet dichterbij komen.

Toen zei hij dus: Ik ben niet bang om mijn mes op die hond van je te gebruiken dus kom maar op poedersuiker. Toen was ik echt bang. Sinds een val van een paard loop ik een beetje slecht en mijn hand zit in het gips en had geen telefoon bij me dus ik maakte dus geen schijn van kans en heb het maar op een rennen gezet wat al niet zo makkelijk ging..

Hij rende gelukkig maar een klein stukje achter mij aan en ging daarna weg. Maar ik was echt zo geschrokken. Die man was stom en stomdronken en het is zelfs een collega van mij. Ik werk bij de TNT en ik ken die man verder niet maar hij was van top tot teen in TNT kleding gehult.

Dit alles zit mij echt helemaal niet lekker en weet niet zo goed wat ik moet doen. Mijn hond uitlaten vind ik nu gelijk weer doodeng en ga dat dus echt even niet meer alleen doen. Ik zit te twijfelen om morgen naar de politie te gaan en om dit toch even te melden al is er eigenlijk niet echt wat gebeurt. Wat vinden jullie?

Origineel

Berichten: 5278
Geregistreerd: 07-07-09
Woonplaats: Friesland

Re: Iemand wilde mijn hond neersteken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 22:21

Jeetje -O- tja dat is eng!
weet het ook niet eigenlijk..

LisaD

Berichten: 2278
Geregistreerd: 26-06-07
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 22:22

Ik zou zeker aangifte doen.. Dit is echt niet normaal hoor!
Hij heeft niet het recht om jou (en je hond) te bedreigen. Je hond zit aangelijnd dus hij had die andere hond niet eens veel kunnen doen.

Wietsje92

Berichten: 3672
Geregistreerd: 25-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 22:22

Jeetje ik zou zeker naar de politie gaan en informeren wat je er mee kunt. Misschien kun je aangifte doen van bedreiging o.i.d.? En anders kunnen ze sowieso een melding ervan plaatsen. En jou hond kan het toch niet zijn die zijn hond aangevallen heeft? Ik neem aan dat je je hond al langere tijd een muilkorf omdoet? En dat is zeker een verstandige keuze van je!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 22:23

Het was ook heel erg eng. Normaal voel ik mij met mijn hond bij mij altijd veilig. Zelfs alleen ga ik op elk moment van de dag naar buiten zonder angst maar hier ben ik heel erg van geschrokken.

Mijn vriend en broers zeiden tegen mij dat ik voortaan gelijk de muilkorf van mijn hond af moet doen en dat als het nodig is hij mij wel beschermt maarja ik wil niet dat hij bijt.

chocobroodje

Berichten: 15420
Geregistreerd: 31-12-08
Woonplaats: Beek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 22:24

Zeker aangifte doen! Dronken of niet is ie nou helemaal besodemietert!!!!!

Myra87
Berichten: 2495
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 22:24

Niet te geloven zeg :oo Die man is echt, tsja, wat is daar het beste woord voor :s En ook nog een collega, eng verhaal hoor

Naranga

Berichten: 1699
Geregistreerd: 09-11-04
Woonplaats: My house in the middle of the street

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 22:24

Aangifte doen.
Ook al kunnen ze hem nu niet vinden (misschien ook wel) dan staat het wel geregistreerd als het iemand nog een keer gebeurd.
Bovendien mag je niet zomaar met een mes op straat lopen en mensen bedreigen...
gewoon melding van maken, ken iig geen kwaad en voortaan je mobiel meenemen! dan bel je maar 112.
Laatst bijgewerkt door Naranga op 11-09-10 22:25, in het totaal 1 keer bewerkt

laura1987

Berichten: 7129
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 22:25

zeker aangifte doen meid!!!!
dit is niet normaal

Kan je op je werk niet proberen achter zijn naam te komen?
aan iemand een omschrijving van hem geven......
Laatst bijgewerkt door laura1987 op 11-09-10 22:26, in het totaal 1 keer bewerkt

slimmerik

Berichten: 16625
Geregistreerd: 01-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 22:25

Zeker aangifte doen en ook op je werk melding maken. Meis, je bent echt bedreigd.

Zorg eventueel dat je slachtofferhulp krijgt en totdat hij gepakt is, even niet alleen 's nachts de hond uitlaten. Sterkte.

furious

Berichten: 7109
Geregistreerd: 22-02-06
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 22:26

Gadver! Dat verwacht je ook niet als je je hond aan het uitlaten bent.
Ik zou ook aangifte doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 22:26

Wietsje92 schreef:
Jeetje ik zou zeker naar de politie gaan en informeren wat je er mee kunt. Misschien kun je aangifte doen van bedreiging o.i.d.? En anders kunnen ze sowieso een melding ervan plaatsen. En jou hond kan het toch niet zijn die zijn hond aangevallen heeft? Ik neem aan dat je je hond al langere tijd een muilkorf omdoet? En dat is zeker een verstandige keuze van je!

Klopt. Mijn hond heeft de zijne nooit wat gedaan. Ik heb die man en hond eigenlijk nog nooit gezien al moet ik wel zeggen dat ik vanmorgen in een ander deel van de wijk mijn hond uitliet als dat ik normaal doe. Mijn hond heeft al jaren een muilkorf om nadat hij 1keer had gevochten.

