arme oude kater - hoe kan zo iets nu gebeuren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kady1
Berichten: 2505
Geregistreerd: 03-06-07

arme oude kater - hoe kan zo iets nu gebeuren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-10 17:52

Wat ik vandaag toch weer heb mee gemaakt,

ik ben onderweg naar klanten van mij om les te gaan geven, ong. 3 straten voor hun straat, op een erg drukke weg zie ik ineens een kat midden over de weg zwalken, hij ging van links naar recht rolde bijna onder enkele auto's. Iedereen reed maar door, ik gelijk mijn alarm lichten aangezet en uitgestapt. en het diertje midden van de weg gehaalt.
Beestje was zo slap als een vod, super mager, zijn ogen helemaal dicht met korsten, vol met vlooien, maar toen ik hem optilde begon hij gelijk kopjes te geven en de snorren.

Ik ben met de kat op schoot doorgereden naar mijn klanten en heb daar om een kattenmandje gevraagt. Samen met mijn lesklantje van 11jaar ben ik naar de dichts bijzijnde dierenartsen praktijk gereden. Daar werd de kat onderzocht.
Het bleek een kater te zijn die gelijk begon te spinnen. Hij was totaal uitgedroogt als je in zijn huid kneep bleef het gewoon zo staan en had geen tanden meer. was vel over been.
De dierenarts zei dat deze kat erg oud was en gezien zijn gedrag moest hij toch bij mensen leven ander zou hij verwilderd moeten zijn. Ik kan gewoon niet geloven dat mensen hun dier zo onverzorgt kunnen laten, als je ziet dat zo'n beestje niet goed gaat doe je er toch wat aan.

Samen met de dierenarts hebben we besloten deze oude heer een spuitje te geven. Mijn lesklantje wilde er bij blijven, ik niet, daar kan ik niet tegen. De tranen kwamen bij mijn lesklantje, want ook zij vond het zo naar voor deze kater.
Ondanks dat ik voor een wildvreemde kat een dierenarts rekening moest betalen, ben ik blij dat het op deze manier is gegaan. Beter zo, vredig en rustig met een laaste aai en vriendelijk woord van vreemde maar lieve mensen, dan onder een auto en misschien niet op slag dood.

Dus beste oude Kater, rust vredig, je was niet meer te redden anders hadden we het echt wel geprobeerd. Ik hoop dat je een mooi leven hebt gehad.

Rennie89
Berichten: 37245
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: arme oude kater - hoe kan zo iets nu gebeuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 17:55

super gedaan!,.... vreselijk om te zien idd :j

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 17:55

Voor de kater misschien wel het beste, ik hoop alleen dat er niet alsnog een eigenaar zit te wachten op het dier, en zich afvraagt waarom hij niet terugkomt...

Een kat die je in dergelijke toestand aantreft, hoeft niet meteen te betekenen dat er opzet in het spel is door de eigenaar.

Aprils_joke

Berichten: 4241
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: denbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 17:56

aan dit verhaal hangen 2 kanten

1 heel goed dat je dit beestje uit z,n leiden hebt verlost
2 mischien heeft deze kat wel een eigenaar
maar kan die het niet over zn hart krijgen hem te laten inslapen
en weet hij nu dus niet waar z,n kat is gebleven

EngeltjeS

Berichten: 16634
Geregistreerd: 06-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 17:56

Aah wat zielig...

Maar vergeet niet: Je hebt hem een heerlijke knuffel/aai kunnen geven op zijn laatste dag.

:(:)

tyleysmiley

Berichten: 1894
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 17:57

Aaaaaaaaaaaaach jeetje toch,kan wel met je mee huilen,wat een ontzettend lief triest mannetje zeg,met alle ellende toch nog zo lief blijven snorren en kopjes gegeven,WAT een karakter!!
Mijn supercomplimenten voor jou dat jij je zo over dit kereltje hebt ontfermt,idd,wat er allemaal met dat mannetje had kunnen gebeuren.
Jammer dat de dierenarts je niet tegemoet gekomen is in de rekening,of heeft kwijtgescholden,gezien de omstandigheden,of denk ik nu te rooskleurig?
In ieder geval,nogmaals super hoe je gehandelt hebt.

groetjes Linda
p.s:kat had geen chip,eigenaren zijn dus niet te achterhalen?

Rennie89
Berichten: 37245
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 17:57

hoop idd dat het een zwerfkat was hoor, want zdat zou ook een horrorverhaal zijjn!

Breezke

Berichten: 945
Geregistreerd: 09-10-07
Woonplaats: Valkenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 17:58

Wat knap dat je dit hebt gedaan.

tyleysmiley

Berichten: 1894
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 17:58

Nou sorry allemaal,ik heb geen medelijden met de eventuele o zo zielige eigenaar hoor,een kat krijg je niet zomaar ernstig uitgedroogd en met zijn ogen DICHT van de korsten en o'ja laten we de duizenden vlooien niet vergeten,nee dan heb je je oude beestje vast uitstekend verzorgd,niet dus.

