Konijnen!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Taifoen

Re: Konijnen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 17:19

Jeetje het zit haar niet mee zeg. Hopelijk is ze gauw de oude en kunnen ze weer lekker samen :)

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 19:44

Jeetje wat een zorgen na een sterilisatie ! Maar wat zorg je goed voor haar <3 . Hopelijk knapt ze snel weer volledig op.

Seraphia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 23:02

Het is ook wel een beetje mijn prinsesje. <3

Ik had nooit gedacht dat ik na Binky nog zo verschrikkelijk dol op een konijn kon zijn, laat staan deze twee leukerds! Vooral dat madam gewoon het infuus doorgeknaagd heeft dat is echt gewoon zo typisch Ruby. _O- Madam doet wat madam wilt. _O-

Ze had daar straks bij het geven van de medicatie grote keutels! *\o/*

Seraphia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-25 20:39

We zitten inmiddels op dag 5 van de 7 met haar antibiotica kuur! Ze heeft maandag de nacontrole staan en dat is ook de laatste dag van haar antibioticakuur. Ik hoop dat de dierenarts haar groen licht geeft zodat ze weer heerlijk naar Onyx mag en mag traplopen!

Ze is inmiddels wel een stuk alerter en vrolijker. Ik merk wel dat ze zelf nog weinig eet en drinkt maar ik houd haar in de gaten. Ze eet en drinkt in ieder geval wel gelukkig zelf dus dwangvoeren is niet meer aan de orde. Maar ik ben gewend dat ze wel wat meer eet dan ze nu doet. :o Desalniettemin zijn haar keutels wel mooi rond en qua grootte ook goed dus ze zal vast en zeker wel voldoende eten!

Ik begin weer een beetje mijn lieve oude Ruby terug te zien met haar nieuwsgierige gedrag. Als ze op de tafel staat voor haar medicijnen mag ze gelijk even rustig wat bewegen en dan wilt ze heel graag op mij klimmen of ik krijg een neusje in mijn gezicht gedrukt. En dat is Ruby. <3

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 16:10

Zijn er hier bokkers die meer dan 2 konijnen hebben? En hoeveel hebben jullie? En in welke verhouding (hoeveel rammetjes/voedsters)?

Wij hebben op dit moment 2 konijnen ( een voedster en ram) en zitten al langer te twijfelen om er 1 of misschien 2 bij de te nemen.
Nu zag ik een heel leuk konijn voorbij komen bij een opvang (een jonge ram) en begint het echt te kriebelen er 1 bij te nemen. Maar ik twijfel of ik daar goed aan zou doen.

Wat zijn jullie ervaringen met meerdere konijnen?

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 16:22

Wij hebben er 4 maar ze zitten 2 aan 2 omdat de koppels niet samen gaan helaas.
Als je er 3 neemt, zou ik wel zorgen voor 2 voedsters en 1 ram. Dus niet 2 rammen en 1 voedster. Wat voor koppel heb je nu?

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 17:40

Ik zou ook nooit meer rammen nemen dan voedsters

Wij hebben ooit 4 konijnen samen gehad maar dat werden snel twee koppels en daarna hebben we nog een keer een drietal gehad bestaand uit 2 voedsters en 1 ram. Ik zou er best nog een voedster bij willen maar mijn huidige voedster is 9 jaar oud en dat ga ik haar niet meer aan doen

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 18:10

Ik heb er 9 :') 2 rammen en de rest voedsters, gaat super zo!

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 18:50

Hier is ons konijn ook gekomen. Een oudje.
Van iemand die er wel voor zorgde maar het diertje kwam al jaren het hok niet meer uit.
Ooit een koppel. Nu alleen.

Zo langzamerhand krijgt ie wat meer conditie en ziet het lol van door het huis rennen er steeds meer in. We hebben dat op moeten bouwen omdat ie daar de spiermassa gewoon niet voor had. En hij is niet de jongste meer.

Verder wel erg gezond. En heel lief
Afbeelding

Afbeelding

Ik zit al wel flink te struinen voor een buitenren. Het is ook een buitenkonijn met wintervacht.

Tot nu toe vind ik de konijnenrennen niet dierwaardig of niet functioneel genoeg.

En ik overweeg hem opnieuw te laten koppelen.

Al gaf hij mij vandaag een hartverzakking toen ik hem duf in het hok zag zitten. Maar hij sliep gewoon… oeps.