*SPOED*wie helpt een greyhound?voor donderdag!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
timilon
Berichten: 3594
Geregistreerd: 02-03-04

*SPOED*wie helpt een greyhound?voor donderdag!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-04 14:05

greyhound(niet zo' spitse)
9 jaar
gecastreerd
vreselijk lief voor mensen,kan helaas niet met andere honden,hecht teveel aan de baas,en laat dan geen andere hond meer toe.
heeft op de renbaan in spanje gelopen,en heeft inmiddels 10!!bazen gehad.
wie geeft deze lieve hond de laatste fijne jaren van zijn leven?

voor donderdag!!!word donderdag afgemaakt!!!

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 14:17

Hij is verder nog helemaal gezond en hij wordt toch afgemaakt?

Waarom niet naar het asiel brengen?

Ik kan hier nooit zo goed tegen, "dreigen" (het zal heus wel echt gebeuren, dat geloof ik wel) met afmaken om de aandacht van mensen te trekken of voor het blok te zetten.

timilon
Berichten: 3594
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-04 14:19

hij kan niet met andere honden,naar het asiel brengen is voor zo'n beestje een hel!
sowieso omdat ie al zoveel bazen heeft gehad.en ja,de afspraak staat al voor donderdag.

harlekijn
Berichten: 661
Geregistreerd: 19-05-04
Woonplaats: 5 min van het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 14:26

Als een hond in het asiel wordt geplaats doen ze altijd proeven met hem zoals is hij geschikt bij kinderen of kan die bij andere honden,vindt die katten lief of juist weer niet.Maar de belangrijkste proef die ze doen is kijken als de hond is aan het eten en of ze er bij kunnen en als die zijn bak verdedigt door te brommen en te bijten dan worden deze honden meestal afgemaakt omdat die dan toch geen kans maken op een nieuw tehuis.

harlekijn
Berichten: 661
Geregistreerd: 19-05-04
Woonplaats: 5 min van het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 14:27

timilon schreef:
hij kan niet met andere honden,naar het asiel brengen is voor zo'n beestje een hel!
sowieso omdat ie al zoveel bazen heeft gehad.en ja,de afspraak staat al voor donderdag.

en waarom doen ze hem weg dan dan moeten ze geen hond nemen

timilon
Berichten: 3594
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-04 14:40

dat beestje heeft een nieuw tehuis nodig,VOOR donderdag!
ga nu even niet lopen zeurewn,ik ken heel dat mens niet,ik heb het via mijn baas gehoord(els adams,vangt veel dieren op etc.)en we zijn nu overal aan het rondvragen.

timilon
Berichten: 3594
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-04 14:42

harlekijn schreef:
en waarom doen ze hem weg dan dan moeten ze geen hond nemen



dat beestje heeft al 10 bazen gehad:overleden,scheiding,andere en drukkere baan etc.
niet iedereen weet dat ie niet met andere honden kan.(een dooie praat zo lastig heh?)

waarom,waarom...ik weet niet hoe de situatie nu is,ik wil ook geen gezeik erover,ik wil alleen dat zo'n beestje een goede kans krijgt!!!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 15:09

wat wordt er bedoeld met "niet zo'n spitse"???
Heel sneu dat een gezond dier afgemaakt gaat worden. Ik vind Greys geweldige honden helaas heb ik al een beestje dus kan je verder helaas niet helpen, weet ook niemand die op zoek is naar een al oudere grey. Sorry, veel succes ermee

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 15:11

Ik kan hem niet kwijt.
Onzinnige informatie, maar in elk geval wel ONTOPIC...

harlekijn
Berichten: 661
Geregistreerd: 19-05-04
Woonplaats: 5 min van het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 15:20

timilon schreef:
hij kan niet met andere honden,naar het asiel brengen is voor zo'n beestje een hel!
sowieso omdat ie al zoveel bazen heeft gehad.en ja,de afspraak staat al voor donderdag.

En waarom neem je hem zelf niet dan

timilon
Berichten: 3594
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-04 15:48

omdat ik al een hond heb,logsich nadenken ey...anders had ik dat allang gedaan.
het is echt ontzettend sneu,en els probeerd hart van nederland te mailen etc.
maar het blijft moeilijk.
met niet zo'n spitse word bedoeld dat het een slag groter is dan zo'n hazewindje zeg maar...

MiGzi_MiQ

Berichten: 744
Geregistreerd: 22-05-04
Woonplaats: Amsterdam!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 17:20

timilon schreef:
omdat ik al een hond heb,logsich nadenken ey...anders had ik dat allang gedaan.
het is echt ontzettend sneu,en els probeerd hart van nederland te mailen etc.
maar het blijft moeilijk.
met niet zo'n spitse word bedoeld dat het een slag groter is dan zo'n hazewindje zeg maar...


Je mag van mij wel wat vriendelijker reageren als je wil dat mensen je gaan helpen!! En daarnaast kunnen mensen niet ruiken dat jij al een hond hebt!! Bloos .. Kan niemand in je familie of vriendenkring dat beestje houden?? Lachen

timilon
Berichten: 3594
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-04 17:26

vriendelijk reageren:moet toch on-topic blijven of niet?
ik zoek samen met anderen een goed tehuis voor dat beestje,en dan kan ik niet op iedere domme reactie van:waarom houd jij hem niet,af laten maken vind ik erg ver gaan...lief blijven reageren.
gelukkig heeft iemand een pb gestuurd die hem eventueel kan aannemen of plaatsen.