Kady1
Berichten: 2505
Geregistreerd: 03-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-10 18:01

Cassidy schreef:
Voor de kater misschien wel het beste, ik hoop alleen dat er niet alsnog een eigenaar zit te wachten op het dier, en zich afvraagt waarom hij niet terugkomt...

Een kat die je in dergelijke toestand aantreft, hoeft niet meteen te betekenen dat er opzet in het spel is door de eigenaar.


Dat van die eigenaar daar zit ik ook een beetje mee en dat een dier ziek word is geen opzet natuurlijk maar kattenziekte/niesziekte zo vergevorder dat de ogen helemaal dichtgekoekt zitten, vlooien die er bij balen afspringen en vel over been zijn, zo verzwakt zijn dat je bijna niet meer kan lopen... dat gebeurt niet in één dag! en als je dat als eigenaar laat gebeuren dan ben je geen dier waardig, welke omstandigheden ook, want hoe ziek ik zelf ook zou zijn / hoe weinig geld ik zelf zou hebben, ik zou altijd voor een oplossing voor mijn dieren zorgen dat ze zonder ziekte / pijn / honger kunnen leven!

EngeltjeS

Berichten: 16634
Geregistreerd: 06-06-03

Re: arme oude kater - hoe kan zo iets nu gebeuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 18:02

Welke eigenaar laat zo zijn kat rondlopen?
Ik denk dat het het beste is zo hoor!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: arme oude kater - hoe kan zo iets nu gebeuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 18:06

Misschien is het dier wel weggelopen of ontglipt en kon de weg naar huis niet vinden?
Misschien ligt de eigenaar wel in het ziekenhuis, hebben anderen de verantwoording moeten nemen en dat niet gedaan?
Nogmaals, je zult nooit het hele verhaal weten, maar een oordeel hebben zonder dat je het verhaal weet is zo makkelijk!

Anoniem

Re: arme oude kater - hoe kan zo iets nu gebeuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 18:25

Wat had TS dan moeten doen, kat in leven laten in die omstandigheden en op zoek gaan naar de eigenaar? Dat is voor het dier toch lijden?

Ik vind dat je top hebt gehandeld TS. Je kunt eventueel een foto van het dier of kijken of het dier geregistreerd staat. Verder even de politie, asiels en amivedi bellen, dat je een kat in hebt laten slapen, met daarbij een omschrijving. Misschien heeft een eigenaar zich daar gemeld. Als het mijn kat was, zou ik je dankbaar zijn geweest.

Jenny21
Berichten: 1491
Geregistreerd: 15-06-06

Re: arme oude kater - hoe kan zo iets nu gebeuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 19:31

Kan maar 1 woord bedenken: Respect!

Onali

Berichten: 18448
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 19:36

tyleysmiley schreef:
Nou sorry allemaal,ik heb geen medelijden met de eventuele o zo zielige eigenaar hoor,een kat krijg je niet zomaar ernstig uitgedroogd en met zijn ogen DICHT van de korsten en o'ja laten we de duizenden vlooien niet vergeten,nee dan heb je je oude beestje vast uitstekend verzorgd,niet dus.



Sorry hoor, maar misschien was de kat naar buiten geglipt en zoekt de eigenaar al geruime tijd naar zn geliefde kat :?


Cassidy schreef:
Nogmaals, je zult nooit het hele verhaal weten, maar een oordeel hebben zonder dat je het verhaal weet is zo makkelijk!


Inderdaad, iedereen heeft meteen zn mening weer klaarstaan.

Ts fijn dat je die laatste uurtjes toch nog iets kon betekenen voor deze arme kerel :(:)
Was hij niet gechipt?

Anomien

Berichten: 7374
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 19:41

Cassidy schreef:
Voor de kater misschien wel het beste, ik hoop alleen dat er niet alsnog een eigenaar zit te wachten op het dier, en zich afvraagt waarom hij niet terugkomt...

Een kat die je in dergelijke toestand aantreft, hoeft niet meteen te betekenen dat er opzet in het spel is door de eigenaar.



mee eens.. katers willen nog wel eens ver weg lopen. En lang van huis wegblijven (dat ie ook zo achteruit is gegaan). Dus er kan een heel warm gezin op zitten wachten. Maar goed,.. op dat moment niets aan te doen. Dus is een vredig heengaan wel gepaster.

Anoniem

Re: arme oude kater - hoe kan zo iets nu gebeuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 19:44

Ik zou zoiets nooit gedaan hebben, je weet nooit wat er voor verhaal achter steekt. Maar respecteer aan de andere kant je keus, iemand moet die beslissing nemen. Ik hoop alleen niet dat er nu iemand zit te wachten.

Laika

Berichten: 3208
Geregistreerd: 05-02-02
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 19:45

Ook ik heb hier toch gemengde gevoelens bij. Misschien is de eigenaar al weet je veel hoe lang op zoek naar hem. Hij kan weggeglipt zijn of bij zijn verzorgers tijdens vakantie weggelopen zijn.
Ik vind dat je niet direct een verwijt naar de eigenaar kan plaatsen.

