'knaagdieren hotel/pension'

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ashkerlon

Berichten: 2642
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Roeselare (West-Vlaanderen)

'knaagdieren hotel/pension'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-07 18:29

Ik moet voor school een fictief bedrijfje oprichten.
Ik had er aan gedacht om een 'hotel' voor knaagdieren op punt te zetten. Dus wanneer baasje gezellig op reis vertrekt, wordt beestje voor een paar dagen bij ons onder gebracht, en moet tante/nonkel/nichtje/moeder/vriendin niet meer lastig gevallen worden.
We werken hier aan met een groepje van 4 personen, hebben al een 'huis' gevonden dat we kunnen gebruiken en de dieren zijn verdeeld.
(nuja... het is toch fictief, dus zo nauw steekt het allemaal niet)

Zo wordt er een kamer ingericht voor fretten
een kamer voor konijnen, cavia's, gerbils, hamsters en muizen
en een kamer voor ratten, chinchilla's en degu's.

Nu is mijn vraag... is hier vraag om?
of zit ik hier een super-deluxe-knaagdieren hotel op punt te stellen, om dan tenslotte failliet te gaan omdat ik geen klanten heb?

Moest dit knaagdieren hotel bij jou in de buurt zijn:
a) zou je er gebruik van maken?
b) welke dieren zou je langsbrengen?
c) hoeveel zou je per dier per dag er voor over hebben?
d) zou je je eigen kooi meegeven met het dier, of gebruik maken van de aanwezige kooien? De kooien zijn aangepast per diersoort en ruim genoeg.


1 ding is zeker... als heel dit bedrijfje rendabel blijkt te zijn... dan weet ik waar ik binnen een paar jaar mee begin

Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: 'knaagdieren hotel/pension'

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 21:19

Denk niet dat het haalbaar is.
Ik zou er geen gebruik van maken, heb altijd wel buren die de eieren bij de kippen willen rapen in ruil voor het voer en water geven. Ook bij de konijnen is dit geen probleem.
Het enige wat ik langs zou kunnen brengen is een hamster, maar ook die kan wel even met een vol flesje water en een bak voer.
Denk dat het van het dier afhangt, 1,50 euro voor een konijn? Als de kooien echt groot genoeg zijn mogen de dieren daar wel in, maar hoe zit het met een konijn dat normaal altijd buiten zit? En kunnen 2 konijnen bij elkaar blijven in 1 hok?

Soprano

Berichten: 2668
Geregistreerd: 27-03-04
Woonplaats: Bornem (provincie Antwerpen)

Re: 'knaagdieren hotel/pension'

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 21:48

Ik moet eerlijk zijn dat ik niet sta te springen om mijn ratjes bij vreemden onder te brengen, daar komt bij dat knaagdieren slecht tegen stress kunnen. Dus zo'n hele verhuizing zou niet echt gezond zijn voor het dier in kwestie denk ik. Honden- en kattenpesions hebben naar het schijnt wel goed te doen. Maar ik denk ook dat het voor knaagdieren en konijnen niet haalbaar is..

Britt

Berichten: 18893
Geregistreerd: 18-04-04

Re: 'knaagdieren hotel/pension'

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 21:54

Mijn hamsters zouden denk ik ook niet naar je toebrengen. Ik laat ze dan waarschijnlijk gewoon lekker thuis staan en kijk of er iemand 1x in de paar dagen langs zou komen voor voer en water..
Alle vier meenemen is op dit moment ook niet haalbaar, maar ik zou ze toch liever onderbrengen bij iemand van wie ik weet dat ze ook nog de benodigde aandacht krijgen (loslopen ed)

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Re: 'knaagdieren hotel/pension'

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 22:21

Nee denkt dat het niet haalbaar is. Werk in een dierenpension en komt hoogstens 1 keer per jaar een knaagdier...Dus echt veel vraag is er niet naar..

IJp

Berichten: 1584
Geregistreerd: 30-11-06
Woonplaats: Cheesecity me not like cheese

Re: 'knaagdieren hotel/pension'

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 22:29

Wat jij nu bedenkt heb ik in het verleden op kleine schaal in het echt gedaan. Ik kwam toendertijd bij een asiel over de vloer, omdat ik op de dierenambulance reed en daar kwam regelmatig de vraag of het asiel ook knagers opvingen. Maar dat deden ze toen niet.
Ik heb mijn eigen 'hotel' opgestart en had op het hoogte punt 10 logee's zitten voor toen nog 1 tot 2 gulden per dag en als het kon in hun eigen hok.
Je moet er fictief natuurlijk wel genoeg ruimte voor uittrekken en bedenken wat je regels worden met betrekking tot voer, eventueel overlijden of dierenarts bezoeken. En bekijken wat je met de mest zou gaan doen. Als je dit niet fictief bedenkt, dat werkt je plannetje niet erg denk ik.
Ik voerde mijn mest af naar een boerderij in de buurt. Haalde hier ook hooi en stro vandaan, altijd goedekoper dan in een winkel.
Je zou bv als extra service kunnen aanbieden of desnoods tegen kleine vergoeding, knippen van de nagels.
Succes ermee en hopenlijk heb je hier wat aan!

