Main coon

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Debbiedee
Berichten: 467
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: hilversum

Main coon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-04 21:14

Ik vroeg mij af of er ook bokkers zijn met main coons of halve main coons????
Sinds 2 maanden hebben wij een halve main coon en zij is zo leuk, dat ik mij afvroeg of alle coons zo gezellig en aanhalig zijn

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 21:48

Een vroeger kennisje van mij fokte Main Coons, en die waren inderdaad stuk voor stuk even aanhalig en knuffelig Lovers . Ze hadden bijvoorbeeld een rode kater die, zodra je de deur binnen kwam, zo van de vensterbank in je armen sprong om zich heerlijk tegen je aan te nestelen *LOL* .

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 21:49

Een oude vriend van me had er 1 waar ik helemaal verliefd op was.

En een andere vriendin van me fokt ze en gaat ook met de naar tentoonstellingen
enzo...

En idd, hele leuke lieve katten waar je echt alles mee kan Lachen

duikpaardje

Berichten: 1474
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: lekkerkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 22:28

mijn zus en zwager hebben 5 maine coons (of zijn het er intussen weer meer????), 1 heilige birmaan, 1 lapjespoes en 1 golden retriever.
een vrolijke beestenboel dus en het zijn echt kroelkatten.
er zijn er tussen die heel eenkennig zijn en je hebt er ook tussen die bij iedere vreemde meteen op schoot kruipen.
ze heeft ook af en toe kittens en dat zijn helemaal kroelige pluizebolletjes.

groetjes van marijke

ps wij hebben gewoon een rode huis-tuin-en keukenkater.

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 22:36

Mijn vader heeft een main coon.. Hele mooie poes en erg aanhalig !
Vind de vacht en de grote echt heel mooi aan dit soort katten.. Zeker een aanrader iig.

Verow
Berichten: 936
Geregistreerd: 25-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 22:40

Wij hebben 4 katten, waarvan ook 1 main coon, een mannetje. Hij kan heel lief zijn, en hij geeft echt harde kopjes. Vind het ook zo leuk dat ze zo groot worden Haha! Hij is nu ong. 9,5 maanden, en al meer dan 5kg nu.
En de staarten van Main Coons, wat een super mooie pluimen zijn het. Behalve als hij er alles me van de tafel afschuift als hij er langs loopt, haha Haha! Alleen van optillen houdt ie niet zo.. maarjah Lachen

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 08:51

ja, hier ook een liefhebber.
Mijn eerste half Maine Coon was Cooper. Zijn andere helft was Norose Boskat. Echt een super lieve aanhankelijke en wijze kat. Helaas is hij een paar weken terug veel te jong gestorven.
Afbeelding
We hebben ook een tijdje Luna in huis gehad. Een klein poesje van dezelfde kruising. Haar hebben we terug moeten brengen naar de vorige eigenaar vanwege Cooper zijn ziekte (ze was te druk voor hem om erbij te houden)
Afbeelding
Nu hebben we sinds kort naast 2 heilige birmanen en 1 echte Maine Coon Calvin. Calvin is een jonge heer van bijna 11 maanden en een echte doerak. Heel lief en speels maar nog erg onbehouwen. Net een hond. Hij is groot en gek en is dol op ruige spelletjes.
Afbeelding
En kunnen jullie Coons ook zo raar miauwen? Cooper had een kraakmiauw, Luna liep alleen maar te bleren en Clavin heeft hele lieve kleine miewtjes. Soms miauwt hij zonder geluid, ook heel raar Haha!

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 10:59

Wij hebben twee halve main coons, Lama (rood ) en Yeti (redpoint)
Verder zit er nog pers 1/4 en britse korthaar 1/4 in. Het zijn echt schatten van katers. Heel lief en aanhankelijk (wel beleefd, mag ik op je schoot alsjeblieft...) Voor foto's zie mijn profiel.

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 11:12

WAUW wat is die Calvin MOOI!!!! wow wow wow. ik vind hem echt mooi.

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 11:16

Mijn [naam verwijderd] en [naam verwijderd] zijn ook halve Coons. Mama was een boerderijpoes.. Haha!
Helaas hebben ze beide geen langere haren, maar [naam verwijderd] heeft wel toefjes op de oren, en beide hebben ze een behoorlijk lange staart en het zijn grote katers. En zoooo knuffelig Lovers

Afbeelding

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 11:21

Geef mij maar gewoon mijn "Je-weer-wel-kater" *LOL*

Verow
Berichten: 936
Geregistreerd: 25-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 14:32

ik zal ook is wat foto's opzoeken van Spike Haha! Heb er ook nog een paar van dat ie nog klein was Bloos

Debbiedee
Berichten: 467
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-04 15:48

jammer genoeg heb ik nog geen foto's van 'onze" Luna, maar ze is erg aanhalig, mauwt vals en veel vooral als ze eten krijgt, ze bijt dat hebben onze andere katten nooit gedaan ook sleept ze knuffels van de kids door het hele huis, en waar wij zijn is zij ook. Luna heet volledeig Luna loeder wat zeer toepassenlijk is voor haar Haha! Luna haar moeder was een mmain coon en vader is de vraag of een britse korthaar of een ekh, we wachten wel in spanning wat haar vacht doet Haha! Schijnheilig Hopenlijk wordt ze wel iets langharig.

