Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Dyphusion schreef:Ik kan je niet helpen met je vragen TS, maar wil je veel succes wensen! Ben benieuwd wat er uit deze combinatie gaat komen!
Als dwergkeesje eigenaar ben ik wel heel nieuwsgierig naar wat voor jou ‘volledig getest’ is. Zelf hier namelijk bewust de keuze gemaakt om niet te fokken, daar ik niet zomaar vrij kan krijgen van het werk voor langere tijd.
Nynkster schreef:De ouders zijn getest en het is praktisch een soort designer kruising. De pups gaan ook wel wat opleveren neem ik aan. Daar calculeer je toch een werpkist bij in? Voor paar honderd euro heb je een degelijke werpkist met doodligstangen. Karton of mesh iets is toch helemaal niet hygiënisch en veilig ook. Ik zou niet bezuinigen op dat soort dingen. En als je nog eens een nest wilt heb je het spul al liggen. Staan er zat op Marktplaats. Even goed reinigen en klaar.
Cioccolato schreef:Koop er gewoon 1 op marktplaats en daarna kun je m bewaren tot je geplande nest en dan weer verkopen.
Niet moeilijker maken dan het is.
Hout. Met doodligstangen.
Lukasje schreef:Oeh seg, TS wordt hier meteen wel afgeschoten.
Hebben jullie in de gemeente geen plaatselijke facebook? Mss kan je daar een oproepje plaatsen?
Soms vind je werpkisten ook 2ehands te koop op marktplaats of 2ehands.be
Shenavallie schreef:TS, lijkt me een spannende tijd, vooral in deze drukke dagen. Ik mis alleen jouw man in het verhaal. Je schrijft dat hij overdag thuis is. Kan hij niet een werpkist in elkaar flansen? Zo moeilijk is dat namelijk niet.
Darliiing7 schreef:Dyphusion schreef:Ik kan je niet helpen met je vragen TS, maar wil je veel succes wensen! Ben benieuwd wat er uit deze combinatie gaat komen!
Als dwergkeesje eigenaar ben ik wel heel nieuwsgierig naar wat voor jou ‘volledig getest’ is. Zelf hier namelijk bewust de keuze gemaakt om niet te fokken, daar ik niet zomaar vrij kan krijgen van het werk voor langere tijd.
Sowieso alle standaard onderzoeken zoals heupdysplasie, patella luxatie, oogonderzoek. En dan nog alle nodige erfelijke aandoeningen, waarvan ik je de namen helaas schuldig moet blijven op dit moment...
Vrij krijgen is niet nodig aangezien mijn man nachten werkt en ik overdag, dus er is altijd 24/7 iemand thuis. Daar hebben we ook echt wel rekening mee gehouden
Desty schreef:Je verantwoord je wel veel voor de kritische bokker TS! Het hoeft toch ook allemaal niet meteen perfect te gaan? Wat is er mis met trial en error.
Ik wens je veel succes en gezonde pups toe TS! Volgens mij die je wat je kunt voor deze perongeluk situatie
Desty schreef:Je verantwoord je wel veel voor de kritische bokker TS! Het hoeft toch ook allemaal niet meteen perfect te gaan? Wat is er mis met trial en error.
Ik wens je veel succes en gezonde pups toe TS! Volgens mij die je wat je kunt voor deze perongeluk situatie
juval schreef:oei, wat spannend. Maar ook wel een leuke tijd. Afgelopen zomer heb ik een gepland nest gehad bij mijn teefje. Het is zo leuk als alles goed gaat. Prachtige pups die allemaal een fijn huis hebben gevonden.
Ik ben benieuwd naar de vorderingen, wil je ons op de hoogte houden?
Heel veel succes, je schoonvader kan vast wel wat moois fabriceren. Wij hebben de werpkist ook zelf gemaakt, en dat functioneerde prima.
Dyphusion schreef:Darliiing7 schreef:Sowieso alle standaard onderzoeken zoals heupdysplasie, patella luxatie, oogonderzoek. En dan nog alle nodige erfelijke aandoeningen, waarvan ik je de namen helaas schuldig moet blijven op dit moment...
Vrij krijgen is niet nodig aangezien mijn man nachten werkt en ik overdag, dus er is altijd 24/7 iemand thuis. Daar hebben we ook echt wel rekening mee gehouden
Maar geen MRI dus om SM/CM uit te sluiten?
Kabayo schreef:Desty schreef:Je verantwoord je wel veel voor de kritische bokker TS! Het hoeft toch ook allemaal niet meteen perfect te gaan? Wat is er mis met trial en error.
Nou ja, het is het zoveelste oeps nestje natuurlijk. Het zoveelste nestje wat per ongeluk komt wat allemaal een eigenaar moet vinden. Daarnaast worden er genoeg honden ter adoptie gesteld (niet over buitenlandse honden gesproken want dat is vaak ook merendeel verkapte broodfok, maar mensen kopen dat graag want het is zielig, andere discussie Iknow)
Maar gelukkig voor ts heeft ze wel getest en gekeurd zoals ik begreep. Dat maakt het wel wat ‘minder erg’. Maar het wordt zo te lezen door enorm veel mensen onderschat en dat vind ik onterecht. Net zoals paarden fokken ook altijd prachtig is op een roze wolk, maar dat je merrie of veulen kan overlijden denkt dan weer niemand over na.
Ts zijn het rashonden met stamboom van raad van beheer? Omdat je wel spreekt van keuren en testen. Zal dan via hun gaan denk ik?
Wbt werpkist zou ik inderdaad een maken, of kopen. Want zo te lezen wou je in te toekomst sowieso een nest. Dan is huren ook niet interessant
en anders heb ik wel eentje op het oog die groot genoeg is en aan alle regels voldoet en toch geen arm en been kost
Anna79 schreef:TS je doet het hartstikke goed, de situatie is je overkomen en je gaat er heel goed mee om. Ik hoop dat je updates blijft plaatsen hoor! Ik ben heel benieuwd wat voor pups hieruit rollen!