zo ontzettend jammer (en zielig vind ik eigenlijk ook wel)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

TinkerTreas

Berichten: 3633
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 09:02

Even l*llig gezegd,maar je weet dat die kans erin zit met een hond. Allebei mijn honden zijn in het begin niet zindelijk geweest, puur uit stress.
Mijn jongste hond was buiten zo onder de indruk van alles, dat ze geen tijd had om te plassen/poepen. Dus dat deed ze na de wandeling binnen. Na een paar keer herken je de signalen en ga je weer als de bliksem naar buiten, en dan net zo lang wandelen tot ze het gedaan heeft.
Bij allebei is het helemaal goed gekomen, maar bij de jongste heeft het een paar maanden geduurt voordat het helemaal over was. Bij haar heeft een bench goed geholpen, zij vind het juist een fijne plek waar ze rust vindt. Ip heeft ze de bench nu niet meer nodig, maar ik laat hem staan omdat we een kindje verwachten en zij heel graag erin ligt (we hebben met een kleed een holletje ervan gemaakt).
Mijn oude hond was eerder weer zindelijk, maar de laatste maanden van zijn leven is hij weer onzindelijk geworden...dat kan ook gebeuren.
Ik blijf er bij dat een herplaatser minimaal net zoveel tijd, energie en opvoeding kost als een pup.


TinkerTreas

Berichten: 3633
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 09:25

Nou, je kan geluk hebben met een herplaatser. Maar een volwassen hond heeft vaak veel meer tijd nodig om ergens te wennen, dus dat kan veel tijd in beslag nemen. Je moet er echt energie in steken om een band te krijgen, omdat zo'n dier al een verleden heeft (vind ik trouwens niet iets negatiefs, want als de band/ het vertrouwen er is, is die vaak heel sterk). Het asiel is ook afhankelijk van de vorige eigenaar kwa informatie, in het asiel is het vaak moeilijk te beoordelen of een hond zindelijk is of niet.
Bij mijn hondje was het bekend, ik was namelijk de 5de eigenaar terwijl ze pas 11 maanden was. Ze is erg gevoelig voor stress en veranderingen en steeds werd ze na een week al terug gebracht omdat ze niet zindelijk was. Bij mij duurde het ongeveer een maandje voordat het beter ging.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Murloc, Zoe_97 en 92 bezoekers