Chippen kat

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Chippen kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-04 17:21

Wie heeft ervaring met 't chippen van een kat? Ik las daar zojuist wat opmerkingen over in een topic van Elles, en aangezien ik 2 fervente buitenkatten heb...

- is het net als bij paarden 't geval dat zo'n chip kan gaan zweven cq zitten er risico's aan?
- wordt er ech standaard op gecontroleerd wanneer een kat gevonden wordt? Dood, levend of in 't asiel? Word er dus ook gecontroleerd wanneer iemand een gevonden kat naar da of asiel brengt?
- er zit een dierenpaspoort aan gekoppeld, maar welke organisatie geeft dat paspoort uit?
- wat zijn de kosten per kat ongeveer?

Ervaringen met een dergelijke chip zou ik erg graag horen!

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.


Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-04 17:43

Dat is te overzien... Moet je daar trouwens een afspraak voor maken of kan dat gewoon tijdens 't spreekuur, gelijktijdig met enten?

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.


Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-04 15:54

Ff schupje naar boven, misschien heeft iemand nog ervaringen/meningen hiermee/over? Ik zit er nl hard over te denken om vanavond naar 't speekuur te gaan en die katten een chip in hun nek te duwen Bloos

@Annelou: Kost overigens € 32,50 inclusief registratie; mijn da heeft nogal eens 'kortingen' als je met meerdere katten komet (zo scheelt tegelijk enten me al 5 tot 10 euro), dus wie weet wordt 't nog wat minder... Lachen

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-04 21:22

Ik wil ze eigenlijk wel laten chippen (vanavond is 't er weer niet van gekomen Frusty), maar hoe groot is nou eigenlijk de kans dat de dierenambulance gebeld wordt bij een dode kat? De katten die hier aangereden worden worden doorgaans alleen maar platter Misselijk

Controleren ze die chip nou ook bij 't asiel, of weet je dat niet?

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Annienke, Celiien, Eliana, evita2, fleurtjeuh, Lestrange01, xAlice, YandexBot en 117 bezoekers