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 19:48

Wij hadden vroeger thuis ook een kater. Hij kwam van de boerderij was niet echt heel tam, je kon hem aaien e.d. maar hij bleef wat wilds houden en castreren werd 25 jaar geleden nog niet zo veel gedaan als nu (want dat hadden we dus moeten doen weten we nu). Wij gingen verhuizen, kat mee. Zodra die los kwam liep hij weer terug. Dat is een aantal keer zo gegaan. De laatste keer is hij een half jaar binnen gebleven, toen ontsnapte hij en je raadt het al: hij was weer terug gelopen en heel raar; hij liet zich niet meer vangen en ook niet meer zien als wij kwamen. De buren gaven hem voer in het fietsenhok, waar hij door het raampje kon klimmen, maar niemand kon hem meer benaderen. Hij is ook best wel oud geworden zo hebben we nog wel gehoord. Zo kan het dus ook gaan en daar kun je echt weinig aan doen als eigenaar.

Ik hoop echt dat onze kater op het laatst net zulke lieve mensen tegen is gekomen als jullie. Andersom; ik zou het ook zo gedaan hebben, als een kat er zo verwaarloosd uitziet, dan is het niet aanemelijk dat er nog een baasje op hem zit te wachten denk ik...

Thirty

Berichten: 3636
Geregistreerd: 02-11-08
Woonplaats: VS.

Re: arme oude kater - hoe kan zo iets nu gebeuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 19:55

Agos wat moet dat vreselijk geweest zijn!! Wat goed dat je dat voor hem hebt gedaan, helemaal top, zo heeft hij toch een waardig einde gehad.

Ik ben gisteren ook een zwervertje tegengekomen. Jochie die de kat kent zei dat de eigenaren verhuisd waren en hun katten hadden achtergelaten. Ze is heel klein en had een veel te strak halsbandje om dat ik vorige week al eens heb afgehaald.
Ze ziet er wel goed uit, maar voor hoe lang nog vraag ik me dan af.
Weet ook niet zo goed wat ik hier mee aan moet nu...

Kady1
Berichten: 2505
Geregistreerd: 03-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-10 20:51

de kater was niet gechiped... dus moeilijk opsporen van wie hij eventueel kon zijn. De lesklanten zouden in de buurt rondvragen of iemand weet van wie die kat is, ik woon daar eigenlijk niet in de buurt, het zijn de verste klanten die ik heb, namelijk 45 min rijden.

Als de eigenaar niet wist wat er met zijn / haar kat aan de hand was om dat hij weg was gelopen vind ik het een ander verhaal, maar als iemand dit bewust zo ver heeft laten komen vind ik het niet normaal.

Ik heb de keuze tot inslapen gemaakt omdat dit het meest diervriendelijk was in deze situatie, de kater langer laten leven om zijn eigenaar te vinden was niet eerlijk tegen over hem. Het was een moeilijke keuze om te beslissen over iemands leven maar ik denk dat de meeste de zelfde beslissing hadden genomen als ik.

moet zeggen dat deze gebeurtenis wel echt veel indruk op me heeft gemaakt.

timokyana

Berichten: 14317
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: klein durpke in NL, paardjes in belgenland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 20:55

ook ik heb gemengde gevoelens,echter heb ik iets soorgelijks meegemaakt.
Enkele jaren geleden lag in mijn hooiopslag een doodzieke poes,mager en erg verzwakt,kon niet staan,meer leven als dood.
ik kon ze niet laten liggen om te sterven en ben er mee naar de dierenarts gegaan en heb ze laten inslapen.
Ze had geen chip en ik heb netjes de kosten betaald.
Vreselijk vond ik het en heb ook wat afgebruld,maar voor poezel het beste anders nog zolang lijden.
om eerlijk te zijn heb ik er nooit bij nagedacht dat deze zieke poezel weleens een baasje zou kunnen hebben...

Cil_
Berichten: 809
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 20:56

Een goede actie, ik had hetzelfde gedaan (heb ook al aantal arme dieren van de weg gehaald). Fijn dat niet iedereen onverschillig voor dierenleed is!

hellgirlie

Berichten: 136
Geregistreerd: 26-11-05
Woonplaats: Brugge

Re: arme oude kater - hoe kan zo iets nu gebeuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 21:14

Ik vind het heel erg dapper van je dat je deze poes van de baan hebt geholpen! Anders was zijn einde anders gekomen :(
Dan had de eigenaar ook niet geweten wat er met hem gebeurd was...

Jasmijn159

Berichten: 4429
Geregistreerd: 04-11-05

Re: arme oude kater - hoe kan zo iets nu gebeuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 21:17

Oude katten weten soms de weg naar huis niet meer, dus misschien heeft de eigenaar hem nooit zo slecht zien worden..