Mjay

Berichten: 1867
Geregistreerd: 26-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 22:28

nee hoor absoluut niet laten bijten! je weet het nooit zometeen spreekt deze man de waarheid en eindigd zijn mes in jou hond, of gaat het de kant op van gevaarlijke hond en krijg je die hele rotzooi over je heen.

doe aangifte, hij is echt te ver gegaan!

kabwan
Berichten: 780
Geregistreerd: 21-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 22:29

Aangifte doen! En ook bij TNT na vragen wie er bij jou werkt en dan in de buurt waar jij liep. Is het dan ook nog een man, weet je misschien wie het is. Vaak hebben ze ook foto's van mensen in een dossier staan. Die zou ik dan ook opvragen. Die man moet gepakt worden bah...

Zoolgangster

Berichten: 9583
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 22:29

Dat is schrikken, TS.

Wie weet wat/wie die man allemaal nog meer wil neersteken als hem iets niet bevalt...
Wel raar trouwens: TNT-werkkleding aan, en stomdronken zijn... en nog een mes ook. Dikke kans dat ie ook wel eens dronken op zijn werk rondloopt. Een beetje werkgever die dat merkt weet wat hem dan te doen staat.

Ik zou toch even een melding doen bij de politie, je had je hond gemuilkorfd èn aangelijnd, en meneer dreigde dus onnodig met een mes.
En de werkgever melden is ook een idee...

Barroco

Berichten: 2727
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 22:29

Absoluut naar de politie!! Jeetje, wat zal jij je doodgeschrokken zijn. Ik zou er echt gelijk een melding van maken, en hij bedreigt jou én je hond...

TE5

Berichten: 4362
Geregistreerd: 12-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 22:29

Inderdaad zeker aangifte doen :j

Die tip om volgende keer meteen de muilkorf af te doen zodat je hond je kan beschermen lijkt me wat minder slim... Dan staat die man alleen maar sterker; als je hond hem inderdaad bijt, bedoel ik. Denk dat aangeven het enige is wat je kan doen. En verder dus iemand meenemen die het evt. wél kan opnemen tegen die man (dan zal hij namelijk meteen al minder de neiging hebben te gaan dreigen).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 22:31

slimmerik schreef:
Zeker aangifte doen en ook op je werk melding maken. Meis, je bent echt bedreigd.

Zorg eventueel dat je slachtofferhulp krijgt en totdat hij gepakt is, even niet alleen 's nachts de hond uitlaten. Sterkte.


maar KAN ik wel aangifte doen? want die man heeft mijn hond niet neergestoken en ook niet geslagen ofzo. Ik ga zeker op mijn werk een melding maken en een beschrijving van hem geven want heb die man nog nooit gezien maar heb er geen zin in dat als ik straks de ziektewet uitben dat ik opeens met hem samen moet gaan werken ofzo.

Slachtoffer vind ik dan weer zo overdreven want eigenlijk is er niets gebeurt maar ik ben nu wel bang geworden. ik kom nu net van stal en mijn paard staat in een land 15minuten van stal vandaan en in het donker durfde ik haar nu niet alleen te gaan halen.

Ik vind het ook zo jammer. Al Jaren loop ik snachts met mijn hond buiten want ik ben al bang om hem uit te laten nadat hij 1keer heeft gevochten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 22:33

Ik vind het ook nu zo eng om mijn hond uit te gaan laten. Eigenlijk zou hij nu naar buiten moeten maar ik wacht maar tot mijn vriend thuis is.

kabwan
Berichten: 780
Geregistreerd: 21-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 22:33

O maar je noemt jezelf geen slachtoffer, maar je bent nu wel bang. En daar begint het mee, nu durf je dit niet, dadelijk al niet meer te fietsen. En zo kom je 's avonds helemaal de straat niet meer op. Ik wil jou niet neer zetten als een zwak persoon, maar misschien reageer je er later heftiger op dan je nu denkt.

Zoolgangster

Berichten: 9583
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 22:34

Je bent wèl bedreigd, en dat is zéker het melden waard! Bij herhaling heeft de politie jouw informatie al, en hoe meer ze weten, hoe beter het is... straks steekt die man ècht iemand of iemands hond, dan kan jouw melding erbij, net de doorslag geven of ze die man wel of niet oppakken, omdat ie een gevaar voor zijn omgeving is.

TE5

Berichten: 4362
Geregistreerd: 12-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 22:35

Het lijkt me dat je zeker aangifte kan doen. Bedreiging is en blijft een misdaad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 22:35

kabwan schreef:
O maar je noemt jezelf geen slachtoffer, maar je bent nu wel bang. En daar begint het mee, nu durf je dit niet, dadelijk al niet meer te fietsen. En zo kom je 's avonds helemaal de straat niet meer op. Ik wil jou niet neer zetten als een zwak persoon, maar misschien reageer je er later heftiger op dan je nu denkt.

Dat zou best eens kunnen...

Normaal ben ik de zekerheid zelve. Ik loop zonder problemen enge donkere steegjes in waar enge mannen in staan en dat helemaa alleen maar nu durfde ik niet eens alleen mijn paard te gaan halen.. Ben ook bang dat ik die man weer tegenkom. Ik liep wel in een ander deel van de wijk maar in mijn deel heb je een park en een polder waar elke hondeneigenaar uit de wijk rondloopt.

Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 22:36

Hij heeft jou (en jou hond) toch bedreigt? Dat is reden genoeg tot aangifte! Ookal heeft hij niks gedaan... maar dat kan de volgende keer anders zijn en als je dan ook al een keer aangifte voor bedreiging hebt gedaan sta jij sterker in je schoenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 22:36

bedankt allemaal voor jullie reacties. Ik ga morgen idd aangifte doen. Maar kan dat ook als niet IK maar mijn HOND bedreigt is? Mij heeft hij alleen een poedersuiker genoemt en kwam erg dreigend en eng op mij af...