AstraGirlie

Berichten: 3578
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Waardamme, België

Re: 'knaagdieren hotel/pension'

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 10:15

Jah, dat gaat zeker lukken, als je maar voldoende geld in je reclame steekt en extra service aanbiedt zoals al gezegd. Je kan maar proberen he Lachen
Onze hondenschool kan ook failliet gaan he, als we geen klanten vinden... Knipoog

IJp

Berichten: 1584
Geregistreerd: 30-11-06
Woonplaats: Cheesecity me not like cheese

Re: 'knaagdieren hotel/pension'

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 22:50

Adverteren bij dierenwinkels dat was mijn manier van reclame maken en mond op mond reclame. Als mensen bij je zouden kijken dan alles van zelf sprekend schoon en ordelijk hebben.

Farouche

Berichten: 10385
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: 'knaagdieren hotel/pension'

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 22:52

a) zou je er gebruik van maken?
hmm.. als ik er goede verhalen over hoor heeeeeeeel misschien.
b) welke dieren zou je langsbrengen?
konijnen
c) hoeveel zou je per dier per dag er voor over hebben?
2.50
d) zou je je eigen kooi meegeven met het dier, of gebruik maken van de aanwezige kooien? De kooien zijn aangepast per diersoort en ruim genoeg.

gebruik van aanwezige kooien, onze hokken zijn veelste groot om mee te nemen.

Anoniem

Re: 'knaagdieren hotel/pension'

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 22:52

Moest dit knaagdieren hotel bij jou in de buurt zijn:
a) zou je er gebruik van maken?
Nee, mijn dieren zijn me veel te kostbaar om ze aan iemand anders over te laten. En als het echt niet anders kan, dan zorgt mijn moeder ervoor, zij houdt ook van knaagdieren.
b) welke dieren zou je langsbrengen?
c) hoeveel zou je per dier per dag er voor over hebben?
d) zou je je eigen kooi meegeven met het dier, of gebruik maken van de aanwezige kooien? De kooien zijn aangepast per diersoort en ruim genoeg.

Marsu

Berichten: 2112
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: ZUIDLAND

Re: 'knaagdieren hotel/pension'

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 11:40

Op de kinderboerderij hier bied ik een vergelijkbaar iets. Mensen kunnen hun dier na reservering van te voren komen brengen. Bij voorkeur in eigen kooi, als dat niet mogelijk is kunnen ze een kooi lenen. Wij vragen 10 euro per week. En in de zomer vakantie hebben we gemiddeld zo'n 8 loge's per week.

moonprayer

Berichten: 2394
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Friesland

Re: 'knaagdieren hotel/pension'

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 16:29

a) zou je er gebruik van maken?
b) welke dieren zou je langsbrengen?
c) hoeveel zou je per dier per dag er voor over hebben?
d) zou je je eigen kooi meegeven met het dier, of gebruik maken van de aanwezige kooien? De kooien zijn aangepast per diersoort en ruim genoeg.

a) ja als ik een weekje weg wil misschien wel
b) 2 ratten
c) ik denk dat je een week prijs af moet spreken,
of een prijs voor twee weken. ik vrees dat ik maar voor 10 euro per week ga,
of 15 euro.
d) aanwezige kooien. onze dierenhonkken zijn zelfgemaakt, en een beetje groot om te verhuizen.

ik zou voor zo'n hotel kiezen als er mensen aanwezg zijn die elke dag eventjes wat met de ratten doen
even op schoot, knuffelen, tegen ze praten.
omdat iedereen wel elke dag water kan verversen en voer in het bakje doen, maar bij zo'n hotel
betaal je meer voor de kwality time die je beestje dan krijgt aan aandacht.
ik zou nl. ook het eigen voer meebrengen, als ze dara ander voer hanteren

Ashkerlon

Berichten: 2642
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Roeselare (West-Vlaanderen)

Re: 'knaagdieren hotel/pension'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-07 19:57

De extra service zouden we zeker kunnen bieden...
We zijn studenten dierenzorg (Bachelor niveau) en horen dus wel wat van de verzorging van dieren te kennen.

als extra service: knippen van de nagels, eventueel knippen van de tanden als ze duidelijk te lang zijn, behandelen tegen parasieten, kleine wondjes die slechts hoeven schoon gehouden te worden kunnen we ook best aan... de cavia's, konijnen en fretten krijgen ook hun persoonlijk speel-uurtje met de kooigenootjes in een super de luxe ren die volgestoken wordt met interessant speelgoed Clown

maar het is en blijft een fictief bedrijf, en nu moeten we slechts proberen te achterhalen of we uit de kosten komen...
en daarvoor moeten we nu eenmaal proberen te achterhalen hoeveel mensen er voor over hebben om een dier op hotel/pension te steken...