Saskia008

Berichten: 1735
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 19:03

ik snap niet dat jullie hem niet naar het asiel brengen.
niet om jullie aan te vallen ofzo hoor, maar in het asiel is hij wel goed op zn plek, en ze weten er daar wel mee om te gaan.
en ze worden niet zomaar afgemaakt daar!!! nooit!! dat gebeurt pas als ze echt vals en superdominant zijn naar mensen!

ze vinden in het asiel echt altijd wel een plekje. maar bij de 1 duurt het gewoon wat langer

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 19:08

Een asiel is geen hel.

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 19:49

www.greyhoundsinnood.nl

kan deze stichting mischien helpen?????????een lid hiervan,zit op een bullenforum,waar ik ook kom!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 19:51

Als die hond niks mankeerd dan zal geen enkele dierenarts met verstand dat beestje afmaken, als ze het geld niet willen betalen om hem naar het asiel te brengen... dat is pas sneu.

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 19:57

Er zijn helaas dierenarsten die dat wel doen en naar het asiel brengen kost geen geld.

Mensen dat beest zoekt een mandje en niet een stel bokkers die dit afkeuren.
Ik heb helaas ook al een hond en hij kan dus ook niet bij mij terecht, succes met zoeken.

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 20:02

Mexx2 schreef:
www.greyhoundsinnood.nl

kan deze stichting mischien helpen?????????een lid hiervan,zit op een bullenforum,waar ik ook kom!


daar zat ik dus ook aan te denken

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 20:21

Rainie schreef:
Een asiel is geen hel.


Voor de ene hond niet nee, maar voor de andere wel.

Nerveuze honden kunnen vaak niet wennen aan een asiel. Kijk maar eens hoeveel mechelaars er afgemaakt moeten worden omdat ze te gestresst zijn. Ze krijgen dan een doffe lelijke vacht waar de plukken uit vallen, worden mager, bijten zichzelf etc etc...
Ik denk persoonlijk ook niet dat een greyhound zal aarden in het asiel (uitzonderingen daar gelaten)

Ik zal eens rond vragen voor je

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 20:26

coydog schreef:
Er zijn helaas dierenarsten die dat wel doen en naar het asiel brengen kost geen geld.

Mensen dat beest zoekt een mandje en niet een stel bokkers die dit afkeuren.
Ik heb helaas ook al een hond en hij kan dus ook niet bij mij terecht, succes met zoeken.


Als je dierenartsen kent die dit wel doen zou ik ze melden, het is natuurlijk belachelijk dat een gezond dier wordt ingeslapen omdat de eigenaren ervan af willen.

Bij ons kost het wel geld om een dier naar het asiel te brengen, nu maken onze asielen geen dieren af tenzij uiterste -medische- noodzaak en het geld dat je betaald is als het ware een bijdrage in de kosten die het asiel maakt door dit beleid.

Dus om nou standaard te beweren dat het geen geld kost...

Een zwerver binnen brengen kost geen geld en hem achterlaten zonder iets voor de deur van het asiel kost ook niks nee.

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 20:33

Het asiel waar ik meegelopen heb heeft er nooit geld voor gevraagd omdat ze dat geen goed plan vonden.
Het risico op zomaar ergens gedumpte dieren vonden ze te groot.
(zal geen standaard antwoord meer geven en alleen uit eigen ervaring spreken)
Verder kan een dierenarts niet alle verhalen controleren en worden er heel wat afgemaakt zonder goede reden, helaas.
Al met al is dit beest niet met deze discussie geholpen en lijkt het me beter om dit verder via pb te doen mocht je nog willen reageren.

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 21:01


Fem

Berichten: 12512
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 09:52

Rainie schreef:
Een asiel is geen hel.



Hier ben ik helemaal mee eens, zoveel mensen denken dat het asiel ZO slecht, en dat je ZO slecht bent als je je dier naar het asiel brengt, maar daar denk ik heeeel anders over. Er zijn zat mensen die heel blij zijn met een Asielhond en er moet dan toch wel iemand zijn die zijn hond bij het asiel afleverd.

Maarja, dit was weer oftopic...

IK heb zelf al 2 honden dus kan niet...
Maar je vind wel wat...

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 16:36

ik heb al een hond, die uit het asiel komt waar hij 9 maanden heeft gezeten, en dat op jonge leeftijd( van 11 tot 20 maanden zat ie daar) en hij is gelukkig een erg sterke hond, al heeft hij wat vreemd gedrag ontwikkelt in die tijd dat hij daar zat, logisch ook want ze hebben in het asiel echt geen tijd om alle honden ook nog eens goed op te voeden.

al zijn er ook veel honden die niet kunnen wennen in het asiel en er aan kapot gaan en daardoor uiteindelijk afgemaakt worden, omdat het voor t beestje beter is.

in principe is een asiel geen hel, zeker niet, maar sommige honden kunnen er nou eenmaal niet wennen en voor die honden wordt het helaas wel een hel.
de stichting voor greyhounds in nood zou ik als ik jou was iig zeker contact mee opnemen!