Jeetje wat is calvin een mooie kat zeg,zo een wil ik ook Knipoog , blijft hij kater???

Tinuss

Berichten: 1962
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 15:52

Wat een gaaf topic zeg. OK dan!
Wij hebben sinds 4 weken ook een main coone
Ze is nu 13 weken. En mijn vriendin heeft de moeder en haar vriendin de vader.
Maar als ik alles zo lees herken ik echt heel veel.
Ook die van ons geeft hele harde kopjes en miauwt ook heel raar.
En als ik zo thuis kom uit mijn werk dan krijg ik de knuffel dood, niet normaal meer en miauwen dat ze dan doet
Het schijnt dat haar vader heel veel "praat"zeg maar.
ook als ze op de bak gaat wil je haar echt niet te keer horen gaan hoor.

Tinuss

Berichten: 1962
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 15:53

Foto's in mijn profiel.

Tinuss

Berichten: 1962
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 15:55

Hier hadden we haar net opgehaald
Afbeelding

En zo is ze nu na 4 weken bij ons

Afbeelding

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 16:01

Wij hadden er op stal 1tje, die was zo verschrikkelijk lief en helemaal gek van mij! Zodra ze mij hoorde of zag aankomen kwam ze al mauwend naar mij toe en klom ze op mn schouder zodat we alle paarden langs gingen op stal Lovers
Helaas heb ik haar dood gevonden in haar doosje waar ze altijd sliep Verdrietig
zo ontzettend jammer, ik mis haar nog steeds!!

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 16:04

En idd raar miauwen deed ze ook, het was gewoon schreeuwen Haha! je hoorde haar van verre al roepen!!

Zij is vroeger toen ze nog een kitten was NE kampioen geweest. Ze is daarna altijd heel klein gebleven (een dwergje) maar zo ontzettend lief!
Heel aanhalig en kroelerig...

Debbiedee
Berichten: 467
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-04 16:24

Tarmine, de onze heeft dezelde kleur vachy al die van jou zo te zien,alleen heeft ze niet zoveel haar, ik wilde graag een volle maine coon maar doordat onze oude poes voor haar dood een hoop dierenarts bezoekjes heeft afgelegd zat een echte maine coon niet meer in het budget, maar een halve maine coon is ook een maine coon, en luna mag als ze groot is terug naar de mensen waar ze is geboren en mag dan vrijen met een echte maine coon

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 16:33

Kunnen die van jullie ook zo ontzettend hard spinnen? Ik heb het bij andere soorten nooit zo hard gehoord. Ook een "dubbele spin" op in- en uitademing en dan nog hard ook. Onze birmanen hebben zo'n heel zachte spin die je bijna niet kan horen.
En zijn het ook van die knoeiers met de waterbak. Volgens de fokker van Calvin is dat echt "coons". Hij heeft nu een loodzware hondenvoerbak om uit te drinken maar ook die sleut hij de hele kamer door. Altijd moet hij knoeien met zijn water.

Verow
Berichten: 936
Geregistreerd: 25-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 16:55

onze main coon spint idd ook heel hard Haha! en harde kopjes dat ie geeft! en hij mooit echt heel raar, met een piep-mauwtje, meer een gilletje Knipoog

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 18:34

Ik vind ze heel gaaf, ik roep al een poosje, dat wanneer ik eindelijk een huisje heb gevonden dat ik 'n maincoon of een noorse boskat neem (of een kruising van allebei Haha! ) vraagje; durven jullie ze gewoon buiten te laten lopen? Of zijn jullie bang dat ze meegenomen worden.
Nog een vraagje Haha! wij hebben zelf een grote rooie kat wat geen gewone huis-tuin en-keuken kat, die ook appart miauwt en heel hart kan spinnen en heeft een rare vacht, wij vragen ons nog steeds af wat voor ras er in zit, iemand een idee?
Afbeelding

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 08:42

Hij is mooi zeg! Zou er niet iets van Britse Korthaar in zitten? Hij heeft wel gewoon een kortharige vacht toch?
Hij lijkt wel heeeel zacht Vingers aflikken

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 09:02

Men zegt dat mijn kat een combi is van een Noorse Boskat met een Main Coon. Ik denk persoonlijk dat het gewoon een Noor is (er zitten dus geen papieren bij).
De karaktertrekken van een Noor en een Main Coon komen wel erg overeen volgens mij.

Morris Lovers

Afbeelding

Afbeelding

Op de onderste foto was ie net een maandje terug geschoren, normaal heeft hij dus langer haar.
Dat driehoekige hoofd wat Main Coon's hebben mist hij vind ik.

edit; letizia, jouw kat lijkt qua vacht wel op mijn Bob. Dat is ook een htk-kat, maar hij heeft een vreemde vacht. Heel erg zacht en vol. Ook zijn zijn ogen erg groot, groter dan die van een 'normale' kat.
Foto van bob staat wel in mijn profiel.
Laatst bijgewerkt door lies op 17-09-04 09:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 09:04

Ach gos wat een schatje zeg! Die 1e foto wat lief!!