IJp

Berichten: 1584
Geregistreerd: 30-11-06
Woonplaats: Cheesecity me not like cheese

Re: 'knaagdieren hotel/pension'

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 20:34

Ik woon in Noord-Holland en heb het 1 zomer gedaan. Op zich leuk maar veel werk ik draaide net quitte met baten en lasten. Dus om je er nu echt rijk van te gaan rekenen zou ik niet doen. Ook al blijft het fictief allemaal.

Ilsje_

Berichten: 4112
Geregistreerd: 23-01-06

Re: 'knaagdieren hotel/pension'

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 20:39

Nevernooitniet Tong uitsteken Mijn cavia is 12, en gaat alleen naar de overburen Tong uitsteken

Misty12

Berichten: 7047
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Re: 'knaagdieren hotel/pension'

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 20:42

Wij brengen de poes naar een dierenpension en daar kunnen je knaagdieren ook heen. Alleen vragen hun 3 euro per dag per knager. Dat vind ik dus erg duur. We hebben 2 hamsters (robbies) en die zitten met z'n tweeën in 1 kooi. Zoveel zorg hebben die hamsters echt niet nodig en daar ga ik niet zoveel voor neertellen. Dus ik zou er geen gebruik van maken. (helaas voor jou). Maar ik zou wel mijn eigen kooi meegeven. Dat is dan vertrouwd.
Als jij het goedkoper zou hebben en er is niemand die in de vakantie voor de robbies wil zorgen, ja, misschien dan wel.

Pistasche

Berichten: 6676
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Boktlid nr. # 56477

Re: 'knaagdieren hotel/pension'

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 20:56

Ik zou zeker een keer gaan kijken en als het niet te duur is dan zou i het gewoon doen dan zit hij tenminste niet alleen thuis.
ZOu ik rat of konijn doen.
Het geld ligt eraan hoe het is zegmaar hoe je ze verzorgt en eten geeft en hokken verschoont.
Als het moet geef ik eigen kooi mee maar als het niet hoeft is het alleen maar makkelijk,, Haha!
Als je begint zeg het wel even.. Vingers aflikken

Zilie

Berichten: 1483
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: Belgie

Re: 'knaagdieren hotel/pension'

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 21:10

Als ik ook niemand anders vind, zou ik ze waarschijnlijk wel brengen.
Weet ondertussen al, dat ze bij jou in supergoede handen zijn! Haha!


b) welke dieren zou je langsbrengen? Hamster..
c) hoeveel zou je per dier per dag er voor over hebben? MAX. 5 euro.
d) zou je je eigen kooi meegeven met het dier, of gebruik maken van de aanwezige kooien? De eigen kooi.

mystery1980
Berichten: 4225
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Re: 'knaagdieren hotel/pension'

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 00:29

zulke plaatsen bestaan er al, misschien kun je daar eens vragen. Zou je er met de kosten niet uit kunnen komen met gemeente subsidie? (meer knaagdierpensions betekend minder zwerfdieren) en zo rond de 2,5 per dag is wel een normaal bedrag dacht ik, evt iets minder en bv extra voor kooi verschonen enzo. Ik maak er in elk geval wel gebruik van, mits ik degene van het pension ken en weet dat hij/zij over voldoende kennis beschikt en ook goed met de dieren omgaat.

Tiffany

Berichten: 5725
Geregistreerd: 17-06-02

Re: 'knaagdieren hotel/pension'

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 11:42

Moest dit knaagdieren hotel bij jou in de buurt zijn:
a) zou je er gebruik van maken? ..Denk het niet
b) welke dieren zou je langsbrengen? ..Hamster
c) hoeveel zou je per dier per dag er voor over hebben?... Niet meer als 3 euro per dag .
d) zou je je eigen kooi meegeven met het dier, of gebruik maken van de aanwezige kooien? De kooien zijn aangepast per diersoort en ruim genoeg. Eigen kooi me hamster in niet hanteerbaar Tong uitsteken

Halina
Berichten: 419
Geregistreerd: 11-02-05

Re: 'knaagdieren hotel/pension'

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 23:19

Ik denk dat de kans dat het haalbaar is klein is. Als mensen ook nog andere dieren zoals honden of katten hebben brengen ze die naar hetzelfde pension.
Verder zijn de inkomsten ook erg laag. Misschien kan je wel een combi dierenwinkel/knaagdieren pension maken?