Steentjes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
llindaaa

Berichten: 219
Geregistreerd: 08-11-09
Woonplaats: klein

Steentjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-10 17:08

Hai!

Ik heb een probleempje waar ik nou al vaak tegenaan gelopen ben.
Ik heb 2 hele leuke sluierstaarten (Haai en Spyker) in een vierkante kom op mijn kamer. (echt bere gezellig met die 2! <3 ) Maar het schoonmaken van de kom is behoorlijk rotwerk. Nou, de kom niet echt. Maar die steentjes. Er zit allemaal groen en bruin spul op, en de enige manier om dat eraf te krijgen is met een tandenborstel elke steen een voor een poetsen. :Z Nou, dit ga ik dus niet elke week toen aangezien het een heleboel steentjes zijn. Wie o wie weet een betere oplossing om die steentjes schoon te krijgen??

Ga niet lopen zeuren over dat een aquarium beter is, ik de vissen weg moet doen, nieuwe stenen moet kopen enzovoort want daar heb ik niets aan. Ik vraag hier om een oplossing, niet om commentaar. Dus als je het er niet mee eens bent, schrijf het maar op in je dagboek. Want dat soort negatieve gedoe verpest het forum!

__danielle__

Berichten: 1783
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 17:11


llindaaa

Berichten: 219
Geregistreerd: 08-11-09
Woonplaats: klein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-10 17:16


PureSylk
Berichten: 2429
Geregistreerd: 01-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 17:17

Wat bij ons de steentjes altijd schoon houd is ze in een zeef doen, en dan gewoon met zo warm mogelijk water uit de kraan eroverheen.. Eventueel kan je er kokend water overheen doen, of ze daar even in laten weken, dat moet zowieso werken. En anders zou ik toch maar andere steentjes kopen, want dit lijkt me niet normaal, en zo duur zijn die dingen nou ook weer niet...

__danielle__

Berichten: 1783
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 17:42

ja ik weet natuurlijk niet hoe groot jouw steentjes zijn, maar het is gewoon een grindreiniger voor als er ergens steentjes onder water liggen. dus het lijkt mij dat het niet zo heel veel uit maakt of dit nou een groot aquarium of een bak met water is ;) als je van die grote steentjes hebt, die meer op kiezels lijken werkt dit niet inderdaad.

In dat geval zou ik ze eens laten weken in kokend water, eventueel met wat azijn. daarna wel heel goed afspoelen! je vissen vinden azijn niet zo fijn. Als dat ook niet ewrkt.. zijn nieuwe steentjes denk ik toch de oplossing. Of je zou moeten overwegen om een filter in je bak met water te doen, dan heb je er ook een stuk minder last van denk ik.

llindaaa

Berichten: 219
Geregistreerd: 08-11-09
Woonplaats: klein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-10 17:43

PureSylk schreef:
Wat bij ons de steentjes altijd schoon houd is ze in een zeef doen, en dan gewoon met zo warm mogelijk water uit de kraan eroverheen.. Eventueel kan je er kokend water overheen doen, of ze daar even in laten weken, dat moet zowieso werken. En anders zou ik toch maar andere steentjes kopen, want dit lijkt me niet normaal, en zo duur zijn die dingen nou ook weer niet...


Ik ga het dadelijk proberen met het kokende water, en andere steentjes kopen is geen optie. Het ligt niet aan de steentjes, maar aan de rommel die erop komt. En dan kan ik wel elke dag de kom schoonmaken om die stenen schoon te houden maar daar heb ik geen zin in en tijd voor...
Ik hoop zo dat je kokend water tip helpt!!

llindaaa

Berichten: 219
Geregistreerd: 08-11-09
Woonplaats: klein

Re: Steentjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-10 17:44

De grootte van mijn steentjes is ongeveer gemiddeld 1 vierkante cm ofzo? iets groter misschien..

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 17:45

Toen ik nog visjes had, spoelde ik de steentjes wekelijks af met heet water en eens in de zoveel tijd kocht ik inderdaad nieuwe steentjes. Wat is het probleem dat dat niet mogelijk is?

llindaaa

Berichten: 219
Geregistreerd: 08-11-09
Woonplaats: klein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-10 17:47

Chubby schreef:
Toen ik nog visjes had, spoelde ik de steentjes wekelijks af met heet water en eens in de zoveel tijd kocht ik inderdaad nieuwe steentjes. Wat is het probleem dat dat niet mogelijk is?


eens in de tijd is te doen. Maar na een week zijn ze natuurlijk weer vies. Dan kan ik elke week nieuwe steentjes halen :o
nee sorry, dat was onzinnig. Ik heb de vissen nu al een jaar en 8 maanden en in totaal 1 keer nieuwe steentjes gekocht. Ik ga toch echt met koken water dat proberen!

Macs

Berichten: 7637
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 17:48

Ik had ook 2 sluierstaarten. :P
We deden de steentjes in een zeef en dan met handen schoonspoelen onder de warme kraan.

PureSylk
Berichten: 2429
Geregistreerd: 01-05-09

Re: Steentjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 18:19

Ik snap dat je niet elke week nieuwe steentjes wil kopen. Het was meer mijn gedachte dat je dat zou kunnen doen als je deze niet meer schoon krijgt, als je nieuwe namelijk goed bijhoud blijven ze zowieso wel schoon, maar als het er echt laag op laag op vast zit, moet je misschien toch eerst met je tandenborstel aan de slag/nieuwe kopen wil het water goed werken :P

llindaaa

Berichten: 219
Geregistreerd: 08-11-09
Woonplaats: klein

Re: Steentjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 13:04

Het bruine gaat er met kokend water goed af, maar nu de alg (groene) nog!

LaUrOssssss

Berichten: 1774
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Schoten, Belgiƫ

Re: Steentjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 13:17

een algenetertje erin zetten :D zo een bodemvisje die houdt dat ook proper en kost echt niet veel